Pirelli je výhradním dodavatelem pneumatik v F1 od roku 2011 a smlouvu má uzavřenou až do konce příštího roku. V této sérii se naposledy dva odlišní dodavatelé střetli v sezóně 2006, kdy spolu soupeřili Michelin a Bridgestone. A fanoušci by si návrat konkurence přáli, jak ukázal nedávný globální průzkum, v němž se pro vyslovilo 69,4 % dotázaných.
Podle manažera italského výrobce Maria Isoly to ale není dobrý nápad: "Situace je odlišná. Momentálně dodáváme stejný produkt všem týmům. Všechny týmy tedy stavíme na stejnou úroveň, pokud jde o pneumatiky. Když soutěž otevřete, tak tím zvýšíte náklady, protože musíte testovat."
"Měli byste špičkové týmy s lepším produktem ve srovnání se středem pole nebo níže postavenými týmy, protože byste neměli žádnou povinnost dodávat všem stejné pneumatiky. To by vedlo k vytvoření rozdílů mezi špičkovými týmy a ostatním," upozorňuje na výstavě Autosport International ve Velké Británii.
"Se dvěma či třemi dalšími výrobce pneumatik byste mohli mít pár týmů, které by spolu bojovali na špici, ale ostatní by se s výkonností trápili. U pneumatik můžete snadno najít půl sekundy nebo více, takže byste vytvořili ještě větší rozdíly než nyní," vysvětluje Isola svůj zamítavý postoj.
Podle něj jsme si loni užili jeden z nejvyrovnanějších bojů o titul a také letos máme spoustu důvodů, proč se na sezónu těšit: "Poslední šampionát nebyl špatný. Měli jste dva týmy - Mercedes a Ferrari, které spolu bojovaly. Měli jste ke konci sezóny silný Red Bull."
"Tento rok to od těch tři týmů očekávám, navíc i nějaká další překvapení. Jsem si jistý, že Renault bude konkurenceschopnější než loni, Force India zřejmě také. Snad nás čeká zajímavý šampionát," dodává Isola.