V Ženevě se probírala změna formátu motoru i zavedení širších vozů s širšími koly a upravenou aerodynamikou. Při hlasování ale tyto úpravy od roku 2016 schváleny nebyly (více zde). V Barceloně prezident FIATu a Ferrari, Sergio Marchionne, vysvětlil, proč změnili názor poté, co o ně tolik usilovali.
"Nepleťte to, co můžeme letos udělat pro rok 2016 a co pro rok 2017. Změny pro rok 2016 by vytvořily velké problémy v managementu jak pro nás, tak i pro Mercedes," objasňuje prezident Ferrari, který se nakonec přiklonil k Mercedesu či McLarenu, kteří byli proti náhlým změnám.
"Rozhodli jsme se řešit záležitost větších pneumatik, širších vozů a silnějších motorů pro rok 2017. Současná pravidla zůstanou pro příští sezónu v platnosti. Změnit je od základů, to by vytvořilo obrovské problémy.
Neměli bychom vytvářet nepořádek: jde o střely na trati, a ty nemohou být vynalezeny přes noc. Na papíře se změny dělají snadno, musíte však zajistit, aby fungovaly také na dráze," dodává Marchionne.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene (vlevo) s prezidentem Ferrari Sergiem Marchionnem
(foto: Scuderia Ferrari)