Majitel Lotusu: Naše problémy s penězi se přeháněly

Jana Šrámková, 28. dubna 2014, 14:40 Google+

Majitel Lotusu, Gerard Lopez, se nechal slyšet, že finanční problémy Lotusu v loňské sezóně nebyly tak zlé a média je zveličovala.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 29.04. 11:26) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

O finanční situaci Lotusu vlastněného Gerardem Lopézem se loni napsalo hodně. Tým neplatil výplaty a peníze na svém účtě dlouho marně hledal i Kimi Räikkönen, který nakonec zvolil přestup do Ferrari a poslední dva závody za Lotus neodjezdil.

Nahradil jej Pastor Maldonado, jehož podpora ze strany venezuelské společnosti PDVSA byla jedním z faktorů, proč získal místo v Enstone. Jeho peníze totiž Lotusu po neúspěšných jednáních s Quantum Motorsports velmi pomohly.

Před začátkem sezóny tým opustil i jeho šéf, Eric Boullier, který zamířil do McLarenu a jako jediná stáj nestihla vůz připravit včas na první předsezónní testy konané v Jerezu. Tým navíc přistoupil k propuštění zaměstnanců.

Gerard Lopez však nyní uvedl, že finančí potíže jeho týmu byly médii nafukovány a nepochybuje o tom, že budoucnost je zajištěna. Podle něj se situace v týmu zlepšila. "Jde o to, jak ty věci představíte. Když měly dorazit peníze, opravdu dorazily, ale musely být poslány zpět kvůli potížím spojených s těmi lidmi. To zdrželo platby," vysvětluje Lopéz.

"Když zadáváte příkazy k úhradě s jinou společností, můžete očekávat, že na účet může dorazit určité množství peněz v určitém čase. A když ne, vedení musí informovat společnost, aby prostředky odblokovala. Kdyby to bylo u normální společnosti a zákazník zaplatil, máte problém a musíte jej vyřešit. Ale protože to byla Formule 1, všechno se strašně nafouklo," popisuje.


Boulliera prý Lopéz postrádá (foto: Lotus F1 Team)

Přiznává také, že ztráta Boulliera byla bolestná. Místo rovnocené náhrady však zvolil mnohem užší komunikaci s technickým ředitelem, Nicem Chesterem, a šéfem traťového provozu, Alanem Permanem.

Během prvních závodů sezóny Lotus trápila především nespolehlivost vozu E22 a zatím nezískali ani bod. Velká cena Číny jim prý navíc i díky výkonům a pokroku Renaultu, dodala důvod k optimismu.

Vytisknout

Diskuze: Majitel Lotusu: Naše problémy s penězi se přeháněly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 29.04.2014 11:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Mattia Binotto po závodě ve Francii

Massa varuje Binotta. A co mu radí?

Max Verstappen v závodě v Miami

Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

Pohonná jendotka Honda RA618H

Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Rodina Andretti má zvuk nejen v USA, ale i v historii F1

Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Fernando Alonso v Baku

"Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole

"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Nicholas Latifi - syn utajeného miliardáře

Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Robert Kubica

Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Smedley, Rob

Smedley: Williams dal Massovi svobodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

  2. Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

  3. Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

  4. Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

  5. Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

  6. "Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud