DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone o rozpočtových stropech: Lidé, kteří ho nepotřebují, jej dokáží obejít

Dle názoru Bernieho Ecclestona týmy Formule 1 nepotřebují rozpočtové stropy, ale spíše by se měly naučit utrácet méně a zároveň se zamýšlí nad nákladovou efektivností zavedení 1,6l V6 motorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone o rozpočtových stropech: Lidé, kteří ho nepotřebují, jej dokáží obejít

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 19.05.2014 16:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» B2SoS (Hlasovali 4 lidé) 18.05.2014 09:05
Rozpočtový strop Trochu off topic - prosím Vás,… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 19.05.2014 13:39
A jak to chceš dokazovat? Myslíš si, že… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 19.05.2014 15:54
JIstě, že to tvrdí jen ty bohaté. Bylo by asi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    93.153.124.XXX
    seven Bernie má bohužel pravdu. A řekl bych, že čerpá i z vlastních zkušeností, že vše se dá obejít 06 V prostředí, kde pravidla diktují peníze to asi jinak nepůjde. Velcí ale potřebují malé, aby jim dělali křoví a až to pochopí, pak určitě vzejde i z jejich strany návrh aby jim umožnily zůstat ve hře. Na závody, kde by soupeřily pouze tři-čtyři finančně zajištěné top týmy totiž není nikdo zvědavý ...

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Hmmm Trošku nechápu argument: nezavedeme rozpočtové stropy, protože týmy by to stejně nějak obešly. To je jako zrušíme dopravní značky, protože stejně celá řada řidičů jezdí po dálnici 160 km/h nebo dává blinkr už před kruháčem..

    Můj názor je, že stropy jsou nutnost, pokud má F1 přežít a být rozmanitá. A pokud to někdo bude obcházet? Tak ať to obchází, ale až se na to přijde, musí následovat extrémně tvrdý trest!!

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      193.245.34.XXX
      a budou se platit extremne drazi pravnici, kteri budou dokazovat, ze vlastne o poruseni neslo ?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        37.48.51.XXX
        Tak v porovnani s naklady tymu ten, byt drahy, pravnik nebude zase takova polozka... tohle jako argument neberu

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      A jak to chceš dokazovat? Myslíš si, že Mercedes nebo Ferrari budou poskytovat data, kolik motorů natestovali na seriových autech, nebo kolik motorů vyrobí pro svoje civilní auta, aby se správně vypočetla cena motorů? A nejde jen o motory a jen o tyto 2 týmy. Když týmu F1 ty součástky prodají hluboko pod cenou, jak jim to dokážeš? V dnešní době něco takového prokázat je nereálné. A Bernie už je odst zkušený na to, aby to moc dobře věděl. 03

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        37.48.51.XXX
        Treba to nedokazes, to uz bude na jejich svedomi ... a kdyz tedy pro ty tymy nebude problem to obejit, proc se tomu tak brani?

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Třeba proto, že je celkem jasné, že nejbohatší týmy to obcházet budou. Každá kontrola něco stojí. K čemu vyhazovat další peníze za kontrolu něčeho, co se zkontrolovat nedá? 03

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            37.48.51.XXX
            Tak kontrola by urcite nebyla tak draha. Boji se toho, ze by prisli o dominanci. Pochopitelne, mozna by si nasly cesty, jak to obchazet, ale uz budou neustale v napeti, ze se to jednoho krasneho dne provali. Taky tyhle podvody by urcite nesly zase tak lehce jak pises ...

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Jak chceš kontrolovat, jaká část rozpočtu takových koncernů jako je Fiat, nebo Daimler-Benz dělají náklady na tým F1? Myslíš si, že takoví giganti nechají někoho nahlížet do svého účetnictví? To rozhodně ne a bez toho nemáš nejmenší šanci cokoliv zjistit. 03
              Takže jen vyhozených pár milionů eur s nulovým efektem. 03
              Příliš mnoho omezení a kontrol je k ničemu. Naše a Evropské zákony jsou důkazem.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                37.48.51.XXX
                Ale zajimave je, ze toto tvrdi jen ty bohate tymy, kterych by se to dotklo. Ty chudsi tvrdi opak ... Doposud to je bez omezeni a pulka tymu je pred krachem ... tak proc nezkusit tomu nejak zabranit. Strop dejme tomu 110 mil € by mohl byt tak akorat.
                A argument, ze "oni stejne budou podvadet" ten neberu, to je jako zruste omezeni rychlosti na dalnici, protoze 99,9 % ridicu to prekroceni projde ...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  JIstě, že to tvrdí jen ty bohaté. Bylo by asi hloupé, kdyby chtěly rozpočtové stropy zavést ty bohaté a zrušit ty chudé.
                  Tvůj příklad je úplně mimo, protože rychlost jde přesně změřit a 99,9% změřené překročení neprojde. Kdybych měl tvoje přirovnání aplikovat správně, pak by to bylo jako mít omezení rychlosti v prostředí, kde by se rychlost nedala změřit. Nebo přesněji: nedalo by se dokázat, že dotyčný rychlost překročil. V tom případě by měl dovolenou rychlost každý u pr.... a dodržovali by jen někteří výhradně kvůli vlastní bezpečnosti. Tudíž by opravdu omezení rychlosti nemělo vůbec žádný smysl. 03

                  + 2 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    37.48.51.XXX
                    Ok ... priklad nebyl idealni, ale zakladem toho je, ze to, ze to nejde tvrdi jen ti, ktere by strop omezil ... steny nazor jsem od Sauberu, FI nebo Caterhamu neslysel ... takze ti, kterych se to dotkne to pochopitelne tvrdit budou ...

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Ty chudší samozřejmě budou chtít nějaká omezení a minimálně to budou zkoušet. Ale já si myslím, že je naprosto nereálné to zkontrolovat a velké týmy si najdou způsob, jak to obejít aniž by jim mohl kdokoliv cokoliv dokázat. Tak jako Bernie. To je vše. 03

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Bernie je technický antitalent,... ...preto mi je jasné, že nemohol vedieť, že nové riešenie 1,6 V6 Turbo + ERS bude také nákladné. Ak už samotný KERS a jeho zavedenie k V8 bolo náročné a nákldné, tak mne bolo od začiatku jasné, že jeden subsystém naviac MGUH + úplne nový turbomotor novej kocepcie, si vyžiada nemalé náklady a o riadiacom SW ani nehovoriac, lebo je to úplne niečo iné a trebalo to riešiť od základu a s jasným cieľom, ako to robil Mercedes. Ferrari a Renault to urobili o jednu generáciu horšie a teraz musia do toho investovať dvojnásobok, aby dohnali Mercedes, čo sa im snáď ani nepodarí, lebo oni vôbec, ako ukázala Barcelóna nezaspali, ale napredujú veľmi rýchlo. Ak Ferrari a Red Bull nemajú záujem šetriť, tak Mercedes určite nezdvihne ruku, že to vyslovene chce, preto si myslím, že zavedenie stropov je v nedohľadne. 11 18

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      78.24.10.XXX
      A kde jsi zjistil, že mu to nebylo jasné?? BE byl od počátku proti zavedení těchto motorů a několikrát se ještě před touto sezónou nechal slyšet, že v době, kdy se diskutuje o příliš vysokých nákladech F1, je téma nových motorů kontraproduktivní právě kvůli jejich vyšší ceně.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        So starými,... ...ktoré sa nemohli upravovať to bolo ešte horšie, lebo motory mali byť otvorená záležitosť a mal sa nechať priestor vede a fantázii, aby sa konštruktéri mohli vyblázniť, kde až ich vývoj dospeje a to malo platiť len o obsahu valcov, nie o ich počte, aby si každý urobil motor tak, ako to on chce. Potom aj F1 by bola celkom iná. Rozdiely by boli, ale nie také priepastné, ako medzi Mercedesom a ostatnými, kde Mercedes ako vidieť do toho na začiatku vložil toľko, koľko sa ostatným o tom môže len snívať. 11 Inak by nebol tam, kde je. 01

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        So starými,... ...ktoré sa nemohli upravovať to bolo ešte horšie, lebo motory mali byť otvorená záležitosť a mal sa nechať priestor vede a fantázii, aby sa konštruktéri mohli vyblázniť, kde až ich vývoj dospeje a to malo platiť len o obsahu valcov, nie o ich počte, aby si každý urobil motor tak, ako to on chce. Potom aj F1 by bola celkom iná. Rozdiely by boli, ale nie také priepastné, ako medzi Mercedesom a ostatnými, kde Mercedes ako vidieť do toho na začiatku vložil toľko, koľko sa ostatným o tom môže len snívať. 11 Inak by nebol tam, kde je. 01

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          193.245.34.XXX
          Za pravidel homologace na startu sezony ale nemam pocit, ze by bylo splneno co pises, totiz "motory mali byť otvorená záležitosť a mal sa nechať priestor vede a fantázii, aby sa konštruktéri mohli vyblázniť".
          Naopak mam pocit, ze se vse ubira smerem hop nebo trop; bud napad vyjde a vyrobce ma na celou sezonu jistou urcitou vyhodu, nebo nevyjde a pak je (temer) cela sezona je v haji.
          To se mi ale vubec nelibi. Rad bych vedle souboji pilotu videl i souboj inzenyru a konstrukteru. Je navic otazka, co je drazsi, jestli vyvoj motoru v ramci takto striktnich pravidel a s velmi omezenou vyhlidkou na dramaticke stazeni naskoku souperu, nebo situace, kdy mel vyrobce motoru moznost neustale vylepsovat, tedy treba se znacne zlepsit z pohledu vysledku a byt vic viden v TV a nasledne mit vic $ od sponzoru.
          Mrazeni se mi nelibi, to pak nemusi mit sezona 20 zavodu, protoze si opravdu nemyslim, ze Ferrari nebo Renault dokazou stahnout motorovy naskok Mercedesu. A ne jen proto, ze by treba neumeli, ale proto, ze proste nemuzou privezt zcela novy motor, ale musi cekat na dalsi sezonu a i tehdy budou limitovani v upravach. Proto uz podle me F1 neni vykladni skrin vyvoje motorsportu, jak se stale pise, ze je a mela by byt.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    193.165.69.XXX
    Rozpočtový strop Trochu off topic - prosím Vás, F1news též narazily na svůj rozpočtový strop?
    Chvíli jsem tu nebyl a teď na mě vyskakuje o poznání víc reklamy. Chápu to.
    Jen chci zmínit, že mě strašně sere ta, která bliká jak kretén, a nedá se u toho číst jinak velmi dobrá náplň Vašich stránek.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz svého týmového kolegu pořádně naštval

Sainz si vyslechl komentář rozzuřeného Leclerca do rádia, nyní se k němu konečně vyjádřil

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama