"Jsme zpět." Proč je Montreal pro Renault první příležitostí pro srovnání s konkurencí?

Petr Hlawiczka, 4. června 2014, 06:30 Google+

Rémi Taffin, šéf traťových činností společnosti Renault Sport F1, která dodává své pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, hovoří o zlepšeních, které v úvodu sezóny dosáhli.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 06.06. 17:41) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Zpět v plné síle
Na počátku sezóny jsme říkali, že budeme v zotavovacím módu a že budeme opět ve formě až od Velké ceny Kanady. V posledních čtyřech závodech jsme představili několik vylepšení a v Montrealu ten proces dokončíme. To nám dá první příležitost vidět, jak si na tom ve srovnání s konkurencí stojíme.

Máme několik nových dílů, které zde budou debutovat, navržené zejména pro větší spolehlivost. A jako v předchozích závodech připravujeme další vylepšení softwaru, což by mělo zlepšit ovladatelnost a management energie.

Problémy z Monaka vyřešeny
Navíc jsme prošetřili důvody selhání v Monaku a přijali jsme opatření pro to, aby se už neopakovala. Obzvlášť jsme zkoumali Vettelův problém, který způsobila mechanická potíž s MGU-H.

Daný díl byl přepracován a díky dalším konečným kontrolám je nyní robustnější. Problémy s výfuky u vozů Toro Rosso byly týmem prošetřeny a nyní díky naší diagnostice a pochopení chování celého výfukového systému společně víme, jak se jim v budoucnu vyhnout.

V Montrealu bude kvůli nedostatku brzdění kladen důraz na MGU-H
Tento veškerý vývoj bude přínosem v Montrealu, jenž představuje letos zatím nejtěžší výzvu pro pohonné jednotky. Dlouhé rovinky vyžadují maximální výkon po velkou část (přes 55 %) kola, proto obrovsky zatěžují motor s interním spalováním. Očekávám, že spatříme rychlosti převyšující 330 km/hod, podobně jako v Barceloně - budeme tedy spoléhat na MGU-K a MGU-H, aby pomohly zlepšit jak maximální rychlost, tak i akceleraci.

renault
Renault poprvé umožní svým zákazníkům využití maximálního výkonu
svých pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)

Protože je zde ale jen několik zatáček pro rekuperaci energie přes MGU-K, bude to velmi těžké, protože auta během kola moc často nezpomalují. V důsledku toho bude důraz kladen na MGU-H, který rekuperuje energie prostřednictvím výfukových plynů.

Budeme potřebovat co nejvíce energie, protože se spotřebou zde budeme na limitu. Také budeme monitorovat to správné vyvážení mezi tradiční a elektrickou energií, abychom se rozhodli pro ten nejefektivnější způsob využití paliva v závodě.

I když víme, že konkurence je velmi silné, do Montrealu jedeme optimisticky naladěni, protože pro vítězství na dráze děláme vždy maximum. Realisticky musíme být pokorní, stále však půjde o velmi dobrý test toho, jak daleko jsme zašli od obtížného zimního testovacího období a kolik práce ještě zbývá odvést.

Nároky Montrealu na jednotlivé součástí pohonné jednotky (1 - nejlehčí; 5 - nejtěžší):
- motor s vnitřním spalováním: 4
- MGU-K: 3
- MGU-H: 4
- baterie: 2
- spotřeba paliva: 3
- rekuperace energie: 4

Vytisknout

Diskuze: "Jsme zpět." Proč je Montreal pro Renault první příležitostí pro srovnání s konkurencí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 06.06.2014 17:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

Bottas: Williams má stále na to, aby bojoval s Red Bullem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud