DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone o rozpočtových stropech: Lidé, kteří ho nepotřebují, jej dokáží obejít
Dle názoru Bernieho Ecclestona týmy Formule 1 nepotřebují rozpočtové stropy, ale spíše by se měly naučit utrácet méně a zároveň se zamýšlí nad nákladovou efektivností zavedení 1,6l V6 motorů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone o rozpočtových stropech: Lidé, kteří ho nepotřebují, jej dokáží obejít
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
16:07 19.05.2014 93.153.124.XXXseven Bernie má bohužel pravdu. A řekl bych, že čerpá i z vlastních zkušeností, že vše se dá obejít V prostředí, kde pravidla diktují peníze to asi jinak nepůjde. Velcí ale potřebují malé, aby jim dělali křoví a až to pochopí, pak určitě vzejde i z jejich strany návrh aby jim umožnily zůstat ve hře. Na závody, kde by soupeřily pouze tři-čtyři finančně zajištěné top týmy totiž není nikdo zvědavý ... -
Huhukoktejl
12:36 19.05.2014 193.228.234.XXXHmmm Trošku nechápu argument: nezavedeme rozpočtové stropy, protože týmy by to stejně nějak obešly. To je jako zrušíme dopravní značky, protože stejně celá řada řidičů jezdí po dálnici 160 km/h nebo dává blinkr už před kruháčem..
Můj názor je, že stropy jsou nutnost, pokud má F1 přežít a být rozmanitá. A pokud to někdo bude obcházet? Tak ať to obchází, ale až se na to přijde, musí následovat extrémně tvrdý trest!!-
-
Mike17
13:39 19.05.2014 93.99.87.XXXA jak to chceš dokazovat? Myslíš si, že Mercedes nebo Ferrari budou poskytovat data, kolik motorů natestovali na seriových autech, nebo kolik motorů vyrobí pro svoje civilní auta, aby se správně vypočetla cena motorů? A nejde jen o motory a jen o tyto 2 týmy. Když týmu F1 ty součástky prodají hluboko pod cenou, jak jim to dokážeš? V dnešní době něco takového prokázat je nereálné. A Bernie už je odst zkušený na to, aby to moc dobře věděl.-
-
-
anonym
14:59 19.05.2014 37.48.51.XXXTak kontrola by urcite nebyla tak draha. Boji se toho, ze by prisli o dominanci. Pochopitelne, mozna by si nasly cesty, jak to obchazet, ale uz budou neustale v napeti, ze se to jednoho krasneho dne provali. Taky tyhle podvody by urcite nesly zase tak lehce jak pises ...-
Mike17
15:19 19.05.2014 93.99.87.XXXJak chceš kontrolovat, jaká část rozpočtu takových koncernů jako je Fiat, nebo Daimler-Benz dělají náklady na tým F1? Myslíš si, že takoví giganti nechají někoho nahlížet do svého účetnictví? To rozhodně ne a bez toho nemáš nejmenší šanci cokoliv zjistit.
Takže jen vyhozených pár milionů eur s nulovým efektem.
Příliš mnoho omezení a kontrol je k ničemu. Naše a Evropské zákony jsou důkazem.-
anonym
15:36 19.05.2014 37.48.51.XXXAle zajimave je, ze toto tvrdi jen ty bohate tymy, kterych by se to dotklo. Ty chudsi tvrdi opak ... Doposud to je bez omezeni a pulka tymu je pred krachem ... tak proc nezkusit tomu nejak zabranit. Strop dejme tomu 110 mil € by mohl byt tak akorat.
A argument, ze "oni stejne budou podvadet" ten neberu, to je jako zruste omezeni rychlosti na dalnici, protoze 99,9 % ridicu to prekroceni projde ...-
Mike17
15:54 19.05.2014 93.99.87.XXXJIstě, že to tvrdí jen ty bohaté. Bylo by asi hloupé, kdyby chtěly rozpočtové stropy zavést ty bohaté a zrušit ty chudé.
Tvůj příklad je úplně mimo, protože rychlost jde přesně změřit a 99,9% změřené překročení neprojde. Kdybych měl tvoje přirovnání aplikovat správně, pak by to bylo jako mít omezení rychlosti v prostředí, kde by se rychlost nedala změřit. Nebo přesněji: nedalo by se dokázat, že dotyčný rychlost překročil. V tom případě by měl dovolenou rychlost každý u pr.... a dodržovali by jen někteří výhradně kvůli vlastní bezpečnosti. Tudíž by opravdu omezení rychlosti nemělo vůbec žádný smysl.-
-
Mike17
16:45 19.05.2014 93.99.87.XXXTy chudší samozřejmě budou chtít nějaká omezení a minimálně to budou zkoušet. Ale já si myslím, že je naprosto nereálné to zkontrolovat a velké týmy si najdou způsob, jak to obejít aniž by jim mohl kdokoliv cokoliv dokázat. Tak jako Bernie. To je vše.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
08:15 19.05.2014 194.160.178.XXXBernie je technický antitalent,... ...preto mi je jasné, že nemohol vedieť, že nové riešenie 1,6 V6 Turbo + ERS bude také nákladné. Ak už samotný KERS a jeho zavedenie k V8 bolo náročné a nákldné, tak mne bolo od začiatku jasné, že jeden subsystém naviac MGUH + úplne nový turbomotor novej kocepcie, si vyžiada nemalé náklady a o riadiacom SW ani nehovoriac, lebo je to úplne niečo iné a trebalo to riešiť od základu a s jasným cieľom, ako to robil Mercedes. Ferrari a Renault to urobili o jednu generáciu horšie a teraz musia do toho investovať dvojnásobok, aby dohnali Mercedes, čo sa im snáď ani nepodarí, lebo oni vôbec, ako ukázala Barcelóna nezaspali, ale napredujú veľmi rýchlo. Ak Ferrari a Red Bull nemajú záujem šetriť, tak Mercedes určite nezdvihne ruku, že to vyslovene chce, preto si myslím, že zavedenie stropov je v nedohľadne.-
Chasnik
08:57 19.05.2014 78.24.10.XXXA kde jsi zjistil, že mu to nebylo jasné?? BE byl od počátku proti zavedení těchto motorů a několikrát se ještě před touto sezónou nechal slyšet, že v době, kdy se diskutuje o příliš vysokých nákladech F1, je téma nových motorů kontraproduktivní právě kvůli jejich vyšší ceně.
-
Kapor
10:39 19.05.2014 194.160.178.XXXSo starými,... ...ktoré sa nemohli upravovať to bolo ešte horšie, lebo motory mali byť otvorená záležitosť a mal sa nechať priestor vede a fantázii, aby sa konštruktéri mohli vyblázniť, kde až ich vývoj dospeje a to malo platiť len o obsahu valcov, nie o ich počte, aby si každý urobil motor tak, ako to on chce. Potom aj F1 by bola celkom iná. Rozdiely by boli, ale nie také priepastné, ako medzi Mercedesom a ostatnými, kde Mercedes ako vidieť do toho na začiatku vložil toľko, koľko sa ostatným o tom môže len snívať. Inak by nebol tam, kde je. -
Kapor
10:40 19.05.2014 194.160.178.XXXSo starými,... ...ktoré sa nemohli upravovať to bolo ešte horšie, lebo motory mali byť otvorená záležitosť a mal sa nechať priestor vede a fantázii, aby sa konštruktéri mohli vyblázniť, kde až ich vývoj dospeje a to malo platiť len o obsahu valcov, nie o ich počte, aby si každý urobil motor tak, ako to on chce. Potom aj F1 by bola celkom iná. Rozdiely by boli, ale nie také priepastné, ako medzi Mercedesom a ostatnými, kde Mercedes ako vidieť do toho na začiatku vložil toľko, koľko sa ostatným o tom môže len snívať. Inak by nebol tam, kde je.-
dannak
13:25 19.05.2014 193.245.34.XXXZa pravidel homologace na startu sezony ale nemam pocit, ze by bylo splneno co pises, totiz "motory mali byť otvorená záležitosť a mal sa nechať priestor vede a fantázii, aby sa konštruktéri mohli vyblázniť".
Naopak mam pocit, ze se vse ubira smerem hop nebo trop; bud napad vyjde a vyrobce ma na celou sezonu jistou urcitou vyhodu, nebo nevyjde a pak je (temer) cela sezona je v haji.
To se mi ale vubec nelibi. Rad bych vedle souboji pilotu videl i souboj inzenyru a konstrukteru. Je navic otazka, co je drazsi, jestli vyvoj motoru v ramci takto striktnich pravidel a s velmi omezenou vyhlidkou na dramaticke stazeni naskoku souperu, nebo situace, kdy mel vyrobce motoru moznost neustale vylepsovat, tedy treba se znacne zlepsit z pohledu vysledku a byt vic viden v TV a nasledne mit vic $ od sponzoru.
Mrazeni se mi nelibi, to pak nemusi mit sezona 20 zavodu, protoze si opravdu nemyslim, ze Ferrari nebo Renault dokazou stahnout motorovy naskok Mercedesu. A ne jen proto, ze by treba neumeli, ale proto, ze proste nemuzou privezt zcela novy motor, ale musi cekat na dalsi sezonu a i tehdy budou limitovani v upravach. Proto uz podle me F1 neni vykladni skrin vyvoje motorsportu, jak se stale pise, ze je a mela by byt.
-
-
-
-
B2SoS
09:05 18.05.2014 193.165.69.XXXRozpočtový strop Trochu off topic - prosím Vás, F1news též narazily na svůj rozpočtový strop?
Chvíli jsem tu nebyl a teď na mě vyskakuje o poznání víc reklamy. Chápu to.
Jen chci zmínit, že mě strašně sere ta, která bliká jak kretén, a nedá se u toho číst jinak velmi dobrá náplň Vašich stránek. -
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek