Odpoledne se za polojasného počasí za volant vrátil u Marussie u Chilton, který původně neměl celý víkend jezdit, a u Sauberu Gutiérrez, jenž ráno sledoval počínání rezervního jezdce Sauberu Gieda van der Gardeho jen z boxové zídky.
Vettel do tréninku nevyjel, protože mu mechanici měnili pohonnou jednotku. Ráno mu kvůli vynechávání zapalování explodovala směs ve výfuku, který praskl. Došlo také k poškození MGU-K, a tak se Red Bull musel pustit do výměny nové - letos již 5. - pohonné jednotky za starší.
Po začátku ve 14 hod našeho času piloti 3 min vyčkávali, než vyjeli na trať. Jako první se vynořil Chilton, trénink byl ale již po devíti minutách na chvíli přerušen po Maldonadově havárii v rychlé zatáčce Pouhon. Rozbil všechny čtyři rohy svého Lotusu, náraz naštěstí přečkal bez zranění. Měřená kola do té doby stihli zaznamenat Magnussen (1:52,677), Bianchi (1:54,509) a Lotterer (1:56,720).
Belgická krása - Daniel Ricciardo projíždí Eau Rouge (foto: Renault Sport F1)
Po 20 min se začalo měnit pořadí na špici: nejdříve se tam objevil Button (1:52,285), kterého v rychlém sledu vystřídali Massa (1:52,214), Rosberg (1:52,065), Hamilton (1:51,989), Alonso (1:51,693) a znovu Hamilton (1:51,276).
Po půl hodině znovu visely červené vlajky po smyku Gutiérreze, který zůstal stát v nebezpečné pozici ve velmi rychlé zatáčce Blanchimont. "Může za to převodovka. Něco se úplně pokazilo," hlesl mladý Mexičan. Příčinou potíží se nakonec ukázal být systém pro rekuperaci energie (ERS). Za 6 min byl vůz odklizen, trénink mohl pokračovat. Nad okruhem se sbíralo stále více mraků a nedaleko již lehce pršelo.
V polovině tréninku se do čela dostávají McLareny, které jako první obouvají měkkou směs - Button (1:50,659) je před Magnussenem (1:51,074). Sutil ukazuje, jak velký rozdíl dělají pneumatiky - na měkkých se posouvá dokonce na čtvrté místo (1:51,450) mezi Hamiltona a Alonsa, krátce po něm jde Kvjat na druhou příčku (1:50,725).
Kevin Magnussen vyjíždí z boxů (foto: McLaren)
V boxech na chvíli mizí Räikkönen, kterému vynechává zapalování, a Ricciardo, u něhož řeší mechanici něco s brzdami. Grosjean si stěžuje na nestabilní vůz: "Záď lítá po celé dráze," zvyšuje hlas v rádiu.
Po 50 min přezouvají na měkčí sadu také Mercedesy a snadno se dostávají pod hranici 110 sekund: Hamilton - 1:49,189 (rychleji než Vettel ve 2. tréninku loni), Rosberg - 1:49,793 min. Na třetí příčku se dostává opět Alonso - 1:49,930. Jeho finský týmový kolega si na své auto stěžuje: "Záď je tak mizerná!"
Red Bull jezdí s velmi štíhlým zadním křídlem, aby kompenzoval nižší výkon pohonné jednotky Renaultu na úkor přítlaku, kterým šasi RB10 naopak oplývá. Vettel však kvůli výměně motoru stojí a Ricciardo na Hamiltona ztrácí až 1,8 sekundy.
Felipe Massa se na měkké směsi dostal na čtvrtou příčku za svého bývalého týmového kolegu Fernanda Alonsa, od Williamsu se tady ale očekávalo trochu více (foto: Williams F1 Team)
V poslední půlhodině se piloti věnovali závodním simulacím s větším množstvím paliva, časy se proto už moc nelepšily, někteří se vraceli ke tvrdší směsi pneumatik. Drobně si polepšil Chilton, jenž se posunul na 18. pozici (1:54,040).
Ricciardo vyjel na posledních 5 min s flow-vis nátěrem, Red Bull se až do konce snažil vyhodnocovat chování aerodynamických novinek na zadní části vozu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nejrychlejší byly znovu Mercedesy, Hamilton před Rosbergem a tři čtvrtě sekundy před Alonsem. Nejblíže německé stáji se tedy zdá být právě Ferrari místo Williamsu, jak se očekávalo. McLaren také dosáhl menšího pokroku - více ale odhalí až sobotní kvalifikace. Lotterer v opačné části tabulky držel krok s Ericssonem, což se je velmi působivé.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí (speed trap)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:49,189 |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:49,793 |
3. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:49,930 |
4. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:50,327 |
5. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:50,659 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:50,677 |
7. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:50,725 |
8. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:50,977 |
9. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:51,074 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:51,077 |
11. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:51,383 |
12. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:51,450 |
13. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:51,573 |
14. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:52,196 |
15. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:52,234 |
16. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:52,776 |
17. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:53,955 |
18. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:54,040 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:54,050 |
20. | 45 | André LOTTERER | deu | Caterham F1 Team | 1:54,093 |
21. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | - |
22. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ