Francouzský výrobce pneumatik bedlivě sledoval od roku 2006, kdy opustil Formuli 1, vývoj v oblasti "černého zlata". Jeho rozhodnutí prozatím nekonkurovat Pirelli má důvod v ekonomice - pro Michelin by bylo nerentabilní investovat prostředky do výroby třináctipalcových pneumatik, které budou využívány už jen jednu sezónu. Jeho zástupci také tvrdí, že nejsou zastánci politiky vysokého opotřebení pneumatik.
Jak uvedl šéf sekce motorsportu Pascal Couasnon, rozhodnutí Michelinu může v budoucnu změnit inovativní přístup. Mělo by jít o způsob, jakým se Francouzi prezentují v MotoGP, kde možnosti různých voleb pneumatik dělají závody mnohem více nepředvídatelné. Pokud bude tato varianta možná i v F1, otevřou se nové obzory.
"Položil bych takovou otázku: »Je dnešní F1 dobrá?« Výrobci a dodavatelé pneumatik budou ochotni riskovat, pokud se jim to nějakým způsobem vyplatí. Podívejme se na MotoGP. Dodáváme tři typy pneumatik dopředu a dozadu a jezdci si sami mohou vybrat. Takže závod může skončit se třemi různými variantami pneu na stupních vítězů. Nejlepší kompliment jsme obdrželi od novinářů, kteří uvádějí, že Michelin vytvořil válku pneumatik v rámci jedné značky - a to bychom rádi zavedli i v F1," vysvětluje své záměry Couasnon.
Michelin vstoupil do F1 poprvé s Renaultem v roce 1977 a zaskočil konkurenční americkou značku GoodYear radiálními výrobky. Když se Američané z F1 stáhli, krátce značka s legendárním maskotem Bibendem zásobovala celé pole. První závod vyhrál pro Francouze Jean-Pierre Jabouille v Grand Prix Francie 1979 na trati v Dijon-Prénois.
"Nesmíme zapomínat ani na kategorii endurace GT's, kam dodáváme speciální pneumatiky pro každé auto. Existují velké rozdíly mezi Ferrari, Porsche, Astonem a Corvettou. A nemohou si stěžovat, protože pracujeme opravdu hodně tvrdě na tom, aby každý dostal co nejlepší možný balíček, takže pak mohou téměř všichni bojovat o vysoké pozice. Tuto filozofii bychom rádi přenesli i do F1," končí své úvahy Couasnon.