DISKUZE K ČLÁNKU Majitel Lotusu: Naše problémy s penězi se přeháněly
Majitel Lotusu, Gerard Lopez, se nechal slyšet, že finanční problémy Lotusu v loňské sezóně nebyly tak zlé a média je zveličovala.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Majitel Lotusu: Naše problémy s penězi se přeháněly
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Turbinen
05:46 29.04.2014 77.87.240.XXXLotus peníze zajištěné nemá.....ne všechny Myslím že Lotus po této sezoně čekají spí další odchody-Grosjean,burn či vlastně i TOTAL jenž by měl stát za Grosjeanem.A pokud vše bude pokračovat tímto stylem,Lopez Lotus pohřbil a co víc-jedničkou bude Maldonado a s ním v týmu pojede buď Chnadhok a nebo Narain,Chandhok si potrpí dost na svou rychlost a Narain který i když je vcelku talentovaný se prostě bez peněz moc nepohne.Další volbou by mohl být Yamamoto,jenže tomu možná už i peníze po roce v HRT došly.....a kdo ví,schyluje se i k tomu že Sauber příští sezonu Sirotkina nepostaví na rošt a to znamen že finance má tým možná i vyřešené a tudíž je v druh sedačce Lotusu možné vidět i Sirotkina.Lopez tím co říká poškozuje nejen pověst svou ale i týmu....kdyby mlčel bylo by to opravdu lepší a sponzoři by přišli teď ale můřžou v klid říct že se na ten Lotus můžou úplně vysrat. -
odin
15:16 28.04.2014 77.240.96.XXXLopez Proč Lopezovi příliš nevěřím? Kdyby měl pravdu a finanční problémy Lotusu byly bagatelizovatelné (o což se snaží), tak od Lotusu neodešlo tolik zaměstnanců. Mnozí z odchozích byli na klíčových pozicích včetně Kimiho. Lotus by dokázal postavit své auto včas a testovat hned při první příležitosti.
Dovolím si srovnání.
Loni Lotus představoval svůj vůz jako první ze všech. A to auto bylo hodně povedené. Nebýt čachrů s pneumatikami, tak bojují do konce sezóny o titul v jednotlivcích i o Pohár konstruktérů. Letos ani nestihli první testy.
Loni jejich piloti bodovali oba v prvních čtyřech závodech a Lotus měl v tuto dobu 93b. Letos nemají ani bod a jsou rádi, když jim auto dojede do cíle.
Peníze vládnou světem. A ten, kdo přemýšlí, si snadno domyslí, jak veliké finanční problémy Lotus loni měl. Ze srovnání je mi to jasné na první pohled.
Lopez plácá nesmysly. A pokud bude pokračovat v nasazeném tempu, brzy předstihne největšího tučhubu v F1 dr. Marka.-
Pepan
07:31 29.04.2014 89.24.157.XXXJemu nic jiného nezbývá. Copak může přiznat že byli finančně v pytli a nebýt Maldonadových peněz, tak už dávno fabriku zavřeli? Že smlouva s Pastorem je vlastně "manželství z rozumu"? Oni potřebovali peníze, on sedačku. Netvrdím, že je špatný jezdec, ale jeho horká hlava často zaviní katastrofické scénáře a normální TOP týmy (ke kterým dříve Lotus patřil) by si ho do vozu neposadily. -
Chasnik
08:15 29.04.2014 217.117.213.XXXodine, nemůžeš dávat rovnítko mezi počet získaných bodů a velikost dluhů. Může se taky jednat o variantu, že tým se rozhodl neutrácet horentní sumy, když je nemá podložené příjmy (jako v minulých sezónách) a tím stabilizovat rozpočet, byť za cenu ústupu ze slávy. Pokud se jim podaří dělat aspoň nějaké body a držet jakž takž střed pole, je to cesta, jak rozumně přežít a získat čas pro jednání s dalšími sponzory.
Čímž netvrdím, že Lopezovi věřím vše, co říká. PR kecy pro uklidnění fandů a případných partnerů jsou běžnou taktikou. Ale jejich skutečnou situaci a reálné výhledy do budoucna neznáme, takže těžko soudit.-
odin
08:47 29.04.2014 77.240.96.XXXS tvým názorem souhlasím. Rovnítko se tam skutečně dát nemůže, ale...
F1 je odvětví ve kterém se pracuje s nejsofistikovanějšími technologiemi (mnohdy z oblastí leteckého, kosmického, či armádního průmyslu a občas i utajovanými.) A tyto technologie stojí obrovské peníze. Kdo si je může dovolit, ten získává okamžitě velkou výhodu. Stejné je to se špičkovými lidmi v klíčových oblastech vývoje. Přece tebe Chasníku, nemusím přesvědčovat o tom, že se mistři světa za několik posledních dekád, nestávali díky svému umění, ale především díky nejlepší technice, kterou měli k dispozici.
A opět skončíme u peněz.
S obsahem tvé reakce na mě, souhlasím. A přál bych si, aby jsi měl pravdu a tvoje slova se naplnila.-
Chasnik
10:38 29.04.2014 217.117.213.XXXFakt, že pro titul jsou potřeba prachy, je nepopiratelný. Mě šlo jenom o to, že když tým nemá výsledky, nemusí to znamenat, že je v loji. Někdy je prostě lepší, když nemám dostatečný rozpočet, se držet při zdi než vytvářet nesmyslné dluhy, snažit se bojovat o špičku a riskovat finanční kolaps.
To, co teď řeknu, je nepravděpodobné, ale ne nemožné - třeba prachy sehnali, ale část těch prostředků musí dát na minulé dluhy, což je brzdí v rozvoji. A pokud se jedná o dlouhodobé finanční partnerství a případní donátoři mají trpělivost, tak pro Lotus během 2-3 sezón třeba svítí na konci tunelu světýlko...-
odin
11:10 29.04.2014 77.240.96.XXXJá jsem tě pochopil už výše. A můžeš mít pravdu, nebo lépe, kéž bys měl pravdu.
Já jsem na Lopeze dost naštvaný už tím, co plácal v období testů. Proto mnohým zde mohou moje reakce připadat neadekvátní. (Já si moc servítky neberu s nikým ). Jestliže si liboval v tom, že se Lotus nezúčastnil prvních testů a omlouval to ušetřením nákladů a ještě dělal s ostatních pitomečky, kteří stejnak více času prostáli v garáži, pak mu ty jeho letošní výsledky docela přeju. A to mám značku Lotus rád. Ale jeho prohlášení postrádalo logiku (alespoň z mého pohledu). Teď se jim to vrací, když čas "stání v garáži" si musí prožít v době závodů.
-
-
-
Pepan
09:43 29.04.2014 89.24.157.XXXJejich skutečnou situaci sice neznáme, ale lze si ji odvodit. Lotus loni ke konci roku vrhl všechny zdroje na konečné umístění v tabulce sezóny 2014. Vypadalo to jako rozumné řešení Postoupí v tabulce výše, díky vybojovaným bodům, vydělají více peněz, budou moci poplatit část dluhů, potenciálnímu sponzorovi ukáží, že jeho peníze se investují dobře a bude se moci pokračovat ve vývoji vozu pro sezónu 2014. Jenže pak se to podělal. tři závody před koncem Kimi nedojel ani do první zatáčky, na poslední dva závody si dal, i kvůli dlhhům týmu, zdravotní dovolenou, jeho náhradním nevybojoval ani bod a v Brazílii nedojel pro změnu Grosjean. Risk na postup v tabulce skončil v troskách, týmu zbyly obrovské dluhy. Takže bylo celkem jasné, že navzdory Hulkenberkovým kvalitám , sáhne tým po Maldonadovi. No a jako třešnička na dortíku upečeném z katastrof, šéf týmu, který měl na stávající situaci lví podíl a pořád měl plnou držku keců o soudržnosti, zvedl kotvy a odporoučel se k McLarenu.-
odin
10:59 29.04.2014 77.240.96.XXXPepane, podle mne to u Lotusu drhlo ještě v něčem jiném. Pokud by to bylo tak jednoduché, jak jsi popsal, asi by měli sponzorů a peněz dostatek. Vždyť poslední dva roky (s Kimim) jasně ukázaly, že Lotus kráčí správným směrem. Že má dostatek schopných lidí, kteří umí postavit a vyladit špičkový vůz. A že jim nechybí ani piloti, schopní tento vůz dovézt na čele, případně mezi prvními třemi. Co je pro sponzora lákavější, než pohled v tv na auta s jeho logy, bojující o čelo závodů?
A opět jsme u peněz. Schopní lidé chtějí být za svoji práci odměněni, nejen pocitem uspokojení po vítězném závodě.
Jak je možné, že poměrně úspěšně plující loď najednou opustila taková kvanta lidí? A to včetně pomyslného "kapitána".
Pokud to tam podobně fungovalo již delší dobu (jak psal Lopez v mediální masáži Kimiho), pak přece nikdo ze zúčastněných nemusel mít obavy o své vydělané peníze. Přesto odešli.
Chování Kimiho na konci loňské sezóny též cosi naznačuje. Opět tu budu za spekulanta, ale na mě to dělá dojem, že se nejednalo "pouze" o jeho peníze.-
Pepan
11:26 29.04.2014 89.24.157.XXXJá jsem tím chtěl říct, že oni určitě neměli tolik peněz jako třeba Red Bull, Mercedes nebo Ferrari, ale všechny peníze, které měli, vrhli do vývoje vozu pro rok 2013, neplatili lidem, omezili přísun peněz do vývoje vozu na rok 2014 a počítali s tím, že díky vítěznému finiši se nahrnou další sponzoři a za umístění v tabulce dostanou více peněz. Jenže tato strategie jim nevyšla a díky tomu odešla spousta lidí a navíc jejich dodavatel pohonných jednotek se na začátku tohoto roku potýkal s nemalými problémy. Výsledkem je nula na kontě po čtyřech závodech této sezóny.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek