Okruh v Sepangu - technické informace

Petr Hlawiczka, 1. dubna 2010, 15:15 Google+

Třetí podnik letošní sezóny Formule 1 bude hostit Malajsie. Tamější závod je svou délkou 310,408 km nejdelším v sezóně. Loni však piloti tuto vzdálenost neujeli poté, co se spustila tropická bouře a závod byl přerušen. Spokojit se tak museli pouze s polovičními body.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 01.04. 20:22) Napište svůj názor
Liuzzi, Vitantonio

Liuzzi, Vitantonio | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Malajské klima se vyznačuje horkem a vysokou vlhkostí. Motory v takové sauně dostávají zabrat, týmy si musí dávat pozor na jejich chlazení. Extrémní vlhkost má vliv na jejich sílu, ale zase trochu snižuje nároky na spotřebu paliva, což je letos velmi důležitý faktor během závodů.

Situace pro piloty v Sepangu může být stížena i pozdějším startem (v 16 hod tamějšího času), kdy si loni během závodu za deště stěžovali brzy na šero.

Nezapomenutelným okamžikem pro mě byla komunikace Felipeho Massy s Robem Smedleyem - Brazilec mu dával hlasitě najevo, že potřebuje světlejší hledí do přilby, nato byl otcovsky uklidňován ("Felipe Baby, stay cool!").


Felipe uklidňován rádiem - Sepang 2009

Délka jednoho kola, které během závodu pilotů ujedou celkem 56krát, zde činí 5 543 m. Plný plyn přitom mají na podlaze 65% času. V nejdelším místě, které představuje 830 m dlouhá cílová rovinka, dosahují monoposty během 12 vteřin rychlost 300 km/hod. Přes 2 velmi dlouhé rovinky jsou vozy kvůli rychlým zatáčkám nastaveny na vyšší přítlak.

Na okruhu se nachází 15 zatáček. Většina z nich (10) je pravotočivých, protože se jezdí ve směru hodinových ručiček. Brzdy jsou v nich namáhany průměrně. O něco vyšší je opotřebení pneumatik. Bridgestone do Sepangu letos doveze tvrdou a měkkou směs podobně jako loni (i když letošní specifikace se mírně liší - kvůli zákazu tankování déle vydrží). Průměrný poloměr zatáček dosahuje 136 °, průměrná rychlost pak 210 km/hod.

Monoposty by měly spotřebovat kolem 2,6 kg v každém kole. Zrychlení díky úbytku paliva činí teoreticky 0,078 vteřiny/kolo. Dle ideální strategie (velmi pravděpodobně ji ale naruší rozmary počasí) říká, že nejlepší bude stavět jednou - kolem 20. kola. Průjezd 420 m dlouhou boxovou uličkou zde zabere 18,8 vteřiny.


Kolo v Sepangu na simulátoru Red bullu s Markem Webberem

Rekord zde drží Juan Pablo Montoya, který jedno kolo v roce 2004 zvládl za 1:34,223 min. Loni zde byl nejrychlejší Jenson Button ve voze BGP001: v prostřední části kvalifikace zajel kolo za 1:33,784 min. Buttonův kolega Rubens Barrichello zde tehdy během závodu přišel o 1,3 kg své tělesné hmotnosti.

Vytisknout

Diskuze: Okruh v Sepangu - technické informace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 01.04.2010 20:22 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkönen: Teď mohu být sám sebou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud