Malajské klima se vyznačuje horkem a vysokou vlhkostí. Motory v takové sauně dostávají zabrat, týmy si musí dávat pozor na jejich chlazení. Extrémní vlhkost má vliv na jejich sílu, ale zase trochu snižuje nároky na spotřebu paliva, což je letos velmi důležitý faktor během závodů.
Situace pro piloty v Sepangu může být stížena i pozdějším startem (v 16 hod tamějšího času), kdy si loni během závodu za deště stěžovali brzy na šero.
Nezapomenutelným okamžikem pro mě byla komunikace Felipeho Massy s Robem Smedleyem - Brazilec mu dával hlasitě najevo, že potřebuje světlejší hledí do přilby, nato byl otcovsky uklidňován ("Felipe Baby, stay cool!").
Felipe uklidňován rádiem - Sepang 2009
Délka jednoho kola, které během závodu pilotů ujedou celkem 56krát, zde činí 5 543 m. Plný plyn přitom mají na podlaze 65% času. V nejdelším místě, které představuje 830 m dlouhá cílová rovinka, dosahují monoposty během 12 vteřin rychlost 300 km/hod. Přes 2 velmi dlouhé rovinky jsou vozy kvůli rychlým zatáčkám nastaveny na vyšší přítlak.
Na okruhu se nachází 15 zatáček. Většina z nich (10) je pravotočivých, protože se jezdí ve směru hodinových ručiček. Brzdy jsou v nich namáhany průměrně. O něco vyšší je opotřebení pneumatik. Bridgestone do Sepangu letos doveze tvrdou a měkkou směs podobně jako loni (i když letošní specifikace se mírně liší - kvůli zákazu tankování déle vydrží). Průměrný poloměr zatáček dosahuje 136 °, průměrná rychlost pak 210 km/hod.
Monoposty by měly spotřebovat kolem 2,6 kg v každém kole. Zrychlení díky úbytku paliva činí teoreticky 0,078 vteřiny/kolo. Dle ideální strategie (velmi pravděpodobně ji ale naruší rozmary počasí) říká, že nejlepší bude stavět jednou - kolem 20. kola. Průjezd 420 m dlouhou boxovou uličkou zde zabere 18,8 vteřiny.
Kolo v Sepangu na simulátoru Red bullu s Markem Webberem
Rekord zde drží Juan Pablo Montoya, který jedno kolo v roce 2004 zvládl za 1:34,223 min. Loni zde byl nejrychlejší Jenson Button ve voze BGP001: v prostřední části kvalifikace zajel kolo za 1:33,784 min. Buttonův kolega Rubens Barrichello zde tehdy během závodu přišel o 1,3 kg své tělesné hmotnosti.