Důvodem je globální marketingový úspěch, který dosahují konkurenti Volkswagenu včetně letošního mistra světa - Mercedesu. Vstup do F1 by ale závisel na manažerských změnách v automobilce či v F1.
Šéf dozorčí rady skupiny VW Ferdinand Piech s Berniem Ecclestonem spolu již léta moc dobře nevycházejí. Alespoň jeden z nich by musel odstoupit, aby se německá automobilka mohla v F1 objevit.
"Nemají se rádi osobně ani profesně. Jako nástupce Ferdinanda Piecha je vnímán Martin Winterkorn, předseda představenstva Volkswagenu. Ten vždy věřil, že F1 je skvělou platformou pro značky skupiny. Bylo mi řečeno, že podle něj by Volkswagen měl být součástí F1. Pokud by k tomu došlo, pak věřím, že by do ní vstoupili s vlastním týmem - a to by bylo konstruováno a vyráběno v Německu," říká Eddie Jordan pro BBC.
Volkswagen byl původně členem pracovní skupiny automobilek, které rozhodli o formátu nových pohonných jednotek, jež byly v letošní sezóně v F1 zavedeny. Nakonec se ale rozhodl proti vstupu a od té doby své veřejné stanovisko nezměnil.
Stefano Domenicali pro Volkswagen vypracovává zprávu týkající se možnosti
vstupu do F1 (foto: Scuderia Ferrari)
Podle interních zdrojů z řad vyššího vedení ale nyní věří, že by F1 přispělo k efektivnější globální reklamě než současné sportovní programy, jako je WEC, DTM a WRC. Do skupiny Volkswagen patří kromě české Škody také Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche a Seat.