Systém zatím není zakázaný, Mezinárodní automobilová federace (FIA) k němu žádné oficiální prohlášení nevydala, minulý týden pouze obeslala týmy s dopisem, v němž překvapivě uvádí, že jeho "legálnost nyní může být zpochybněna."
V případě protestu by tak mohla vozy, které jej používají, prohlásit za nelegální a ze závodu vyloučit, což týmy nechtějí riskovat, jak již potvrdily Mercedes či Red Bull, které jsou v jeho využívání nejdále (více zde).
FIA ale uvedla, že pokud se týmy jednomyslně shodnou, budou moci bez obav nastupovat s FRIC zavěšením i ve zbytku sezóny. Jenže ne všechny týmy jsou ochotny pokračovat - zejména ty, které se s jeho vyladěním trápí.
"McLaren v současné době nemá v záměru nasadit do Velké ceny Německa FRIC zavěšení. McLaren vyhoví předpisu FIA, který se týká této záležitost," uvedl v pondělí mluvčí McLarenu. Toto rozhodnutí budou téměř s jistotou následovat všechny týmy, aby se o víkendu nemusely obávat protestu.
McLaren nehodlá nic riskovat a do Hockenheimu dorazí
bez FRIC zavěšení (foto: McLaren Mercedes)
Reakci FIA si však mohou týmy otestovat ve čtvrtek, kdy by dorazily s monoposty s FRIC zavěšením. Pokud by takový vůz prohlásil Charlie Whiting za nelegální, musel by jej pro zbytek víkendu předělat na standardní systém zavěšení.