Nikdy například nepopíral podporu ze strany Ferrari v případě jeho firmy Haas Automation se sídlem v kalifornském Oxnardu, produkující digitálně řízené obráběcí stroje a příslušenství.
"Z týmů, které v posledních deseti letech vstoupily do formule 1, zbyl jeden jediný. Takže jsme o tom přemýšleli a zvolili jsme poněkud odlišnou myšlenku. Nemá smysl jít stejnou cestou, když vám předchozí roky ukážou, že tento způsob nefunguje," vysvětluje počin Haas F1 Teamu jeho manažer Günther Steiner. Proto se Haas rozhodl nejen pro pohonnou jednotku Ferrari, ale rovněž odkoupit od italské automobilky maximální možný počet dílů, který lze legálně pořídit - včetně využití aerodynamického tunelu.
Celý tento proces probíhal pod dohledem FIA, která mu nakonec dala zelenou.
Vedou se nyní debaty, jestli zakázané "zákaznické vozy" nakonec nějak nenápadně do F1 neproniknou, v této souvislosti se ostatně mluví i v případě možné spolupráce Mercedesu s Manorem. Německý korespondent F1 Ralf Bach připomíná i snahu Christiana Hornera dosáhnout pro svůj tým Arden GP2 statutu, ale u FIA neuspěl.
"Soupeři Haasu jsou docela vzteklí co se činnosti Scuderie Ferrari týče," podotýká Bach a uvádí jeden z příkladů, který se ostatním týmům nelíbí. Haas například uvedl, že 31. října propustí svých 70 zaměstnanců, které 1. listopadu nastoupí k Ferrari.
Steiner byl pochopitelně dotazován, zda se Haas bude tvářit jako B-tým Ferrari. "Je velice těžké to vyjádřit třeba v procentech, ale nelze to úplně vyloučit. Ale nesmíte to chápat špatně, pořád budeme mít vlastní podvozek, nikoli šasi od Ferrari." Přirovnal propojení Haas-Ferrari k různým partnerským vztahům v automobilovém průmyslu, kde jsou značky součástí nadnárodních celků, ale zachovávají si vlastní identitu.
"Časy se změnily, nikoho teď nezajímá, jestli si sami vyrábíte hřeben řízení nebo brzdové pedály. Souhlasím však, že ryzí zákaznické vozy mohou být svým způsobem nebezpečné, protože bychom mohli skončit v situaci, kdy by proti sobě závodilo velké množství stejných vozů - a cílem každého výrobce je mít to nejlepší auto. Ale pokud si na autě uděláte vlastní aerodynamické úpravy, pak by to v tomto případě mohl být dobrý kompromis," dodává Steiner.