Rosberg v prvním tréninku před Hamiltonem, Alonso s Ferrari ztrácí 3 desetiny

Petr Hlawiczka, 20. června 2014, 11:30 Google+

SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Rakouska si připsal Nico Rosberg. O 0,140 s za ním skončil jeho týmový kolega Lewis Hamilton, Fernandovi Alonsovi z Ferrari scházelo 0,311 s.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 20.06. 13:57) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Vozy Formule 1 po 11 letech znovu vyrazily na upravený historický okruh (zkráceny Östereichring), který nový majitel přejmenoval z A1 Ring na Red Bull Ring - technické informace o něm najdete zde. Týmy nedaly v úvodním tréninku prostor žádnému z testovacích pilotů.

Na dráhu v 9:00 hod našeho času jako první vyrazil Massa s Williamsem, jehož kolizí s Pérezem se na podnět Force Indie a jejich "nových" důkazů FIA ještě bude zabývat. Diskutuje se i o schváleném pevnému startu po safety car fázi příští rok. Vzniká ale otázka, proč se v tomto případě vůbec safety carem zabývat, když by závod mohl být jednoduše přerušen.

Zatímco Red Bully a Mercedesy ještě vyčkávali v boxech, Alonso s Grosjeanem si dali rovnou dvě instalační kola. V severní části okruhu dle hlášení Mercedesu Hamiltonovi po třech minutách začalo mírně poprchávat. Zákazníci s pohonnými jednotkami by zde měli mít výhodu zejména kvůli rozjezdům z pomalých zatáček a dvěma prudkým stoupáním.

raikkonen
Kimi Räikkönen po návratu do boxů, flow-vis na zadním křídle (foto: Scuderia Ferrari)

Ferrari a Mercedes zkoušejí titanovou kluznou desku pod svými vozy, takže by se fanoušci na okruhu mohli dočkat jiskření jako v 80. či na počátku 90. let. Snahou je zatraktivnit podívanou.

Force India nasazuje nový nos, jeho pilíře sahají více dopředu, více překrývají přední křídlo, které se jinak nemění. Red Bull používal kanadskou verzi předního křídla s drobnými horizontálními křidélky na vnitřní straně bočnic. Red Bull Ring ale vyžaduje o trochu více přítlaku než montrealská trať.

První měřené kolo předvádí Rosberg - 1:15,162 min, hned v dalším pokusu se zlepšuje na 1:14,362 min. Čas si připisuje také Hamilton (1:14,994). Po 15 min se Lewis před svého týmového kolegu dostává - 1:12,255. O víkendu nás čeká na čele mezi nimi další ostrý souboj.

Rosberg náhle zpomaluje: "Auto vypnulo - prosím poraďte. Mám zajet do boxů?" Pomalu míří ke svým mechanikům, Hamilton do něj málem naboural. V garáži mu kontrolují brzdy, přední kola a zavěšení. Po resetu elektroniky se Němec vrací na dráhu.

Mezitím zůstal na výjezdu z boxů stát Ericsson, z jeho Caterhamu se mu kouřilo - nejspíše z předních brzd. Rádiem dostal instrukci: "Auto není bezpečné, vyskoč ven."

magnussen
Kevin Magnussen před prvním seznámením s Red Bull Ringem (foto: McLaren Mercedes)

Po třiceti minutách týmy vracejí Pirelli jednu sadu měkkých pneumatik, nastává chvíle ticha. Třetí příčku za Mercedesy drží Hülkenberg (1:12,370 min), kterého McLaren před sezónou 2015 opět odmítl (více zde). Prvních 11 vozů dělilo pouze osm desetin sekundy.

Provoz byl i poté slabý, severní část okruhu dle Mercedesu stále skrápěl déšť, ale piloti používali hladké pneumatiky. Massa se soustředil na "práci na aerodynamice a nastavení," zatímco ostatní v polovině tréninku většinou vyčkávali v boxech.

Aktivní byli Magnussen s Gutiérrezem. Kevin se vyšvihl na třetí příčku (1:12,313), jeho týmový kolega Button se po 42 min dokonce dostal do čela - 1:11,839 min. Kvůli sílícímu dešti ale provoz nehoustne. Sutilův Sauber stojí kvůli poruše hadice turba.

Na trať znovu vyjely Mercedesy, Hamilton měl plné ruce práce, aby zkrotil své auto v zatáčce č. 3 a Rosberg o více než půl sekundy překonal Buttona - 1:11,295 min. Red Bull nechává na Vettelovi, zda chce pokračovat nebo kvůli počasí raději zajede do boxů.

Aktivněji přistoupily týmy až k závěrečné půlhodině. Vettel v poslední zatáčce dostává dvojité hodiny a těsně míjí bariéry. "Auto by mělo být v pohodě. O pneumatikách už si tak jistý nejsem," hlásí Vettel. Problémy zde má i jeho týmový kolega Ricciardo, smyk se mu ale daří zvládnout mnohem lépe.

massa
Felipe Massa na měkkých pneumatikách Pirelli (foto: Williams F1 Team)

Déšť sílí a problémy má při brzdění do první zatáčky Bottas - blokuje obě přední kola. "Raději bychom měli zkontrolovat, co se tam stalo," uvádí svému inženýrovi mladý finský jezdec.

Vozy kloužou jako na ledě, proto všichni raději opět míří do svých garáží. 20 min před koncem se tak znovu rozhostilo ticho. Na posledních 10 min za sílícího větru ještě vedoucí trojice vyjela, ale časy se nelepšily.

Piloti spíše s monoposty bojovaly (Maldonado brzdil pozdě do 3. zatáčky a skončil ve štěrku, v zatáčce č. 1 podobné okamžiky převádějí Kvjat i Massa, Räikkönen je široký v poslední zatáčce). Hamilton za svým nejrychlejším kolem zaostává o 2,5 sekundy, Nico Rosberg se tak těší z nejrychlejšího času před svým týmovým kolegou. Za Mercedesy se seřadili Alonso, Massa, Button, Pérez a Hülkenberg.

pocty kol
Počty kol ujetých v první tréninku

Alonso sice končí v první tréninku třetí, ale moc spokojeny s výkonností svého vozu včera nebyl: "Vítězství letos není reálné. Rozhodně nejsme v pozici, s níž bychom byli spokojeni. Mercedes s velkým náskokem dominuje a my si to uvědomujeme. Potřebujeme spravit několik věcí, ve kterých jsme momentálně slabí, zlepšit se v různých oblastech.

Potřebujeme v pátky testovat experimentální díly nejen pro tento rok. Také musíme zbytek tohoto šampionátu zřejmě využít pro přípravu [na příští rok]." Potvrdil tak slova Räikkönena, který už v Kanadě odepsal letošní šance Ferrari na boj o titul.

sektory-rychlosti
Nejrychlejší sektory, jejich teoretický součet a maximální rychlosti

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Rakouska (Spielberg)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:11,295
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:11,435
3. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:11,606
4. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:11,756
5. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:11,839
6. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:12,009
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:12,072
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:12,114
9. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:12,313
10. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:12,364
11. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:12,365
12. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:12,372
13. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:12,570
14. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:12,984
15. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:12,988
16. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:13,168
17. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:13,642
18. 17 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team1:13,738
19. 4 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team1:13,857
20. 10 Kamuj KOBAJAŠI jpnCaterham F1 Team1:14,611
21. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:14,691
22. 9 Marcus ERICSSON sweCaterham F1 Team1:17,501

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Rosberg v prvním tréninku před Hamiltonem, Alonso s Ferrari ztrácí 3 desetiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 20.06.2014 13:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso podpořil kritikou prezidenta Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud