Těžištěm změn by měla být spalovací charakteristika motoru, čímž by se měl zlepšit dopad na energetické využití. Šéf Hondy Jasuhisa Araj podotkl, že soustředění na klíčové oblasti by mělo jeho týmu přinést brzký výsledek.
"Oblast spalování pro nás byla nejdůležitější oblastí. Současné předpisy vyžadují vysokou účinnost, takže chceme změnit charakteristiku s návrhem nového uspořádání výfukového systému. Dalším bodem bude snížení mechanického tření, jehož hodláme dosáhnout změnou systému ozubeného soukolí. Pochopitelně ne všechno bude hotovo pro Grand Prix Belgie, tam se použije jen část a další úpravy proběhnou v následujících týdnech. Naším cílem je zlepšovat se závod od závodu," vysvětluje Araj.
Honda měla k dispozici celkem devět žetonů, dva použila před Grand Prix Kanady, nyní jí tedy do konce roku zbývají ještě čtyři.