Michelin stejně jako jeho přímý konkurent Pirelli prošel výběrovým řízením FIA na post dodavatele pneumatik pro období 2017-2019. Bernie Ecclestone nakonec vybral pro daný časový úsek jako dodavatele Pirelli. Jedním z důvodů byla i skutečnost, že Italové nehodlají měnit velikost pneumatik, zatímco Michelin trvá na přechodu k osmnáctipalcovým kolům.
"O Formuli 1 máme stále zájem, ani neměníme náš postoj. Jsme ochotni ho přehodnotit pouze v případě, že by v dané konstelaci nedával smysl. Je v pořádku, pokud budeme spoléhat na závodní prostředí, tvořené správným poměrem atraktivního show se špičkovou technologií, v němž budeme moci představit naše know-how. Jsme ale přesvědčeni, že bude nutné přejít na osmnáctipalcové pneumatiky. K této změně jednoho dne Formule 1 prostě musí dojít. Pokud chcete využít poznatků z tratí v běžném provozu, musí být mezi výrobky určitá podobnost," vysvětluje záměry Michelinu sportovní ředitel Pascal Couasnon.
Od souboru změn pro sezónu 2017 se neočekává, že by byl významně revoluční jako původní návrhy, měl by především zrychlit monoposty. Právě z tohoto hlediska Couasnon věří, že s osmnáctipalcovými pneumatikami by byly vozy o 1,5 vteřiny rychlejší, přičemž by tato varianta vyšla levněji než aerodynamické úpravy mající zhruba stejný efekt.
"Kolik to bude stát, když budete hledat jinou variantu zrychlení vozů, když můžeme pouhou změnou dodavatele pneumatik dosáhnout zrychlení o půldruhé vteřiny? Naše produkty jsou velice konstantní, takže už při testování by se takový rozdíl velice rychle odhalil. Proto se domnívám, že přechod na pneu Michelin by vyšel podstatně levněji než setrvat u konkurence," dodává Couasnon.