Strategická skupina F1 bude 14. května projednávat návrhy na zlepšení - zejména změny týkající se motorů a případné zavedení starších V8 atmosfér s KERSem a výkonem 1000 koní. Force India, která letos patří mezi 6 týmů ve strategické skupině, navrhuje také úpravy pravidel týkajících se pneumatik.
"Pirelli má v nabídce čtyři odlišné směsi [hladkých] pneumatik. Proč si každý tým z nich nemůže vybírat dvě individuálně? Pokud by týmy nahlásili čtyři týdny předem, které směsi by si pro každou velkou cenu vybraly, pak by pneumatiky mohly být včas vyrobeny," popisuje Otmar Szafnauer.
"Nestálo by to více. Volby by pak byly tajemstvím do čtvrtku před závodem. Takže bychom už ve čtvrtek měli téma, o kterém by všichni hovořili," vyzdvihuje sportovní ředitel indického týmu výhody svého návrhu pro AMuS.
Přínosem by bylo i to, že stáj, která má auto šetrnější k pneumatikám, by se zaměřovala na měkké směsi a byla by tak za svůj návrh odměněna. Ale i tým s agresivnějším vozem by mohl zvolit tvrdší směsi a tak ušetřit zastávku. Nechal by si někdo přivézt super-měkkou a tvrdou směs?
Force India navrhuje, aby si týmy samy volily směsi z nabídky pneumatik Pirelli
(foto: Sahara Force India)
Mohlo by to přinést různorodější strategie s nejistým výsledkem. Také by to týmům ztížilo vzájemné sledování výkonnosti a degradace při pátečních dlouhých jízdách, pokud by soupeř jezdil na odlišných směsích.
Návrh ale zřejmě ztroskotá kvůli právu veta větších týmů, kterým je podezřelé vše, co si nemůžou předem spočítat nebo nad čím nebudou mít kontrolu. Jenže právě i ona předvídatelnost v současné době patří k problémům tohoto sportu.