Vozy z Milton Keynes byly vyloučeny z kvalifikace, avšak do závodu jim bylo umožněno startovat (z boxů). Komisaři totiž v sobotu zjistili, že klapky předního křídla se prohýbají až moc. Toto řešení může týmu přinést velkou úsporu času.
Nejenže ohebné křídlo může snižovat odpor, když není třeba, ale také může snižovat vztlak na rovinkách a tedy umožňovat vyšší maximální rychlost. Je však třeba připustit, že určitá ohebnost křídel tu vždy byla a bude, avšak Red Bull zašel až moc daleko. Dle Andyho Greena však měla bývalá mistrovská stáj dostat mnohem vyšší trest.
Green odkazuje na trest BARu v roce 2005, Red Bull vyvázl jen s vyloučením z kvalifikace
(foto: Lucky Strike B.A.R Honda)
"Pokud by se tohle stalo nám, tak bychom byli vyloučeni jako BAR v roce 2005, který do vozů přidal dodatečné palivové nádrže [vyloučení na dva závody - Španělsko a Monako]. Penalizace za použití nelegálního předního křídla byla mírnější než ta Lotusu za výměnu motoru u Grosjeanova auta," poukazuje Green.