DISKUZE K ČLÁNKU Majitel Lotusu: Naše problémy s penězi se přeháněly

Majitel Lotusu, Gerard Lopez, se nechal slyšet, že finanční problémy Lotusu v loňské sezóně nebyly tak zlé a média je zveličovala.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Majitel Lotusu: Naše problémy s penězi se přeháněly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 29.04.2014 11:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 18 lidí) 28.04.2014 15:16
Lopez Proč Lopezovi příliš nevěřím? Kdyby měl… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 29.04.2014 07:31
Jemu nic jiného nezbývá. Copak může přiznat že… »
» odin (Hlasovali 3 lidé) 29.04.2014 11:10
Já jsem tě pochopil už výše. A můžeš mít pravdu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Turbinen

    77.87.240.XXX
    Lotus peníze zajištěné nemá.....ne všechny Myslím že Lotus po této sezoně čekají spí další odchody-Grosjean,burn či vlastně i TOTAL jenž by měl stát za Grosjeanem.A pokud vše bude pokračovat tímto stylem,Lopez Lotus pohřbil a co víc-jedničkou bude Maldonado a s ním v týmu pojede buď Chnadhok a nebo Narain,Chandhok si potrpí dost na svou rychlost a Narain který i když je vcelku talentovaný se prostě bez peněz moc nepohne.Další volbou by mohl být Yamamoto,jenže tomu možná už i peníze po roce v HRT došly.....a kdo ví,schyluje se i k tomu že Sauber příští sezonu Sirotkina nepostaví na rošt a to znamen že finance má tým možná i vyřešené a tudíž je v druh sedačce Lotusu možné vidět i Sirotkina.Lopez tím co říká poškozuje nejen pověst svou ale i týmu....kdyby mlčel bylo by to opravdu lepší a sponzoři by přišli teď ale můřžou v klid říct že se na ten Lotus můžou úplně vysrat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Hlavně, že se nepřeháněly problémy s dluhy03

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zbynek Havrda

    178.41.151.XXX
    bolo to tak ako hovori... Problemy s peniazmi prehanali iba ty ktory nedostali rok vyplatu

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • m4nitou

    83.208.107.XXX
    Zajímalo by mě, jestli už Kimi dostal své peníze, když jsou tak v pohodě...

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    Lopez Proč Lopezovi příliš nevěřím? Kdyby měl pravdu a finanční problémy Lotusu byly bagatelizovatelné (o což se snaží), tak od Lotusu neodešlo tolik zaměstnanců. Mnozí z odchozích byli na klíčových pozicích včetně Kimiho. Lotus by dokázal postavit své auto včas a testovat hned při první příležitosti.
    Dovolím si srovnání.
    Loni Lotus představoval svůj vůz jako první ze všech. A to auto bylo hodně povedené. Nebýt čachrů s pneumatikami, tak bojují do konce sezóny o titul v jednotlivcích i o Pohár konstruktérů. Letos ani nestihli první testy.
    Loni jejich piloti bodovali oba v prvních čtyřech závodech a Lotus měl v tuto dobu 93b. Letos nemají ani bod a jsou rádi, když jim auto dojede do cíle.
    Peníze vládnou světem. A ten, kdo přemýšlí, si snadno domyslí, jak veliké finanční problémy Lotus loni měl. Ze srovnání je mi to jasné na první pohled.
    Lopez plácá nesmysly. A pokud bude pokračovat v nasazeném tempu, brzy předstihne největšího tučhubu v F1 dr. Marka.03 18

    + 18 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Jemu nic jiného nezbývá. Copak může přiznat že byli finančně v pytli a nebýt Maldonadových peněz, tak už dávno fabriku zavřeli? Že smlouva s Pastorem je vlastně "manželství z rozumu"? Oni potřebovali peníze, on sedačku. Netvrdím, že je špatný jezdec, ale jeho horká hlava často zaviní katastrofické scénáře a normální TOP týmy (ke kterým dříve Lotus patřil) by si ho do vozu neposadily.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      odine, nemůžeš dávat rovnítko mezi počet získaných bodů a velikost dluhů. Může se taky jednat o variantu, že tým se rozhodl neutrácet horentní sumy, když je nemá podložené příjmy (jako v minulých sezónách) a tím stabilizovat rozpočet, byť za cenu ústupu ze slávy. Pokud se jim podaří dělat aspoň nějaké body a držet jakž takž střed pole, je to cesta, jak rozumně přežít a získat čas pro jednání s dalšími sponzory.
      Čímž netvrdím, že Lopezovi věřím vše, co říká. PR kecy pro uklidnění fandů a případných partnerů jsou běžnou taktikou. Ale jejich skutečnou situaci a reálné výhledy do budoucna neznáme, takže těžko soudit.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        S tvým názorem souhlasím. Rovnítko se tam skutečně dát nemůže, ale...
        F1 je odvětví ve kterém se pracuje s nejsofistikovanějšími technologiemi (mnohdy z oblastí leteckého, kosmického, či armádního průmyslu a občas i utajovanými.) A tyto technologie stojí obrovské peníze. Kdo si je může dovolit, ten získává okamžitě velkou výhodu. Stejné je to se špičkovými lidmi v klíčových oblastech vývoje. Přece tebe Chasníku, nemusím přesvědčovat o tom, že se mistři světa za několik posledních dekád, nestávali díky svému umění, ale především díky nejlepší technice, kterou měli k dispozici.03 12
        A opět skončíme u peněz.05
        S obsahem tvé reakce na mě, souhlasím. A přál bych si, aby jsi měl pravdu a tvoje slova se naplnila. 11

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Chasnik

          217.117.213.XXX
          Fakt, že pro titul jsou potřeba prachy, je nepopiratelný. Mě šlo jenom o to, že když tým nemá výsledky, nemusí to znamenat, že je v loji. Někdy je prostě lepší, když nemám dostatečný rozpočet, se držet při zdi než vytvářet nesmyslné dluhy, snažit se bojovat o špičku a riskovat finanční kolaps.

          To, co teď řeknu, je nepravděpodobné, ale ne nemožné - třeba prachy sehnali, ale část těch prostředků musí dát na minulé dluhy, což je brzdí v rozvoji. A pokud se jedná o dlouhodobé finanční partnerství a případní donátoři mají trpělivost, tak pro Lotus během 2-3 sezón třeba svítí na konci tunelu světýlko...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Já jsem tě pochopil už výše. A můžeš mít pravdu, nebo lépe, kéž bys měl pravdu.11
            Já jsem na Lopeze dost naštvaný už tím, co plácal v období testů. Proto mnohým zde mohou moje reakce připadat neadekvátní. (Já si moc servítky neberu s nikým 03 ). Jestliže si liboval v tom, že se Lotus nezúčastnil prvních testů a omlouval to ušetřením nákladů a ještě dělal s ostatních pitomečky, kteří stejnak více času prostáli v garáži, pak mu ty jeho letošní výsledky docela přeju. A to mám značku Lotus rád. Ale jeho prohlášení postrádalo logiku (alespoň z mého pohledu). Teď se jim to vrací, když čas "stání v garáži" si musí prožít v době závodů.03

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Jejich skutečnou situaci sice neznáme, ale lze si ji odvodit. Lotus loni ke konci roku vrhl všechny zdroje na konečné umístění v tabulce sezóny 2014. Vypadalo to jako rozumné řešení Postoupí v tabulce výše, díky vybojovaným bodům, vydělají více peněz, budou moci poplatit část dluhů, potenciálnímu sponzorovi ukáží, že jeho peníze se investují dobře a bude se moci pokračovat ve vývoji vozu pro sezónu 2014. Jenže pak se to podělal. tři závody před koncem Kimi nedojel ani do první zatáčky, na poslední dva závody si dal, i kvůli dlhhům týmu, zdravotní dovolenou, jeho náhradním nevybojoval ani bod a v Brazílii nedojel pro změnu Grosjean. Risk na postup v tabulce skončil v troskách, týmu zbyly obrovské dluhy. Takže bylo celkem jasné, že navzdory Hulkenberkovým kvalitám , sáhne tým po Maldonadovi. No a jako třešnička na dortíku upečeném z katastrof, šéf týmu, který měl na stávající situaci lví podíl a pořád měl plnou držku keců o soudržnosti, zvedl kotvy a odporoučel se k McLarenu.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Oprava ... Lotus loni ke konci roku vrhl všechny zdroje na konečné umístění v tabulce sezóny 2013. ..Omlouvám se za překlep.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Pepane, podle mne to u Lotusu drhlo ještě v něčem jiném. Pokud by to bylo tak jednoduché, jak jsi popsal, asi by měli sponzorů a peněz dostatek. Vždyť poslední dva roky (s Kimim) jasně ukázaly, že Lotus kráčí správným směrem. Že má dostatek schopných lidí, kteří umí postavit a vyladit špičkový vůz. A že jim nechybí ani piloti, schopní tento vůz dovézt na čele, případně mezi prvními třemi. Co je pro sponzora lákavější, než pohled v tv na auta s jeho logy, bojující o čelo závodů?
          A opět jsme u peněz. Schopní lidé chtějí být za svoji práci odměněni, nejen pocitem uspokojení po vítězném závodě.
          Jak je možné, že poměrně úspěšně plující loď najednou opustila taková kvanta lidí? A to včetně pomyslného "kapitána".
          Pokud to tam podobně fungovalo již delší dobu (jak psal Lopez v mediální masáži Kimiho), pak přece nikdo ze zúčastněných nemusel mít obavy o své vydělané peníze. Přesto odešli.
          Chování Kimiho na konci loňské sezóny též cosi naznačuje. Opět tu budu za spekulanta, ale na mě to dělá dojem, že se nejednalo "pouze" o jeho peníze.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Já jsem tím chtěl říct, že oni určitě neměli tolik peněz jako třeba Red Bull, Mercedes nebo Ferrari, ale všechny peníze, které měli, vrhli do vývoje vozu pro rok 2013, neplatili lidem, omezili přísun peněz do vývoje vozu na rok 2014 a počítali s tím, že díky vítěznému finiši se nahrnou další sponzoři a za umístění v tabulce dostanou více peněz. Jenže tato strategie jim nevyšla a díky tomu odešla spousta lidí a navíc jejich dodavatel pohonných jednotek se na začátku tohoto roku potýkal s nemalými problémy. Výsledkem je nula na kontě po čtyřech závodech této sezóny.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama