Renault doposud nepoužil ani jeden ze svých 12 vývojových žetonů, dlouho očekávaný inovovaný motor specifikace D nejspíš nebude k dispozici dříve než pro Grand Prix USA. Využití by se tedy dočkal v posledních čtyřech závodech sezóny 2015, přičemž právě v USA by to ještě znamenalo penalizaci na startu.
Red Bull i Toro Rosso na Monze startovaly se změnami motoru, které by jim umožnily absolvovat zbylé závody se nynější pohonnou jednotkou bez dalších inovací, takže by jim žádné posuny na startovním roštu v této oblasti nehrozily.
Problematická je situace v případě Daniela Ricciarda, jemuž nový motor selhal ve třetím tréninku v rámci Grand Prix Itálie. Na Australanově voze se tedy budou muset provádět úpravy tak jako tak - logicky se nabízí, že by mohly být realizovány až v Austinu a Daniel by závěr sezóny odjel s motorem specifikace D. Tým nyní zvažuje, zda dojezdit s motory osvědčené starší specifikace, nebo zvolit výkonnější jednotku s vědomím všech potenciálních rizik spojených s každou inovací.
Christian Horner připustil, že by nakonec ani jeden z pilotů Red Bullu nový motor nemusel použít: "Není to vyloučeno. Je to hodně závislé na aktualizaci. Je třeba si říci, zda nárůst výkonu stojí za ztrátu pozic na startovním roštu. Myslím, že Ricciardo asi bude muset sáhnout o dalším motoru, teoreticky by to měla být specifikace D, ovšem je-li spolehlivá, právě na tom se nyní dle mého názoru intenzivně pracuje. Rozhodně to není jinak skvělá situace, ale možná to bude třeba zkusit, abychom se posunuli vpřed. Nesmíme být zklamaní, musíme ten pocit překonat a jít od závodu k závodu."
Tost by raději riskoval
Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost se spíš kloní k názoru, že by stálo za to se nechat v Austinu odsunout na startovním roštu dozadu výměnou za vyšší výkon v následujících závodech. "K výměně motoru vždy existují důvody. My chceme mít v první řadě výhodu vyššího výkonu kompenzující trest, jinak to nemá význam. Dosud ale nemáme o specifikaci D dostatek informací, tak uvidíme."
Tost nezapomíná na trati, na kterých se pojede a právě v tom vidí rozhodující bod v rozvažování o využití nové specifikace. "V Austinu i v Mexiku jsou dlouhé rovinky, to samé bude v Brazílii. Proto musíme mít co nejlepší motor. Pokud se mě ptáte na můj osobní názor, pak říkám ano. Ale já sám o tom nerozhoduji, je tu ještě vyjádření inženýrů, kteří k tomu mají také co říci," dodává Tost.