V pokročilých fázích plánování už bylo zavedení rozpočtového stropu ve výši zhruba 120 milionů Liber (něco přes 4 mld CZK), ale v dubnu byl tento nápad smeten ze stolu Strategickou skupinou F1, ve které má své zástupce šest největších týmů, Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) a je zde také Bernie Ecclestone.
"Týmy chtějí omezit náklady, tak proč prostě neutrácejí méně? Nemyslím si, že by potřebovali rozpočtový strop. Lidé, kteří rozpočtový strop nebudou potřebovat, tak si najdou cesty, jak ho obejít," říká Bernie Ecclestone.
Čtyři nejmenší týmy v F1 - Caterham, Marussia, Force India a Sauber - nebyly s tímto rozhodnutím spokojeny, a tak napsaly 10. dubna prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi dopis, ve kterém mimo jiné stálo, že dle jejich názoru Strategická skupina porušuje porušuje Evropské soutěžní právo.
"Jsou zde čtyři týmy, které nejsou ve Strategické skupině a proč tam nejsou? Protože lidé, kteří tam jsou, se zavázali, že budou v F1 závodit do roku 2020 a daly za to rozumné záruky pro případ, že by zde nebyly." Dle Ecclestona bylo zavedení nových šestiválcových motorů, které jsou často terčem kritiky hlavně pro jejich zvuk, omylem.
Ferrari, Mercedes a Renault utratily kolem 300 milionů Liber (asi 10 mld CZK) za jejich vývoj a ostatní týmy tyto motory stojí asi 15 milionů Liber (asi 500 milionů CZk) ročně. "Řekněte mi, jaký byl nápad za rozpočtovými stropy. Snížit náklady. Takže jsme nasadili tyto motory a stojí to asi čtyřikrát více než to původní a náklady výrobců jsou sakra velké peníze."