U Michelinu jsou si jistí tím, že by zlepšili závodění v F1

Jan Pánek, 11. července 2015, 14:15 Google+

Podle Pascala Couasnona Michelin může vrátit do Formule 1 vzrušení, které je tak potřeba. Zaměří se spíše na výkonnost než na správu pneumatik.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 12.07. 21:51) Napište svůj názor
Nahradí Michelin Pirelli?

Nahradí Michelin Pirelli? | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Francouzský výrobce čelí čelnímu střetu s Pirelli v další smlouvě ohledně pneumatik v F1. Jedná se o rozmezí let 2017 - 2019. Couasnon je přesvědčen, že Michelin dokáže show pořádně okořenit.

V rozhovoru pro Autosport Couasnon, ředitel Michelinu, řekl: "Milujeme soutěžení, milujeme automobilové závody v celé své kráse a stejně jako mnoho lidí jsme si jisti, že F1 muže být velmi vzrušující. Není mým úkolem kritizovat nebo mluvit o tom, co se děje v současné době. Jednoduše věříme, že můžeme nabídnout příležitost, aby jezdci a inženýři dostali maximální výkon z každé komponenty auta, přičemž jezdec bude nejdůležitější komponentou."

"Chcete-li se dostat dopředu, potřebujete velmi vysoký výkon pneumatiky a fenomenální přilnavost. To je to, co přináší vzrušení. Vidíte, co se dnes děje v závodech Sports Car, ve velké bitvě v Le Mans byl sprint po celých 24 hodin. Bylo zajímavé, poslouchat Nica Hülkenberga, jak říkal, že byl unavený, protože to byl celodenní boj a on mohl jet na maximum po celou dobu. Dělá nám to radost a je to důvod, proč vyvíjíme pneumatiky, takže pokud bychom je mohli dodávat pro F1, bylo by to skvělé. Michelin dokáže nabít vzrušením Sports Car, tak proč bychom to neměli být schopni dělat ve Formuli 1?" prohlásil Couasnon.

img-responsive

Pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Dále potvrdil, že součást technického návrhu Michelinu pro FIA je rozvíjení pneumatiky na 18 nebo 19palcové ráfky. Pokud se FIA domnívá, že je v zájmu F1 zůstat na současných 13palcových, Couasnon připouští, že to by zájem Michelinu opadl.

"Potřebujeme modernější velikosti s menšími bočnicemi, které by nás přiblížily k realitě s vysokovýkonnými nebo super vysokovýkonnými vozy. Ano, znamená to minimálně 18 palců. Jestli 19, proč ne? Ohledně toho už se přizpůsobíme. Velký problém máme s rozhodnutím zůstat na 13palcových s širokými bočnicemi. To bychom potom opravdu neměli zájem."

Nicméně Michelin je připraven souhlasit s plány F1 na tlustší zadní pneumatiku od roku 2017, která se rozšíří ze současných 375 mm na 420 mm.

"To je ale diskuze, kterou budeme vést později. Nyní je důležité, aby FIA pochopila co a jak ne. V případě, že "co" je rychlejší auto, pak víme, jak být hned o tři, čtyři nebo pět sekund rychlejší. Chceme, aby byl pilot na konci závodu unavený, takže mu dáme dobrou mechanickou přilnavost. Také chceme být blíže k realitě, aby naše investice do technologií byly užitečné, přenést je z trati do ulice. Pokud to znamená širší zadní pneumatiky, proč ne," vysvětlil Couasnon.

Vytisknout

Diskuze: U Michelinu jsou si jistí tím, že by zlepšili závodění v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 12.07.2015 21:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Příští rok se dočkáme 21 závodů včetně Ázerbájdžánu

FIA schválila Hondě pátý motor, kalendář pro rok 2016 obsahuje 21 závodů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud