Bernie Ecclestone již v Rusku oznámil, že podepsal komerční dohodu s Pirelli. Tu ale musí formálně schválit Mezinárodní automobilová federace (FIA). Po problémech ve Spa a v Monze byl italský výrobce pod drobnohledem, nakonec ale svého soupeře - francouzský Michelin - v souboji o zakázku porazil.
"FIA má zodpovědnost zajistit, že po vypsání tendru přihlášení lidé mají dostatečné porozumění a know-how pro zvládnutí té práce. Máme dva výrobce, kteří se do tendru přihlásili - šlo o Pirelli a o Michelin. A po získání informací naši techničtí lidé dali jasně najevo, že to oba mohou zvládnout," uvádí Todt.
"Pirelli samozřejmě předvedlo, že to zvládne, a věříme, že by to Michelin se svými zkušenostmi mohl zvládnout také. Oba byli, mohu-li to tak říci, 'homologováni' se svými technickými schopnostmi," vysvětluje prezident FIA to, co měli v Paříži na starosti.
"Pak je to na držiteli komerčních práv, která smlouva je ze komerčního hlediska tou nejlepší. A tu nejlepší komerční smlouvu získává s Pirelli, jak to chápu já. Není důvod, proč by ji FIA a její Světová rada motorsportu neměla ratifikovat," dodává Todt.
U Pirelli dostanou v jejím programu F1 i nadále důvěru sportovní ředitel Paul Hembery a Mario Isola zůstane na pozici závodního manažera.