Red Bull po neúspěšném partnerství s Renaultem usiloval, aby jejich pohonné jednotky v roce 2016 nahradil Mercedes. Doufal, že jeho vedení zláká na svou stranu atraktivitou své značky.
Předseda mateřského Daimleru Dieter Zetsche tím ale po rozhovoru s Totem Wolffem a Nikim Laudou během Velké ceny Itálie nikterak nebyl. A bez jeho podpory neexistuje skoro žádná šance na to, aby k dohodě došlo, pokud by o ní Red Bull formálně požádal.
Mercedes se obává, že by po rozsáhlých investicích do F1 přišel o svou konkurenční výhodu, kterou mu dávají jeho pohonné jednotky. Ty jsou podle Zetscheho klíčem jejich současných úspěchů. Navíc se obává o potenciální škody, které by jeho značka mohla utrpět, pokud by si Red Bull v případě porážky stěžoval na nerovný přístup.
Zbývá Ferrari
Red Bullu tak na spojení s Mercedesem zbývá již jen malá naděje - to v případě, že by s tím vedení německé automobilky na poslední chvíli souhlasilo. Reálně mu zbývá pro rok 2016 již pouze Ferrari, se kterým v průběhu závodního víkendu v Itálii jednali Christian Horner a Helmut Marko.
Rakouský tým již v Belgii informoval svého současného motorového partnera o tom, že chtějí kvůli nedostatku výkonnosti smlouvu předčasně ukončit. U Renaultu se během posledních dnů rozhodli, že Red Bullu proto nebudou bránit v hledání nového dodavatele.
Horner včera v Monze po závodě řekl, že čekají na oficiální odpověď Renaultu: "Začíná nás teď tlačit čas. Máme záři a všichni potřebují vědět, jaká má Renault plány do budoucnosti. Do dvou týdnů bychom měli všichni vědět, jaký Renault zaujal postoj."