Force India očekává od Británie velké zlepšení: Chystá novou aerodynamiku a krátký nos

iM2, 4. března 2015, 10:56 Google+

To, že Force India nastoupila v posledním zimním testu s novým vozem byl malý zázrak. Ještě čtyři dny před zahájením testů v Barceloně byla VJM08 rozložená pouze na jednotlivé díly. Poté tým postavil auto za rekordně krátký čas.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 04.03. 16:21) Napište svůj názor
Pérez, Sergio

Pérez, Sergio | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Všechno bylo na poslední chvíli - až 11. února dorazilo první šasi do fabriky týmu. Přitom termín byl 6. ledna. Jenže původní dodavatel poškodil při stěhování do nové továrny výrobní stroj. Po opravě se mu to povedlo ještě jednou. Už jen tím tým ztratil dva týdny. 

Force India proto musela vyhledat náhradního dodavatele. Jenže ten měl plno a navíc chtěl zaplatit předem. Jenže tým neměl hotovost, z čehož vyústily další dva týdny zpoždění. Proto bylo šasi nakonec dodáno se zpožděním 36 dnů.

Proto tým nestihl testování v Jerezu ani první test v Barceloně. Navíc nechybělo málo, aby tým přišel i o poslední testování, opět v Barceloně. Časový plán byl extrémně napnutý.

Nárazové testy zvládnuty napoprvé
V pátek 13. února měl tým termín pro crash testy, kterými prošel na první pokus. Stejně tak hladce proběhlo devět zátěžových testů šasi. Pak přišel nový motor a převodovka. "Je naším štěstím, že převodovku odebíráme od Mercedesu. Nemusíme se tak o to starat. A víme, že funguje," říká technický šéf, Andy Green.

22. února tak bylo VJM08 ve fabrice kompletní, tedy ve smyslu tom, že tým měl k dispozici všechny díly, ovšem rozebrané jako puzzle. O tři dny později stálo už na kolech. V Barceloně už začínaly poslední předsezonní testy, když se dal truck s ceněným nákladem v Silverstone do pohybu. V sedm hodin ráno druhého dne testů v Barceloně kamion dojel konečně na okruh. O 5 hodin a 13 minut později Nico Hülkenberg s vozem objel první kolo.

Ve 2,5 testovacích dnech tým zvládl najet 365 katalánských okruhů, což je ekvivalent 1 699 kilometrů. To je skoro tolik, co zvládl McLaren za 12 dní testů, o čemž jsme vás informovali už ve shrnutí testů. Ve svém omezeném testovacím programu se tým zajímal hlavně o tři body: spolehlivost, porozumění pneumatikám a práce na nastavení auta pro závody. 

"Kvalifikaci si vyzkoušíme v Melbourne. Jakmile bude naše auto kompletní, tak se musíme začít soustředit na závody. Bude pro nás těžké projít do Q2, ale v neděli jsou pro nás body možné, protože gumám dobře rozumíme a v závodě můžeme profitovat z motoru," pokračuje Green. 

V následujících dvou týdnech, které nás dělí od úvodního závodu v Melbourne, chtějí u Force India nakrmit jejich simulátor daty získanými v Barceloně. "Pracujeme na finálním doladění nastavení, což bylo původně v plánu na dobu mezi Jerezem a prvním testem v Barceloně. Ostatní týmy jsou v tomto o krok dále než my. Není to ideální, ale musíme to zvládnout."

B-verze monopostu Force India v plánu pro Silverstone
V Barceloně prezentovaná Force India VJM08 je v podstatě jen z poloviny nové auto, které bude postupně vylepšováno. Například do GP Číny by měla být hotová aerodynamika přední části - to znamená přední křídlo, aerodynamická křidélka, chlazení brzd anebo nějaké novinky na podlaze auta. Při GP Španělska by mělo následovat hydromechanické zavěšení na zadní nápravě a chlazení. "V této oblasti jsme byli hodně konzervativní a máme tam ještě hodně prostoru pro zlepšení."

Zlepšení plánovaná do GP Španělska by měla Force Indii dostat na úroveň týmů jako Lotus, Toro Rosso nebo Sauber. Velká očekávání má tým od B-verze vozu, která by se měla objevit nejpozději na GP Velké Británie. Termín se však může měnit v závislosti na tom, jak tým projde crash testy se zcela novou přídí, která by měla být kratší.


Tahle příď vydrží jen do Silverstone (foto: Sahara Force India)

Celý aerodynamický balíček už byl testován v aerodynamickém tunelu. "Kompletně jiný svět," žasne Nico Hülkenberg. Technický ředitel týmu, Andy Green, jeho slova potvrzuje: "Otevřel nám oči a ukázal, jak daleko od optima ještě jsme."

Force India vyjela v kompletně novém designu. Zodpovědný je za něj aerodynamik, který byl dříve u Red Bullu na pozici dvojky. Kolem nového krátkého nosu vzniká také nová zadní partie. Sportovní ředitel týmu, Otmar Szafnauer, bilancuje: "Dříve jsme vždy bývali na začátku sezony silní a postupně se trošku propadali dozadu. Tentokrát to vezme opačně."

Vytisknout

Diskuze: Force India očekává od Británie velké zlepšení: Chystá novou aerodynamiku a krátký nos

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 04.03.2015 16:21 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Lotus odjel testy s jediným motorem, měnil geometrii a vrátil se k vzduchovém…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud