Týmy v roce 2016 odmítají kratší letní přestávku

Robert RoBertino Pavelka, 30. července 2015, 11:24 Google+

Pro fanoušky F1 je srpen měsícem napjatého čekání, někteří i žehrají, že budou bez svých oblíbených autíček. Týmy jsou naopak přesvědčeny, že letní pauza je nezbytná a odmítají její případné omezení.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 31.07. 11:46) Napište svůj názor
Piloti zatím k otázce letní pauzy příliš nemluví, někteří by rádi závodili pořád

Piloti zatím k otázce letní pauzy příliš nemluví, někteří by rádi závodili pořád | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Bernie Ecclestone byl vyzván týmy F1, aby v příští sezóně upravil prozatímní kalendář závodů s přihlédnutím k obnovení delší letní přestávky kvůli... Letos a v předchozích ročnících měly týmy vždy nejméně tři volné víkendy mezi maďarskou a belgickou Grand Prix. 

V této době je zahrnut i dvoutýdenní stop-stav jakékoli činnosti v týmu, které si v daném časovém úseku mohou vybrat, jakou variantu zvolí. Během této doby dochází k úplné odstávce, vypínají se počítačové servery, probíhají plánované dovolené továrního personálu. Na řadu přichází též roční údržba ve výrobních prostorách, včetně aerodynamických tunelů.

img-responsive

Charlie Whiting už dostal připomínky k plánovanému zkrácení letní přestávky. | foto: FIA

Podoba kalendáře pro rok 2016 schválená Světovou radou motorsportu však počítá pouze s dvěma volnými víkendy po dvou závodních víkendech (Německo, Maďarsko) a následovat bude obdobný scénář (Belgie, Itálie). Už se ale objevily názory, že Grand Prix Německa by mohla být zrušena a poté by bylo možné maďarský závod posunout na její termín. 

Týmoví manažeři okolnost týkající se zkrácení letní pauzy nadnesli zástupci FIA Charlie Whitingovi u příležitosti maďarské Grand Prix. Rozhodně žádají změny v rozpisu závodů pro rok 2016 a nechtějí, aby letní pauza byla o jeden týden zkrácena.

img-responsive

Šéfům týmů se odebrání jednoho volného víkendu v příštím roce nelíbí. | foto: Manor Racing

Pauza je důležitá
Někteří šéfové si zašli i za samotným Ecclestonem, aby ho ujistili, že přestávka má zásadní význam. "Volné tři týdny jsou nesmírně důležité. F1 má velice náročný harmonogram pro veškerý personál, nejde jen o techniky a lidi v továrně, ale i o pracovníky FOM, zástupce médií a podobně. Potřebujeme nabrat sil, popadnout dech. Tohle je Berniemu třeba připomenout. Pochopitelně se někdy dělají určité změny, ale při pohledu na kalendář vidíme, že je až do konce října neskutečně napěchovaný," říká šéf Red Bullu Christian Horner.

Jeho kolega od McLarenu Eric Boullier dodává: "Už kvůli neustálému cestování je pauza nutná. Chceme o její délce debatovat. Vždy může dojít k drobným změnám, proto ještě chvíli počkáme, později by se podoba kalendáře mohla změnit."

img-responsive

Claire hodlá předložit Berniemu jasné argumenty. | foto: Williams F1 Team

 Také Claire Williamsová žádá, aby zůstaly zachovány dva volné víkendy. "Pro Williams je to důležité období. Sezóna je dlouhá a namáhavá, lidé obětují své práci hodně, stojí je to krev, pot a slzy. Ty dva týdny jim víc než cokoli jiného opět přinese trochu normálního života s rodinami, odpočinek a získání nové motivace. Pokud jim je sebereme, může to představovat nemalý problém. Právě tohle bych ráda Ecclestoneovi předložila jako hlavní argument.

Všemocný boss Bernie Ecclestone se zatím v krátkosti vyjádřil, že nepředpokládá v kalendáři F1 pro rok 2016 žádnou změnu.

Vytisknout

Diskuze: Týmy v roce 2016 odmítají kratší letní přestávku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 31.07.2015 11:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Arrivabene je v hodnocení maďarského úspěchu střízlivý

Arrivabene: Mercedes ještě nejsme schopní porážet

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  4. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud