Evropská část šampionátu 2015 Formule 1 začala minulý víkend Velkou cenou Španělska na okruhu Circuit de Catalunya. V páté části seriálu dojely vozy Red Bullu a Toro Rosso do cíle, tři z nich na bodech. Daniel Ricciardo projel cílem na sedmém místě, Daniil Kvjat na desátém. Carlos Sainz ze sesterské stáje Toro Rosso skončil devátý a Max Verstappen těsně za body jedenáctý.
Klíčové body
- Daniel Ricciardo v závodě stavěl dvakrát a dojel o tři místa výše, než se kvalifikoval. Australan po většinu závodu bojoval s vozy Toro Rosso a Lotusu. Daniil Kvjat přišel na startu o pozici a uvízl v provozu, ale dokázal se dostat do první desítky a získat bod.
- Domácí hrdina Carlos Sainz se kvalifikoval na pátém místě, zatím nejvýše ve své kariéře v F1. Španěl skončil devátý na dráze po předjetí Daniila Kvjata v posledním kole závodu. Týmový kolega Max Verstappen zažil podobně povedenou kvalifikaci, když startoval ze šestého místa na roštu, ale v den závodu skončil těsně za body na 11. pozici.
Rémi Taffin, provozní ředitel
Tento víkend jsme dosáhli svého minimálního cíle a velkou cenu dokončili se všemi čtyřmi vozy. V kvalifikaci jsme byli méně konzervativní a ukázali, že stále máme potenciál. V závodě jsme ale zvolili bezpečný přístup.
Nyní tuto platformu musíme udržet a v příštích závodech na ní stavět. Zároveň si uvědomujeme, že musíme zlepšit svou výkonnost - to ale musíme udělat bez jakéhokoliv rizika v oblasti spolehlivosti.
Carlos Sainz si v posledním kole vyšlápl na Daniila Kvjata z mateřského Red Bullu
(foto: Scuderia Toro Rosso)
Cyril Abiteboul, generální ředitel
Všichni ve Viry tvrdě pracovali na tom, abychom se zotavili ze zklamání v prvních čtyřech závodech. Potřebujeme eliminovat problémy, s nimiž jsme se setkali, a dostat spolehlivost pod kontrolu před tím, než představíme jakékoliv díly nové specifikace.
Museli jsme v některých případech omezit ujetou vzdálenost do té doby, než jsme měli k dispozici všechny potřebné informace. To není nikdy ideální, někdy ale musíte trpět v krátkodobém horizontu, abyste dosáhli zisk v tom dlouhodobém.
Všechna čtyři auta proťala cílovou čáru, takže jsme víceméně zpět na základní úrovni v oblasti spolehlivosti. Teď se můžeme zaměřit na zvyšování výkonnost v příštích závodech.