Francouzská automobilka svůj závodní tým prodala za symbolickou cenu v roce 2010 společnosti Genii Capital, ta jej později přejmenovala na Lotus a z Renaultu se tak stal pouze dodavatel motorů.
Z počátku zásoboval čtyři týmy, ale po loňském krachu Caterhamu, Marussie a odchodu Lotusu k Mercedesu mu zůstalo pouze Red Bull a jeho dceřiná stáj Toro Rosso. Ředitel společnosti Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, připustil, že nyní zvažují, co dále.
"Jsme zde kvůli marketingu. Pokud tedy z marketingového hlediska budeme potřebovat věci dělat trochu odlišně, pak jsme vůči tomu otevření. V podstatě mám pouze jednoho zákazníka. Jde o situaci, kdy jsme zcela závislí na Red Bullu," vysvětluje Abiteboul pro Autosport.
Red Bull navíc dává často najevo nespokojenost s francouzskými pohonnými jednotkami. Přes zimu se opět zlepšili, ale stále nejsou tam, kde by měly být (více zde). Dodavatel motorů proto zvažuje další formu svého zapojení do F1.
Vrátí se Renault do F1 jako konstruktér? (foto: Renault Sport F1)
"Je to pro Renault udržitelné? Toť otázka. Neříkám ano ani ne," pokračuje Abiteboul. Renault má možnost investovat do nějakého týmu s tím, aby jej získal pro sebe. Jednou z možností je koupit svou bývalou stáj Lotus zpět, další možností je Toro Rosso. Podklady pro konečné rozhodnutí má zpracovat bývalý technický ředitel Mercedesu, Bob Bell.