Rémi Taffin y Renaultu včera uvedl, že jsou ve vývoji o měsíc pozadu za Mercedesem, který pro přelomovou sezónu připravil nejlepší pohonnou jednotku. Podle Adriana Neweyho proto bude "extrémně těžké," aby jeho Red Bull dohonil současné favority - tovární tým Mercedesu - dříve, než bude příliš pozdě, aby s ním mohli bojovat až do konce o titul.
"Jasně můžeme vidět, že jsme přibližně o měsíc pozadu. Během zimy bych řekl, že jsme ztráceli měsíc či dva. Opravdu se na to musíme zaměřit. Samozřejmě to, že následují závody hned po sobě, není jednoduché. Když máte tři dny na přípravu na další závod, tak to je velmi těžké," popisuje Taffin.
"Myslím si, že situaci zvládáme dobře a na dráze očividně pozorujeme pokrok. Zbývá ale ujít ještě dlouhý kus cesty," pokračuje inženýr, který má na starosti veškeré aktivity společnosti Renault Sport F1 na závodních okruzích.
Na otázku, jestli na ně Red Bull vyvíjí tlak, odpovídá: "Musím být upřímný - jsme pod velkým tlakem. Ale není to tak, že by jeden z nás tlačil na druhého, pracujeme jako tým. Když jste v F1, tak jste zkrátka vždy pod tlakem. Působíte v ní, abyste vyhrávali, a porážky nedokážete strpět. Tolik jsme toho vyhráli... víme, jaké to je vítězit, takže je frustrující, když vám schází tohle a ono."
V zatáčkách je nový Red Bull RB10 excelentní, kvůli motoru pohonné jednotce Renaultu však výrazně ztrácí na rovinkách (foto: Red Bull Racing)
Renault v Bahrajnu s novými pohonnými jednotkami stále ztrácí
Do Bahrajnu měl podle Sky přivézt nové pohonné jednotky pro týmy Red Bull a Toro Rosso. Jejich vývoj je možný v rámci zvyšování spolehlivosti či snižování nákladů a ihned po homologaci požádali o dodatečné úpravy všichni tři výrobci.
U své pohonné jednotky Renault vylepšil olejový systém turbodmychadla, nová je hřídel kinetického motorgenerátoru (MGU-K), který rekuperuje energii při brzdění, a silnější jsou i výfuky.
Newey podotýká, že s Red Bullem kvůli motoru stále zaostávají: "Z výkonnostního hlediska stále ještě očividně ztrácíme mnoho na rovinkách. Díky vývoji se toho ale hodně zlepší."
Pohonné jednotky Mercedesu vynikají chytrým designem
Mercedes byl včera v simulacích kvalifikace ve druhém tréninku o 1,1 sekundy rychlejší než Red Bull. Mercedes u svého motoru chytře umístil turbínu poháněnou výfukovými plyny na jednu stranu motoru a turbokompresor na druhou a mezi blokem válců je propojil dlouhou hřídelí přes MGU-H, zatímco Renault má turbínu a kompresor až za motorem. Podobné řešení jako Mercedes má mít i Ferrari, to však trápí vyšší hmotnost a další neduhy.
Mercedes má menší chladič stlačeného vzduchu, proto může jezdit s menšími bočnicemi, což zlepšuje aerodynamickou výkonnost. Díky tomu, že je kompresor před motorem, mohl Mercedes také posunout převodovku dopředu, čímž zlepšil těžiště - a tudíž i ovladatelnost monopostu. Podle Helmuta Marka má díky tomu Mercedes náskok 80 koní, Christian Horner byl v Malajsii střízlivější, uváděl 50 - 70 koní.
Renault svou pohonnou jednotku vylepšuje, ve vývoji je ale stále o měsíc pozadu za svým největším soupeřem - za Mercedesem (foto: Renault Sport F1)
Newey to vidí bledě
Podaří se mistrovskému týmu Stříbrné šípy dohnat dříve, než bude po nadějích na titul? "Myslím, že to bude extrémně těžké, má-li říct upřímně pravdu. Ztráta se ukrývá v pohonné jednotce a pro nás je tohle těžké tak rychle vyřešit," popisuje Newey.
"Můžeme se pokusit o to odvést svou práci na šasi, spoléháme však také na našich partnerech - na Renaultu - že odvedou svou práci na pohonné jednotce. Vidíme, kde jsme silní a kde slabí. V zatáčkách jsme konkurenceschopní, ale ztrácíme na rovinkách.
V tomto sportu se pohybuji už mnoho let a zažil jsem vrcholy a pády. To je součást cyklu. Když jsme vyhrávali, tak jsem vždy tvrdil, že na špici nezůstanete věčně, je to tenhle případ," dodává s mírným zklamáním v hlase konstruktér Red Bullu.