Rakouský tým si často stěžuje na nedostatečný výkon Renaultu RS32, který pohání jejich monoposty. Proto investoval do spolupráce s francouzským výrobcem, jenž se bude příští rok soustředit výlučně na ně, a angažoval několik zkušených inženýrů včetně Maria Illiena (Ilmor).
Horner si nedávno posteskl, že kvůli motoru ztrácejí dokonce až sekundu na kolo na Williams, nejúspěšnějšího zákazníka Mercedesu, nemluvě o samotném továrním týmu. Protože se nedaří ani Ferrari, tak není divu, že podporují uvolnění pravidel.
Šéf Red Bullu souhlasí s domněnkou Bernieho Ecclestona, že technická pravidla by zasloužila naprosté přepracování. "Pokud jde o technická a sportovní pravidla, tak si myslím, že jsou hodně pevná," vyjádřil svou nelibost v Austinu.
"Došlo k velmi povzbuzující schůzce mezi výrobce motoru a Mercedes přijal, že potřebují poskytnout rámec příležitosti ostatním, aby zavedli soutěžení. Ale nevidím za skutečné změny technických a sportovních pravidel, protože každá změna má škodlivý dopad na náklady," uvádí Horner.
Mistrovský kousek techniky, který konkurenci vede k nářkům (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle italských médií se šéfovi Ferrari Marcovi Mattiaccimu podařilo údajně dohodnout s FIA posun homologace z konce února až na červenec. S uvolněním vývoje a stoupajícími náklady však pochopitelně nesouhlasí menší týmy, jež za nové pohonné jednotky musí dávat mnohem více než za loňské V8.
Šéf Ferrari po sobotní schůzce řek: "Mercedes vyjádřil ochotu ustoupit. Nechci tím ale říct, že je věc již uzavřena, protože Mercedes už jednou názor změnil." Narážel tím na schůzku v Singapuru, kdy německý výrobce nejdříve se změnami souhlasil, pak si vše ale rozmyslel.
Horner přibližuje nová jednání v Austinu: "Mercedes se účastnil rozhovorů konstruktérů, zatím tedy s ničím nesouhlasili. Došlo ale na velmi konstruktivní diskusi, díky které se snad v blízké budoucnosti dočkáme řešení."
"Když se podíváte na ztrátu ve výkonu, tak momentálně bychom museli stáhnout alespoň sekundu, která nám momentálně chybí v koňských silách, abychom si to mohli rozdávat s Williamsem a porážet ho," řekl šéf Red Bullu v rozhovoru pro Sky Sports před závodem, v němž Ricciardo i tak oba Williamsy porazil.
"Když se nám podaří snížit část z té ztráty, byť i jen polovinu, tak bychom měli být schopni začít závodit nebo vyvinout tlak na Mercedes," přeje si Horner, jehož tým v šampionátu pohodlně drží druhé místo před Willamsem a Ferrari.
Renault, Horner, Lauda, Wolff, Mattiachi, Honda and a couple of unidentifiables. Engine 2015 meeting behind close... pic.twitter.com/0RpwVJEY7Y
— F1 Paddock Pass (@F1PaddockPass) November 1, 2014