Haas může probudit masivní zájem Američanů o F1

Robert RoBertino Pavelka, 19. srpna 2015, 12:41 Google+

Není to tak dávno, co F1NEWS.cz přineslo zamyšlení nad přístupem Američanů k F1. Jako jeden z důvodů jsme uváděli nepříliš bohatou historii a především absenci zástupců země hvězd a pruhů v současném závodním poli.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 19.08. 14:20) Napište svůj názor
GP USA byla prvním krokem k znovunastartování zájmu Američanů o F1

GP USA byla prvním krokem k znovunastartování zájmu Američanů o F1 | foto: Tilke GmbH & Co.

Sdílejte článek

Několikrát jsme opakovali, že poslední americký pilot v F1 Scott Speed opustil tuto kategorii před osmi lety. I přes návrat Grand Prix USA v Austinu pořád americkým patriotům něco chybí. 

Bývalý závodník Gil de Ferran nedávno posuzoval ze svého hlediska stav současné F1 (čtěte zde). Vítěz slavných 500 mil INDY nyní hodnotí, jak se může vztah Američanů k F1 změnit. Podle jeho názoru může velký průlom učinit přítomnost amerického týmu ve startovním poli, ale zdaleka to nestačí.

"Existence Haasova týmu určitě zájem o F1 zvýší. Podívejte se do historie a najdete vždy propojení národní hrdosti s týmy, piloty či dokonce tvůrci vozů F1. Japonci se ztotožňovali s přítomností Hondy, Italové vzývají Ferrari. Britové se chodí dívat na "svého" Hamiltona či Buttona. Proto Haas F1 Team poutá pozornost Američanů. Pro USA je to dobrý impuls, protože zcela upřímně, formule 1 tu po dlouhou dobu pouze paběrkovala. Pochopitelně nelze dosáhnout obrovské popularity přes noc, ale přítomnost amerického týmu ji hodně posílí. A kdyby měli i amerického pilota, bude to ještě o poznání výraznější."

img-responsive

De Ferran srovnává přístup Američanů k F1 se sérií IndyCar v Brazílii | foto: Daimler AG

Žádnou bleskovou změnu vnímání nečekejme
De Ferran ovšem podotýká, že změna vnímání F1 ze strany Američanů nepřijde automaticky. Bude třeba přítomnost Haasova týmu náležitě "prodat". "Podívejte, jak se etablovala série IndyCar v Brazílii. Bylo potřeba takové ikony, jako byl Emerson Fittipaldi. Pochopitelně, byli tu i další piloti jako Tony Kaanan či Helio Castroneves. Ale Brazilci také nebyli ihned v transu. Bylo potřeba zapracovat v mnoha směrech, ale po několika letech jsme dosáhli vrcholné přízně. Neexistuje žádný lék, jde jen o to se snažit prosadit a neztrácet trpělivost," popisuje obdobný případ de Ferran. 

V tomto případě je ale nutné si uvědomit, že když F1 v roce 1973 poprvé oficiálně zavítala v mistrovském závodě do Brazílie, byla její obliba naprosto bezbřehá především díky faktu, že Emerson Fittipaldi se stal rok předtím mistrem světa. Přehlédnout nelze ani obrovskou snahu Wilsona Fittipaldiho sr. na diplomatickém poli. Brazílie o F1 stála především kvůli svým fanouškům, USA se na F1 ještě pořád dívá spíše ze stránky obchodní. A srovnání této oblasti s IndyCar není tak docela relevantní, neboť americká série se od F1 nikdy netěšila masivní celosvětové podpoře.

img-responsive

Gil de Ferran v dobách, kdy působil v F1 (s Christianem Klienem) | foto: Honda Racing F1

Pomůže Safe is Fast?
De Ferran vkládá značné naděje do programu nesoucího název Safe is Fast, který by měl podporovat mladé talenty při jejich kariérním růstu. Jeho základem jsou on-line výukové programy, založené na konfrontaci se zkušenými piloty a profesionály. Podle de Ferrana by tato formna mohla v mnoha případech urychlit závodnický růst nových nadějí. "Tuto iniciativu vítám, protože když jsem začínal se závoděním já, měl jsem opravdu jen minimum možností získat nějaké poznatky. Současní adepti mohou komunikovat o spoustě témat, mezi nimiž je bezpečnost, technika jízdy či závodní strategie. Osobně si myslím, že mít takkové možnosti, byla by moje kariéra rozhodně strmější," hodnotí projekt de Ferran.

Vytisknout

Diskuze: Haas může probudit masivní zájem Američanů o F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 19.08.2015 14:20 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Závod šampionů se těší velké oblibě u diváků i pilotů

Německá sestava pro Závod šampionů je kompletní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud