V Melbourne jsme měli u několika vozů vážné potíže, problémy se nám ale podařilo na brzdy ve Viry znovu vytvořit. Většina z nich je opravena a zbývající budou do pátku v Sepangu pod kontrolou," uklidňuje Taffin.
"I když očekáváme, že se další problémy mohou objevit, tak jsme schopni rychle reagovat, abychom minimalizovali jejich dopad. Sepang je jedním z okruhů, jejichž technické požadavky se kvůli novým pravidlům mění. V éře V8 se řadil mezi průměrné z pohledu náročnosti na motory, ale nyní půjde o jeden z nejtěžších závodů v roce," upozorňuje zkušený inženýr.
Pro techniku to bude těžké zejména kvůli tradičnímu malajsijskému horku a vlhkosti. "Ze šesti hlavních komponent pohonné jednotky bude v Malajsii pod největším tlakem interní spalovací motor. Vlhkost v Sepangu to motorům s přirozeným sáním usnadňovala, protože výkon s obsahem vody ve vzduchu klesal. Díky tomu jsme mohli relativně kompenzovat dopad dvou dlouhých rovinek."
"Letos tento luxus mít nebudeme. U turbomotoru je přívod vzduchu po celou dobu řízený bez ohledu na okolní podmínky, takže ty dlouhé rovinky mu opravdu začnou škodit. Ve výsledku toho Sepang budou mnohem méně odpouštět, protože během kola pojedou pohonné jednotky dvakrát naplno, přičemž turbo bude točit po 10 sekund téměř 100 000 ot/min," přibližuje Taffin.
Letošní V6 interní spalovací motor Renaultu - jedna ze šesti základních
součástí nových pohonných jednotek (foto: Renault Sport F1)