DISKUZE K ČLÁNKU Horner: "Kvůli motoru nám schází na Williams sekunda." Mercedes pro rozmrazení?

Christian Horner tvrdí, že Mercedes v Austinu kývnul na částečné uvolnění pravidel týkajících se vývoje pohonných jednotek. Díky tomu se podle něj bude v F1 opět "dát soutěžit."

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Horner: "Kvůli motoru nám schází na Williams sekunda." Mercedes pro rozmrazení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 05.11.2014 21:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 04.11.2014 09:48
Horner kecá. Zajímalo by mě, kde je ta sekunda,… »
» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 04.11.2014 10:28
Já vím o co mu jde. On by chtěl motor Mercedesu… »
» Adi (Hlasovalo 9 lidí) 04.11.2014 16:52
Pořád ty koně Horner má pravdu v tom, že kdyby… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Kvůli motoru nám schází na Williams sekunda........a že Red Bull je před Williamsem v poháru to už pán Horner nevidí02
    Hornerovy jde jen o to,aby jeho tým drtit konkurenci jako minulá léta03
    I kdyby se motory rozmrazily,tak MERCEDES BUDE MÍT POŘÁD NEJSILNĚJŠÍ MOTOR03 ale tady jde o stránku druhou,že vývoj motorů zvedne jeho CENU,což jsou někteří proti jako slabší týmy.

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.130.XXX
    Pořád ty koně Horner má pravdu v tom, že kdyby letos u Renaultu odvedli na motoru lepší práci, tak jeho tým mlže nahánět Mercedes a "drtit" Williams a zbytek pole.
    Co je ovšem potřeba zmínit, tak Renault měl prokazatelně nejvýkonější agregát naposled snad v letech 1993 - až 1997 max. Za tituly v letech 2005 a 2006 s továrním týmem a za tituly 2010 - 2013 s Red Bullem mohli hlavně aerodynamická efektivita, umění jezdců a využití jiných potenciálů motoru. V tomto tisícíletí neměl Renault nikdy nejvýkonější agregát (dle dostupných dat na tom byl v éře V10 lépe BMW, Mercedes a pak i Honda), v éře V8 Mercedes (možná i Ferrari). V čem ovšem byl agregát na špici mezi výrobcema byly atributy jako ovladatelnost motoru, nároky na chlazení (možnost agresivnější aerodynamiky), spotřeba paliva a v neposlední řadě také možnosti mapování motoru (zpožděné zápaly, "foukání" přes motor, atd.). Newey je geniální hlavně tím, že dokázal maximalizovat tyto výhody agregátu a minimalizovat jeho menší sílu. Jak by taky ne, když s agregáty Renault pracoval od raných 90. let (1992 - 1997) a velkou část nového tisícíletí (od r. 2007). Doufám, že Mercedes bude schovívavý a umožní Renaultu a Ferrari svoje agregáty dostatečně vylepšit. Formuli 1 to jen prospěje.

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Sú to hlúposti,... ...predsa najviac do vývoja vrazil Mercedes, čo sa mu čiastočne vráti, lebo Renault a Ferrari riešenie Mercedesu len odkukajú a nejedná sa vôbec o zmeny, ktoré si vyžadujú do toho investovť, lebo sa to dá všetko zhotoviť na strojnom vybavení, ktoré majú a cena materialu je zanedbateľná, lebo ostatné veci sú už vyvinuté a budú sa prípadne len vylepšovať. Takže tu nevzniknú žiadne enormné, len plánované náklady na inovácie, ktoré určite neprekročia finančný strop, ktorý bol navrhnutý. 01

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • limbi

      147.228.134.XXX
      To si nemyslím, cokoli co se chce implementovat do nějakého systému potřebuje vývoj. I když víš jak to vypadá nemusíš znát souvislosti mez jednotlivými komponenatmi a na to je právě testování a vývoj aby určili dokonalý chod součástí. A právě ten vývoj a testování je na tom to drahé protože je to prostě metoda pokusů spousta se toho vyrobí a jen jedna věc funguje nejlíp. Vem si třeba jen havu pístu. Je to celkem složitě tvarovaná součást a každá automobilka (mluvím i mimo F1) používá rozdílné tvary. Navíc kopírovat šasi ještě celkem jde. Je to dobře viditelné ale to co se děje uvnitř motorů jen tak někdo neprokoukne pokud teda ten motor nedostanou do ruky což si myslím že si mercedes pohlídá. A další rozdíl udělá software, dokonalé naprogramování chodu, díky kterému například letos má mercedes takovou výhodu oproti ostatním týmům se stejným motorem, ty samozřejmě mají možnost to pozměnit ale díky tomu že do toho nevidí nedokážou z toho motoru dostat to co mercedes.

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nie je problém,... ...napr. kúpiť vývojára od Mercedesu, ktorému dajú 2x toľko u Ferrari, alebo Renaultu, ak im nejaké diely aj donesie a popíše zdokumentuje ich vývoj, lebo všetko sa ihneď nešrotuje a tu ide len o vybrané diely, ktoré sa dajú oklbčiť a už je to možno dávno takto hotové a čaká sa na povolenie FIA, aby došlo odrazeniu. 11

        + 9 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • limbi

          147.228.134.XXX
          No to může koupit, ale dělám sám ve vývoji a věř mi, že jeden vývojář ti moc nepomůže. Většinou na jednom motoru pracují desítky lidí a každý se zabívá hodně specifickou věcí. Navíc pohonné jednotky spolu s těmi udělátky co tam letos zavedli jsou jiné nejenom nějakým tvarem ale i koncepcí. Záleží jestli například koncepce renaultu byť vylepšená dosáhne potenciálu koncepce mercedesu, který ten motor zas o něco vylepší. Pokud se vyčerá potenciál daného řešení nezbývá, než přijít s něčím úplně novým a to jsou potom velké peníze. Jak říkám peníze to schramstne určitě ale v zájmu vyrovnání týmů se to udělat prostě musí. Ale jak říkáš věřím že jak Ferrari, tak Renault už mají hotový určitý balík, kterým by vylepšili pohonné jednotky a čekají na schválení ovšem i ten balík už něco stál. Sám jsem na to hodně zvědaví. Nejvíce asi mohla z motoru mercedes těžit Honda. Tak uvidíme příští rok 03

          + 6 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Myslím limbi,že s tvým příspěvkem se dá jen souhlasit.

            Podle zákulisních informací má ted zadek v kalupu Magneti Marelli,za jejich Mguk,který je asi problémem Ferrari i Renaultu-oba ho totiž používají.Nemá prý výkon konkurence ani v dodávce kroutáku ani v ukládání energie.
            Renault má snad ještě problémy s dlouhými a vibrujícími výfukovými svody,ale to může změnit v balíčku pro příští rok.

            Pokud Mercedes svolí k určitému uvolnění je to gesto Fair play hodné šampiona F1.Má ted Ferrari i Renault v hrsti a když bude chtít,nechá je jezdit s tím co mají ted.
            Snad to dopadne dobře a umožní boje kolo na kolo s ostatními.01

            + 11 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.91.8.XXX
              Ahoj Arnoux!01

              Vsetko ok, len by som sa skor priklonil k verzii, ze Medvedi sice "naoko" blokuju ale pravda je skor to, ze az tak "uplne" proti niesu. Honda ma obrovsku vyhodu, ze vidi uz realnu vykonnost s realnymi autami. McLaren ani toho nemusi moc "bonzovat"04

              A mal som tu este rozpisany "kilometrovy" prispevok ohladom tych "udajnych" -18kg (?) hmotnosti v prospech MB, ale "padol" mi net a cele mi to "zmizlo".... Uz sa mi nechce pisat to znovu.
              To (-18kg na pohone) sice moze byt pravda (a zrejme aj je) ale trik je zrejme este inde - nedavno som si spomenul na jednu suskandu ohladom ich ERSu a hlavne "uloziska" - udajne nepouzivaju plnu "moznu" kapacitu = menej batt. = mensia hmotnost atdatd... Je toho viac ale fakt sa mi uz nechce...19 a stejne uz asi vies kam tym mierim a co vsetko s tym moze suvisiet (rozlozenie hmotnosti, chladenie elektrosystemov/baterii atdatd...)
              Podstatne je, ze je zrejme mozna asi aj "ina cesta" oproti tej co sme pred nedavnom rozoberali (ze maju väcsi vykon z ERS). Sice je to aj tak hlavne v SW (aby nie, ked zacali o rok skor a s trojnasobnym rozpoctom, viacerymi "smermi" 03). Jednoducho pouzivaju asi este "inu filozofiu/strategiu***" vyuzitia ERS+ICE (dohromady).
              Jak bude cas a sily tak cosi popisem/e.

              *** - nieco na sposob RedBullu (prednedavnom), ked sa uvazovalo o mensom vykone KERSu (samozrejme s prisadou dalsich "vyhodnych" vlastnosti z toho vyplyvajucich).

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.130.XXX
          To je určitě zajímavá myšlenka Kapore a je fakt, že přetahování inženýrů mezi výrobci motorů je děje. Ale jelikož se jedná o velice sofistikovanou práci s velkým důrazem na interní know how, je více, než pravděpodobné, že zákaz vynášení dat o jednotlivých komponentech je pojištěno v pracovní smlouvě a pak těmto "přetaženým lidem hrozí soud a posléze i finanční sankce, které rozhodně navýšení platu nebude kompenzovat. Pro příklad bych uvedl kauzu Coughlana z r. 2007.

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Face

          37.188.135.XXX
          To jsou high-tech a ne halušky Kapore
          Takhle jednoduché to opravdu není...

          + 5 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    147.228.134.XXX
    Jestli chtějí týmy na někoho nadávat tak jedině na FIA To co se tu za posledních 6 let v F1 děje značí, že to tam snad řící opičí legie. Vemte si rok 2005-2008, tedy roky, kdy v F1 vyhráli šampionát 3 různí piloti z titul získali 3 různé stáje. Už ani nemluvím o tom jak byl souboj o titul každý rok zajímavý. Brumlal nám tam ještě klasický V10 (2005) a V8. Od těch let spousta vyhazování peněz za nové technologie, menší týmy nabraly neuvěřitelnou a nedohnatelnou ztrátu. A reálně mělo na titul vždy jen jedno auto. 2009 Brawn GP (dvojité difuzory) 2010-2013 Red Bull (Neweyho one-man show) 2014 Mercedes (kilometr před všemi ve vývoji motorů). Opravdu nechápu jestli se díky těm změnám, které začli v roce 2009 ušetřil byť jen dolar, tak ať se propadnu do země, protože si myslím, že se jen přihazovali peníze do technologií, které se později buď zrušili nebo přepracovali na něco jiného. Jen řeknu tohle před 2009 byla auta hezčí, rychlejší, závody byly povětšinou i zajímavější a i menší tým měl šanci na velké překvapení (Weber - Minardi, Alonso - Renault...). Bojím se, že to tak nenávratně zprasili že už to nikdy nebude ta pravá královna motorsportu. Co se týče rozmražení vývoje motorů tak jen do toho ať se utratí další ranec a ať FIA vypadá jako banda hňupů. Budˇse teď budou muset ještě tak rok sypat prachy, nebo se na to pro nedostatek konkurence nebude dát dívat. Bravo FIA váš progres je naplňující pro každého fandu F1 11 11 11 17

    + 12 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zlo

      94.10.230.XXX
      S mnoha věcmi se nedá souhlasit.
      Vrchol utrácení nastal právě v letech 2003-2008, kdy se do F1 masivně tlačily automobilky. Tam byl nastaven ten nejbrutálnější trend, který přetrval. Jiná věc je, kam momentálně peníze směřují. Jelikož jsou pravidla stále svázanější, utrácí se desítky milionů za vývoj malicherných aero komponentů v tunelech, jejichž přínos je v řádech setin sekundy na kolo. Lépe řečeno - zrychlit auto je dnes mnohem těžší a tudíž nákladnější.
      Dominance byla v letech 2009, 2011 a 2013. V letech 2010 a 2012 se o titulu rozhodovalo v posledním závodě. A loni to až do Singaporu bylo poměrně vyrovnané. Pak se RB všem utrhl.
      Co se překvapení týká: Nebyla snad forma Brawn GP, týmu, který se málem nedostal na start, překvapení? Dala se letos očekávat dominance Mercedesu a velmi vyrovnaný boj jeho pilotů do posledního závodu?
      Myslím si, že vývoj motorů má obecně větší smysl než v případě aerodyamiky, která je absolutně nepřenositelná do jiných odvětví. Tisíckrát přínosnější by bylo ty peníze narvat třeba do vývoje ERS a uvolnit jeho výkonové a časové omezení. Myslím, že za pár měsíců bychom se divili, co by se na tratích prohánělo za monstra.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Horner kecá. Zajímalo by mě, kde je ta sekunda, když výsledky Velké ceny USA hovoří opak. Ricciardo dojel před oběma Williamsy a Vettel měl absolutně nejrychlejší kolo.

    + 21 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RevolutionX

      109.80.156.XXX
      Naopak, řekl to naprosto přesně "...mohli rozdávat s Williamsem a porážet ho." Přesně jak řekl, "porážet ho", to znamená dojíždět stabilně před ním a to je to co Horner chce. Jemu nejde o souboje dvou stejně dobrých formulí, ale o to aby zase vyhrávali a měli z toho peníze.

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Já vím o co mu jde. On by chtěl motor Mercedesu a šasi svoje. Aby to zase bylo tak - první RB, dlouho nic a pak by se ploužil zbytek startovního pole. Mimochodem, kdyby nedělali kompletní perestrojku Vettelova vozu, je docela možné, že i on by do cíle dojel pře oběma Williamsy.

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Asi trochu přehnal deficit v motoru, ale pomlčel o výhodě, kterou mají díky šasi.

      + 13 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        46.135.5.XXX
        Článek je snad o rozmrazení vývoje motorů ne?

        + 5 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Je. No a? Hezké že umíš číst, jen škoda, že tě nenaučili přemýšlet a podepisovat se.

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Face

      37.188.132.XXX
      Sekundu ztrácejí díky nedostatku výkonu agregátů, to že to dokážou eliminovat aerodynamickou výkonností jinou efektivitou je věc druhá...

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama