Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydala v lednu směrnici, která všem výrobcům pohonných jednotek přikazuje svým zákazníkům poskytovat identický hardware i software a zajistit stejné provozní podmínky. Musí jim dodávat také stejná paliva a maziva, pokud se zákazník sám nerozhodne jinak.
V padoku se mělo za to, že se nařízení týká spíše Mercedesu než Ferrari či Renaultu (Honda pohání pouze Toro Rosso). I šéf Red Bullu Christian Horner nás na dotaz, proč s tím FIA přišla, odkázal na Claire Williamsovou. Jenže sportovní šéf Mercedesu pevně věří, že Williams ani Force India kvůli tomu u FIA určitě nelobovali.
"Nemyslím si, že by na to některý z našich zákazníků tlačil. Pro nás to není podstatné, protože pravidla už nějakou dobu platí, že musíte svým zákazníkům dodávat stejný hardware i software z pohledu pohonné jednotky - a my jsme to vždycky dělali!" říká Wolff.
Podle něj jim vždy umožňovali provozovat pohonné jednotky za stejných podmínek, jako tovární tým, což mělo platit i pro speciální kvalifikační módy: "Módy pro nás a pro zákazníky byly vždy identické, nikdy v tom nebyl žádný rozdíl. Mají stejné povolení co do vzdálenosti, jako tovární tým, vůbec žádné rozdíly!"
"Proto s tím nemáme žádný problém. Pokud existuje nějaké podezření, pak určitě nešlo o nic, co by pro nás mělo nějaké následky. Věříme, že sdílení módů a motorové kalibrace mezi šesti vozy u nás vede k prudší učební křivce, než kdybychom mezí zákazníky a továrním týmem nasazovali odlišné specifikace motoru," pokračuje Wolff.
Podle něj zákazníci Mercedesu nejsou nikdy ani o krok pozadu, pokud jde závodní paliv: "Ne, nikdy. Jde znovu o stejnou filozofii. Všichni používáme stejná paliva, protože naše motory kalibrujeme podle jedné specifikace benzínu."