Po ošklivé nehodě Julese Bianchiho ke konci Velké ceny Japonska byl několikrát zkoušen nápad virtuálního safety caru, který má zpomalit piloty během žlutých vlajek. Na displejích volantu se jim ukáže minimální čas, za který mají projet jednotlivé části okruhu.
Jezdci měli nejdříve obavy o to, zda jejich pozornost nebude příliš upřena k číslům na volantu, místo aby se soustředili na jízdu. FIA ale nakonec byla se systémem spokojena a povolila jeho zavedení.
V Abú Zabí pak zkoušela ještě přísnější systém s číselnými ukazateli maximální rychlosti (80 km/h) v určité části dráhy, ten ale zamítli zcela: "Většina pilotů upřednostnila virtuální safety car, protože při omezení v jediném sektoru se obávali o brzdění z vysokých rychlostí na požadovaný limit," vysvětluje mluvčí FIA pro Autosport.
"Někteří se obávali toho, že si toho nemusí všimnout, jiní zase, že by si toho mohli všimnout příliš pozdě. Tyto velké rozdíly v rychlostech by mohly způsobovat potíže. Navíc fakt, že by na trati nebyla specifická čára, která by ukazovala, odkud omezení platí, by mohla vést k nekonečným penalizacím. Celkově všichni preferují přístup virtuálního safety caru," dodává.
FIA se myšlenkou virtuálního safety caru začala zabývat po nehodě
Julese Bianchiho v Japonsku (foto: Pirelli)
Návrh pravidel je již připraven, nyní musí být schválen týmy. Další zkoušky a doladění systému virtuálního safety caru budou následovat během předsezónních testů, které začínají 1. února 2015 v Jerezu.