Loni francouzská automobilka odkoupila za symbolickou cenu Lotus a znovu se do Formule 1 vrátila jako konstruktér. V šampionátu konstruktérů obsadila s 8 mistrovskými body ale až devátou příčku, horší byli jen Sauber a Manor. Letos očekává náročnou sezónu, přesto míří vzhledem k posledním výsledkům vysoko.
"Je před námi přechodná sezóna," připouští ředitel závodního týmu Cyril Abiteboul, který nehledá náhradu za odstoupivšího Frederica Vasseura, jenž šéfoval továrně v Enstone, kde staví šasi. "Máme však jasný cíl. Chceme ukázat, že dokážeme dělat pokroky."
"Chceme bojovat o páté či šesté místo v šampionátu konstruktérů s Williamsem a Force Indií a skončit před Toro Rosso, které používá stejný motor jako my. To bude celkem obtížný úkol," uvědomuje si Abiteboul.
S jejich kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou letos budou závodit také Red Bull s ambicemi na titul a zmíněné Toro Rosso, které loni využívalo rok starý motor Ferrari.
"V roce 2015 jsme na motory Mercedesu ztráceli sekundu, loni jsme se to pokusili stáhnout na půl sekundy. V roce 2017 opět očekáváme, že ztrátu na našeho hlavního soupeře snížíme na 0,2 až 0,25 vteřiny," očekává Abiteboul.
Pokud by se to Renaultu podařilo, tak u Red Bullu může podle Christiana Hornera "začít lov" - souboj s Mercedesem o titul v sezóně 2017. Neznámou však je to, co mají v rukávu schováno Stříbrné šípy, které vzhledem ke svému náskoku nemusely usilovně nasazovat své inovace. Včera navíc svým soupeřům vyslaly jasné varování - jako první nastartovaly nový motor za zády svého aktuálního šasi F1 W08 Hybrid.