Bernie Ecclestone, jenž minulý týden poprvé dorazil na závody, uvedl, že zvuk není tak špatný, jak očekával, přesto by uvítal výraznější zvukový projev nových hybridních motorů.
Podle Rémiho Taffina ze společnosti Renault Sport F1 to však nebude tak jednoduché: "Zvukový projev ovlivňují dvě velké věci. Za prvé otáčky: přešli jsme z 18 tisíc na nějakých 12 tisíc v letošním roce."
"Je důležité říci, že to je založeno na nových pravidlech, která sice stanovují 15 tisíc [ot/min ]jako maximum, ale omezení průtoku paliva vede k tomu, že dosahujeme maximálně 12 tisíc a na konci rovinky to může být 10 či 11 tisíc - ať už jde o Ferrari, Mercedes či Renault," vysvětluje zástupce Renaultu, který pohání vozy Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso.
"Další věcí je turbo. Do cesty výfukových plynů dáváte jednu věc. Je to jako byste někomu na tvář dali polštář. Funguje jako tlumič výfuku. Pokud tyto dvě věci dáte dohromady, máte výsledek, který máme," pokračuje Taffin.
Letošní pohonná jednotka Renaultu (foto: Renault Sport F1)
Co by tedy pomohlo ke změně? FIA by podle něj musela zrušit omezení průtoku stanovené od 15000 ot/min na 100 kg paliva na hodinu a zvýšit maximální otáčky.
"Pokud byste chtěli dosáhnout odlišného zvuku, museli byste zvednout otáčky. To by však nemělo smysl za daného omezení průtoku, museli byste ho zvýšit. Pak ale klesá vaše efektivita," uzavírá Taffin pro Autosport.
Záměr FIA je efektivitu pohonných jednotek zvyšovat, její prezident Jean Todt ale nedávno přiznal, že by zvýšení hlučnosti nových motorů na úkor snížení efektivity akceptoval, pokud by si to fanoušci přáli.