Pokud navíc vyřeší své potíže s novými pohonnými jednotkami a vyladí aerodynamiku svých vozů, pak máme zaděláno na znatelné zrychlení letošních vozů. Po nasazení nových balíku vylepšení by se podle Autosportu mohlo jednat o dvě až čtyři sekundy na kolo.
"Hodně se na počátku roku soustředí na další faktory a nyní uvidíme, jak čím dál více práce věnují pneumatikám a šasi, aby zlepšili vyvážení mezi přední a zadní částí," uvádí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"A v zatáčkách dosáhnou velkých výkonnostních zisků, takže my předpokládáme, že v průběhu sezóny dojde k mnoha změnám. Myslíme si, že se letos bude hodně vyvíjet a dojde k velkým pokrokům ve výkonnosti," pokračuje.
Pirelli je na tato zlepšení se svými produkty připraveno: "Hodně si věříme, obzvlášť na počátku sezóny na agresivnějších tratích. Na konci roku to bude o vyvážení mezi konzervativní volbou a také mezi sledováním tempa vývoje vozů."
"Často máte dvě směsi, které fungují, a zbylé dvě, které představují extrémní volbu, ale závod v Bahrajnu byste mohli odjet na kterékoliv ze čtyř směsí, což v minulosti nebylo možné," upozorňuje sportovní ředitel Pirelli.
Letošní vozy podle Pirelli v průběhu sezóny výrazně zrychlí (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pneumatiky podle něj letos již ostatně prokázaly, že jsou schopny si poradit s podstatně vyšším krouticím momentem nových pohonných jednotek. "Snažili jsme se najít rovnováhu mezi strukturální pevností a tepelným odporem.
U nižšího přítlaku musí pneumatiky poskytovat určitou mechanickou přilnavost, ale pokud v tom zajdete příliš daleko, pak dochází k drásání gumy. Zatím jsme hodně spokojeni. Někdy se přehřívají, když na to v určitých částech trati či na výjezdu ze zatáček příliš zatlačíte, ale to je něco, na čem týmy budou pracovat a co zlepší," dodává Hembery.