Lotus odjel testy s jediným motorem, měnil geometrii a vrátil se k vzduchovém chlazení

Petr Hlawiczka, 4. března 2015, 06:55 Google+ Barcelona II. 2015

Lotus se po Mercedesu také pochlubil s tím, že si během předsezónních testů vystačil s jedinou pohonnou jednotkou. Technický ředitel Nick Chester hovoří o změnách, které provedli, a o svém vývojovém plánu pro sezónu 2015.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 08.03. 08:06) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Předsezónní testy jsou za námi, co jste se naučili o voze E23 Hybrid?
Nick Chester: Tento rok vypadá mnohem lépe, pohonná jednotka představuje velký pokrok. Šasi také, piloti z něj mohou dostávat mnohem více a je to jednodušší s ním jezdit na limitu, protože je předvídatelnější.

Nějaký čas jsme během testování strávili zkoumáním geometrie zavěšení E23. Mělo to velký vliv na vyvážení vozu uprostřed pomalých zatáček. Také se snažíme, aby byl méně citlivý, piloti  z něj tak mohou snadněji dostávat výkonnost.

Pohonná jednotka má velmi dobrý výkon i odezvu a je extrémně spolehlivá - během testu jsme použili jedinou. Její instalace je příjemná, což s sebou nese další výhody, například to, jak jsme uspořádali náš chladicí systém.

už jste na vůz nasadili nějaká vylepšení? Nebo je stejný, jako při svém 'zrodu?'
NCh: Změnil se. Během testování jsme nasadili několik vylepšení a pár drobných míří do Melbourne. Větší novinky plánujeme pro druhý a třetí závod.

maldonado
Poslední testovací den ukončil Maldonado havárií předčasně, v zatáčce č. 4
v Barceloně mu selhaly brzdy (foto: Lotus F1 Team)

Jaký zvolíte přístup k závodům letos, pokud jde o vývoj?
NCh: Během závodních víkendů máme normální plán, nebude nějak zvlášť konzervativní, točí se kolem co největšího zlepšení vozu. Pohled jsme založili na riziku z nasazování vývojových dílů. Někdy je riziko za výkonnost navíc minimální, pak díly nasadíme ihned. Někdy s tím souvisejí stinné stránky a vy musíte ujet během tréninků určitou vzdálenost, než je nasadíte do kvalifikace a závodu.

Hodně se toho napovídalo o změně pohonné jednotky před letošním rokem, co ještě se pro Lotus mění v sezóně 2015?
NCh: Špičkový výkon a navíc i odezva pohonné jednotky hraje významnou roli. Přišli jsme na to, že vyladění našich kontrolních systému je jednoduší u pohonné jednotky s velmi dobrou odezvou.

Nemyslím si, že se náš přístup změní, protože vždy usilujeme o zlepšení vozu. Oblastí, kde jsme se nepouštěli do příliš velkého rizika, je instalace pohonné jednotky. Chtěli jsme mít relativní klid s chlazením a před Melbourne jsme byli celkem konzervativní.

lotus e23 hybrid mercedes test barcelona rear
Lotus letos přešel z Renault na Mercedes, novou pohonnou jednotku si moc pochvaluje - během předsezónních testů si vystačil s jedinou (foto: Lotus F1 Team)

Zbytek vozu je naším obvyklým přístupem: tlačíme na hranice ve snaze neustále přicházet na vylepšení. Zabudovat motor v zadní straně šasi bylo odlišnou výzvou. Aby instalace byla čistá, museli jsme odvést hodně práce. Vrátili jsme se zpět k chlazení vzduch - vzduch u stlačeného vzduchu, protože vzhledem k malému množství času při přechodu na pohon Mercedesu jsme museli najít jednoduché řešení.

Jak bys shrnul začátek roku?
NCh: Je ohromně odlišný od roku 2014, od prvopočátku jsme hned najezdili přes 100 kol bez problémů. Vzhledem k počtu změn jsem potěšen jízdami i malým počtem problémů, které jsme měli.

Vytisknout

Diskuze: Lotus odjel testy s jediným motorem, měnil geometrii a vrátil se k vzduchovém chlazení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 08.03.2015 08:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Sauber dá v Malajsii šanci Marciellovi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud