DISKUZE K ČLÁNKU Force India navrhuje, aby si týmy samy volně vybíraly ze směsí pneumatik
Force India přichází se zajímavým návrhem, jak zpestřit závody ve Formuli 1: nechat týmy, ať si sami pro závodní víkend volně vyberou dvě ze čtyř nabízených směsí pneumatik Pirelli.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India navrhuje, aby si týmy samy volně vybíraly ze směsí pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
19:06 25.04.2015 85.93.124.XXXPřijde mi... Je to naprostý nesmysl, byla by to další proměná co by jen kazila závody... Absolutně nevidím nic úžasného na tom, když se někomu nedaří, protože netrefil pneu... Jistě všichni pamatujete Mercedes 2012 - 2013... Kvalifikační rychlost zdaleka neodpovídala té závodní a běžní fanoušci z toho byli hodně zmatení... Jistě všichni pamatujete vítězství Maldonada 2012... Kdy sice měli všichni stejné pneu, ale nikdo jim nerozuměl... Maldonado získal vítězství, ale nezískal si respekt...
Absolutně nechápu zdejší reakce... A kdo si myslí, že na to doplatí velké týmy, tak je těžce na omylu.. Ty vždy vynaloží max. prostředků na eliminaci rizik...
Takže za mě rozhodně ne... Ani tankování, ani pneumatiky... Strategické boje jsou teď na dostatečné úrovni, zbytek ať se rozhodne na trati... -
Duncan66
13:40 25.04.2015 193.179.208.XXXHm... Opravdu vyborny napad, ktery by vedl k docela zajimavym strategiim a spekulacim na ruznych okruzich, kde se zejmena spatne predjizdi, tak by urcite mohli prekvapit ruzne slabsi tymy s nasazenim supermekych kvuli kvalde apod. Vysledky v zavodech by urcite byly pestrejsi a strategove by ziskali na vyznamu co se vysledku v zavode tyce.
Bohuzel jak jiz clanek naznacuje tohle asi nedopadne prave proto, ze by tim ziskali spise ti vzadu a to ti vepredu urcite jen tak nepovoli.
Skoda. -
Kubyk002
14:41 24.04.2015 85.207.90.XXXA co takhle A co takhle, kdyby každý tým dostal před sezonou třeba 50 párů pneumatik od každého druhu a mohl by si s nima nakládat během sezony jak by chtěl, kdyby chtěl tak by mohl třeba během jednoho závodu použít 2o párů pneumatik a další závod třeba jen 1o párů. A navíc třeba možnosti jako míchat směsi, třeba napředek měkkou a na zadek střední apod! Tohle by bylo rozhodně lepší, než nějaké DRSka bláznivé! -
Lupo
12:00 24.04.2015 195.22.55.XXXUžasný nápad To je skvělý nápad, pomatuji si časy, kdy F1 měla tři dodavatele pneumatik. A díky různým vlastnostem dokázal vyhrát i team, který byl jinak bez šance - třeba první vítězství Benettonu - Mexiko 1986 - a právě Pirelli, jestli si dobře pomatuju. Tenhle nápad by nestál v podstatě žádné peníze navíc a přinesl by trochu nevyzpytatelnosti při tvorbě strategie. Jenom kdyby se to muselo hlásit čtyři týdny dopředu tak co na to počasí, myslím teploty tratě. Tam by se asi dalo také něco prokaučovat. -
Mikefux
10:52 24.04.2015 185.71.41.XXXKonečně konstruktivní nápad! Tohle by byl jednoznačně posun kupředu. Konečně přirozená změna, která by dala volnou ruku týmovým stratégům a ukázalo by se jak na tom týmy v tomhle ohledu jsou. Navíc když vidíme jak krásně může strategie zamíchat pořadím a ohrozit i dominantní tým jako je Mercedes. Dle mého názoru by to bylo lepší než všechny ty nesmysly pro umělé zvedání atraktivity. Víc takových nápadů!-
TomTom
13:27 24.04.2015 193.41.42.XXXZ titulku mi to taky prislo jako super napad. Pak jsem si ale precetl, ze by to museli hlasit 4 tydny predem. Jak maji tymy vedet, jake bude pocasi? Bude v Madarsku trat tepla 50 stupnu nebo 20?
Na jednu stranu by to zase vneslo dalsi promennou do F1, ale na druhou stranu si nejsem jisty, jestli je uplne spravne trestat nekoho, kdo proste netrefi jake bude pocasi mesic predem. Protoze kdyz si vyberou gumy na 50 stupnu a ona bude mit trat 20, tak se na to muzou rovnou vykaslat a nemusi ani vyjizdet, protoze ty gumy proste ani nezahreji nebo proste budou ohromne ztracet v ramci vterin na kolo.-
Karel
13:46 24.04.2015 109.81.245.XXXŠmankote chlapi, a kdy si myslíte, že Pirelli odesílá pneumatiky např. do Číny? Podívá se v pátek, jaké počasí hlásí, a pak okamžitě vyšle Concorde s pneumatikama? Nebo si myslíte, že se meteorologové umí trefit na déle než 3 dny dopředu? To je úplně jedno..
Pirelli také posílá gumy dávno před tím.. Vždyť už teď oznámili směsi pro Kanadu a Rakousko, to je za 2 měsíce. Hrome - používejte rozum a nepleťte do toho počasí!
-
-
-
uzivatel001679
15:48 25.04.2015 81.90.168.XXXA to je správně, že tým který odvedl horší práci než ostatní a má horší auto vyhraje jen díky náhodě a štěstí?
Celkově by se F1 posunula do oblasti, kde nezáleží na schopnostech a odvedené práci (a ano, i na penězích), ale na štěstí. Dokážu si pak představit reakci týmů, které cpou obrovské peníze do vývoje a přitom z velké části nemohou ovlivnit výsledek.-
uzivatel001679
15:51 25.04.2015 81.90.168.XXXNebo ještě lépe týmy, které nemají větší rozpočet, ale pracují efektivněji než ostatní. Ty by pak byly potrestáni a nemohli využít své lépe odvedené práce. -
vojtano
11:50 26.04.2015 95.143.132.XXXA definovat nastavení vozu a strategii v závislosti na volbě pneu není součást úspěchu týmu? Já myslím, že ano, proto bych dal možnost volby z předem definovaných směsí. Pro všechny jsou možnosti stejně otevřené a je jen na týmech, jak s nimi naloží. To snad není nic nesportovního...
-
-
-
-
-
Kubyk002
10:48 24.04.2015 85.207.90.XXXTohle je užasný nápad! Prostě každý by si vzal pneu jaké chce, většinou by se moc si myslím ve výběru nelišili, ale prostě bylo by super, kdyby do Q3 všichni vždy vytáhli superměkké pneu, vytáhli z auta co můžou (kdyby ještě zakázali maximální možný průtok, ať si týmy dělají co chtějí, i maximum paliva bych nechal, kdo by jel usporněji, měl by výhodu na začátku závodu, a naopak...jen jim prostě nechat max těch 5 motorů na sezónu, ať to nedělají tak, že za víkend na každém voze odvaří 2 motory jako v minulosti!)...-
Eddmund
12:19 25.04.2015 212.79.110.XXXuplně souhlasím. Tady máš nádrž na 120 litrů musí ti to vystačit na celý závod a dělej si stím co chceš ...
ale nejvíc mě sere (jinak se to říct nedá) to že omezují uspořádání motorů ... chci vidět proti sobě stát V6 90° , 6válec BOXER , řadový R6 a případně nějakou variaci jako od VW VR6 co má mezi válci 15°
případně jako kdysi renalt a jeho 111° každá koncepce má své výhody a každý motorář preferuje svojí ...
a plnění bych nechal taky na každém jestli chce dmychadlo nebo kompresor a omezil bych maximální plnící tlak
Co se pneumati týče udělal bych to následovně
5 směsí: super soft, soft, medium, hard, extra hard
stím že si tým vybera na okruh jeden ze tří balíku libovolně rozdělem mazi všechny směsi
měkký (super sofr, soft, medium)
střední (soft, medium, hard)
tvrdý (medium, hard, extra hard)
a na Q3 dostne každý navíc jednu sadu super měkých pneu
kers, co se něj týče tak bych to udělal že baterie smějí vážit max 30 Kg a smjí jen využívat bez mezení ... stím že maximální výkon bych omezil třeba na 150kW a 300 N/m
ale at jim dají sakra nějakou volnost !!!-
mi88ki
14:47 27.04.2015 165.72.200.XXXS něčím souhlasím a s něčím ne. Píšeš o volnosti a podívej se kolik tam máš restrikcí. Proč nestanovit max. objem válců, a ostatní nechat na týmech. Pro mě za mě ať klidně závodí Wankel proti Dieselu, ale ať mají všichni právo výběru pro svou cestu.
Do sníženého váhového limitu, nepočítat váhu motorů včetně příslušentsví (KERS či ERS) a každý ať se rozhodne zda raději lehčí auto nebo auto na baterky. Ale proč pořád omezovat výkony ? Když by to bylo podle FIA přes hranu tak snížím objem. Jak auta dosáhnou nějaké hranice výkonu, nebo překonají nějakou top speed, či podle časů na kolo, tak adekvátně na příští rok snížit objem. A případná úprava objemu o pár ccm by zase nemusel být takový problém a nějaké extra náklady.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek