V Monaku Williams nepostoupil ani s jedním vozem do poslední části kvalifikace a do cíle dojel pouze Felipe Massa, zatímco Bottas musel kvůli vadnému ložisku v MGU-K (více zde) odstoupit, protože došlo k poruše motoru s interním spalováním (ICE). Daniel Ricciardo naproti tomu dojel s Red Bullem třetí hned za oběma Mercedesy.
"Myslím si, že s nimi [s Red Bully] stále můžeme bojovat. Není to snadné, protože se zlepšují, ale Monako bylo zřejmě jejich nejsilnější místo v sezóně. Papírově šlo pro nás o obtížnější trať," hodnotí Bottas dějiště poslední velké ceny.
"My zkrátka musíme pracovat na vylepšeních. Kanada by teoreticky měla být pro nás kvůli dlouhým rovinkám dobrá. Víme, že tam občas může být chladno a lidé se trápí se zahříváním předních pneumatik, takže se opravdu musíme nedříve projet. Víme o tom problému, proto na něm pracujeme," pokračuje finský jezdec Williamsu.
Podle šéfa výkonnosti vozidla - Roba Smedleyho - udělali velký pokrok při práci na FW36, což by se jim mělo v Montrealu vrátit: "V prvních třech závodech to celé bylo o trakci, trakci, trakci. My jsme v mnoha různých oblastech pracovali neuvěřitelně tvrdě na tom, abychom to vyřešili."
Williams věří, že v Kanadě bude moci úspěšně bojovat i s Red Bully
(foto: Williams F1 Team)
"Týmy nebyly zcela připraveny na potíže se zahříváním předních pneumatik, které se objevily v Monaku. V kvalifikaci jsme s tím mohli odvést lepší práci. Pozitivní ale je, že se nám zřejmě daří řešit potíže s trakcí, což je obtížné," dodává Smedley.