Zatímco Strategická skupina řešila v květnu několik eventualit, mezi nimiž bylo opětovné zavedení tankování běhenm závodu (bylo nakonec odmítnuto, protože by nepřineslo kýženou podporu), je účelem středečního mítinku zbývající předložené návrhy znovu projít a rozhodnou, zda a hlavně jak se budou realizovat.
Boss F1 Bernie Ecclestone a prezident FIA Jean Todt se nechali slyšet, že předpokládají snížení podpůrných pomůcek pilotů z důvodů nižší sofistikovanosti F1 a především menší předvídatelnosti jednotlivých závodů.
Ecclestone rovněž předpokládá, že se role pilotů ohledně ovládání vozu posílí, naopak se utlumí radiová komunikace s boxy během závodu, případně bude zcela eliminována. "To věčné chatování s pitwall, instrukce od inženýrů pilotům - musí to skončit. Rozhodujícím prvkem se opět musí stál jezdec - oni musí tvořit závody a postarat se, aby se lidé bavili. Slibuji, že k tomu dojde," tvrdí Ecclestone.