K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Petr Hlawiczka, 5. března 2018, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

Počet komentářů:  83 komentářů (Poslední 05.03. 20:13) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydala v lednu směrnici, která všem výrobcům pohonných jednotek přikazuje svým zákazníkům poskytovat identický hardware i software a zajistit stejné provozní podmínky. Musí jim dodávat také stejná paliva a maziva, pokud se zákazník sám nerozhodne jinak.

V padoku se mělo za to, že se nařízení týká spíše Mercedesu než Ferrari či Renaultu (Honda pohání pouze Toro Rosso). I šéf Red Bullu Christian Horner nás na dotaz, proč s tím FIA přišla, odkázal na Claire Williamsovou. Jenže sportovní šéf Mercedesu pevně věří, že Williams ani Force India kvůli tomu u FIA určitě nelobovali.

"Nemyslím si, že by na to některý z našich zákazníků tlačil. Pro nás to není podstatné, protože pravidla už nějakou dobu platí, že musíte svým zákazníkům dodávat stejný hardware i software z pohledu pohonné jednotky - a my jsme to vždycky dělali!" říká Wolff.

img-responsive

Zákazníci měli vždy k dispozici totéž, co tovární tým Mercedesu, tvrdí Wolff | foto: Daimler AG

Podle něj jim vždy umožňovali provozovat pohonné jednotky za stejných podmínek, jako tovární tým, což mělo platit i pro speciální kvalifikační módy: "Módy pro nás a pro zákazníky byly vždy identické, nikdy v tom nebyl žádný rozdíl. Mají stejné povolení co do vzdálenosti, jako tovární tým, vůbec žádné rozdíly!"

"Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud existuje nějaké podezření, pak určitě nešlo o nic, co by pro nás mělo nějaké následky. Věříme, že sdílení módů a motorové kalibrace mezi šesti vozy u nás vede k prudší učební křivce, než kdybychom mezí zákazníky a továrním týmem nasazovali odlišné specifikace motoru," pokračuje Wolff.

img-responsive

Mercedes má nejlepší pohonné jednotky v poli, v kvalifikacích dokáže těžit ze speciálních výkonnostních módů | foto: Red Bull Content Pool

Podle něj zákazníci Mercedesu nejsou nikdy ani o krok pozadu, pokud jde závodní paliv: "Ne, nikdy. Jde znovu o stejnou filozofii. Všichni používáme stejná paliva, protože naše motory kalibrujeme podle jedné specifikace benzínu."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 83 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

Robert Kubica měl v F1 dobře našlápnuto

Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen při prvních předsezonních testech v Barceloně

Magnussen upozorňuje na další problém ochrany kokpitu Halo: zatáčku Eau Rouge

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jsou komisaři konzistentní? Šéf Mercedesu se po penalizaci Räikkönena podělil o svůj názor

  2. "Hamilton mohl vyhrát, chyby Ferrari nejsou fér ani legrace," kritizuje Lauda

  3. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  4. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  5. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  6. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud