PROHLÁŠENÍ po závodě: "Ferrari má něco zvláštního," obává se Hamilton. Alonso kritizuje Hülkenberga

Jana Šrámková, 26. srpna 2018, 16:44 Google+

Ve Spa si pro vítězství dojel Sebastian Vettel. Jak hodnotí své dnešní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Lewisem Hamiltonem (vpravo)

Sebastian Vettel s Lewisem Hamiltonem (vpravo) | foto: Daimler AG

Sdílejte článek



FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Měl jsem dobrý start. Lewis mě trošku zatlačil doleva, ale věděl jsem, že na kopečku budu mít šanci. Načasování je klíčové a to jsem zvládl perfektně, alespoň jsem si to myslel. Měl jsem i dobrý restart po safety caru a potom už to byl klidný závod. Byl to dobrý víkend. Užil jsem si to. Máme dobrou rychlost a to je dobré vidět. Děkuji týmu.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Nevím, co se na startu stalo. Jen vím, že do mě někdo narazil zezadu a hned poté jsem měl defekt pneumatiky. Auto bylo hodně poškozené, především zadní křídlo a podlaha, nemohl jsem jet rychle a DRS bylo neustále otevřené, takže bylo těžké udržet se na trati. Neměl smysl pokračovat, poškození bylo příliš velké, takže jsme se rozhodli zajet do garáže.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Fantastická výhra. Seb zajel skvěle a celý tým odvedl dobrou práci a otočili jsme ty včerejší těžkosti klidným a odhodlaným způsobem v nás prospěch a auto ukázalo svůj potenciál. Je strašná škoda, co se stalo Kimimu, ale nebýt toho slavili bychom ještě mnohem víc i co se konstruktérů týče, protože by tabulka vypadala jinak. Nyní je důležité pokračovat v práci a nevzdat se. Nyní nás čeká Monza a budeme mít šanci být blízko našim fanouškům. Jsme si jistý, že si jejich podporou můžeme být jistí. Doufáme, že jim na konci roku dáme důvod pořádně se smát. 


MERCEDES

Lewis Hamilton, 2. místo
Udělal jsem, co se dalo, ale on mě předjel, jako bych tam ani vůbec nebyl. Musím se dál snažit, aby ho dostihl. My jsme sem přijeli s novinkami a kdykoliv to uděláme, oni udělají ještě větší pokrok. Věděli jsme, že jsou rychlejší na rovinkách, obzvlášť v posledním sektoru a měli už v posledních závodech něco, co jim umožňuje být rychlejší a tak asi musíme pracovat ještě víc. Jel časy, kterých jsem nebyl schopen a dostal jsem se do bodu, kdy jsem musel i šetřit motor. Mají něco zvláštního, nemyslím to tak, že porušují pravidla, všichni máme vychytávky, ale používají nějaké triky navíc.

Valtteri Bottas, 4. místo
Cílem byla limitace škod. A to se podařilo celkem dobře. Doufal jsem, že možná dostanu šanci dostat se na pódium, ale v první zatáčce jsem se dostal do kolize, kde jsem poškodil přední křídlo, takže čtvrté místo bylo maximum a není to špatný výsledek. Užil jsem si to a hodně aut jsem předjel. Bohužel jsme dnes nevyhráli, ale získali jsme více bodů než Ferrari, což je pozitivní. Vypadali však hodně silně celý víkend. My udělali pokrok co se motoru týče, ale oni jsou stále rychlejší, takže musíme dál pracovat.

Toto Wollf, šéf týmu
Dnes to bylo po drama v kvalifikaci klidnější. Lewis byl v prvním kole bezbranný, Vettel si ho podal na rovince a neoplatil mu to po restartu. Potom už jsme jen stíhali rychlejší auto a neměli na to jej dostihnout. Se strategií jsme udělali jediné, co jsme mohli, pokusili jsme se je dostat pod tlak, ale nevyšlo to. Dnes si Ferrari výhru zasloužilo. Vettel jel skvěle a jedině zisk bodů nás těší co se poháru konstruktérů týče. Musíme dál pracovat a zlepšit výkon auta. 


RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
V první zatáčce to byl trošku chaos, jel jsem naštěstí vnitřkem a nic se nestalo. Předjel jsem Grojseana a to bylo pro závod dobré a věděl jsem, že s Force Indiemi musím být trpělivý. Měli jsme rychlost. Ale bylo to s nimi náročné, protože když jsem na rovince zkusil DRS a říkal jsem si, že teď si je podám, bylo to těžší, než jsem si myslel. Ale užil jsem si to, protože potom už jsem jel osaměle.

Ale i tak je důležité otestovat auto a vědět, jak moc můžete tlačit a vypadalo to dobře. Byli jsme příliš pomalí proti Sebovi a Lewisovi, ale vyvážení bylo dobré. Je vždy dobré být na pódiu a tady je to opravdu speciální. Monza příští týden by měla být horší, ale může se toho stát hodně, jak vidíte, takže to musíme zkusit a být při tom a připraveni, jestli se něco bude dít.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Nevím, co se na startu stalo, ale cítil jsem náraz a potom u si pamatuji opravdu jen sklouznutí a už jsem byl v zádi Kimiho auta. Byl to incident prvního kola a jestli kvůli tomu Kimi odstoupil, tak se omlouvám, ale bylo to kvůli nehodě za mnou, to byla potom řetězová reakce. Myslím, že to byl tvrdý náraz a Alonso Hülkenberga nabral podle toho, co jsem slyšel, hodně silně. Moje zadní křídlo bylo rozbité a mechanici se to snažili napravit, udělali, co mohli. Zkusili jsme znovu vyjet, doufali v safety car, ale nemohl jsem dál závodit a doufat v konec, takže jsem nakonec odstoupil, abychom ušetřili převodovku a motor. I přes výměnu křídla bylo auto poškozené a i když jsem pár aut předjel, nebyl jsem rychlý a jen jsme kroužili. Prostě jedna z těch nedělí. Hodně lidí by si přálo mé špatné dny, a tady to je... Pokusím se znovu v Itálii.

Christian Horner, šéf týmu
Max jel skvěle. Nedosáhl na vedoucí muže a v první polovině jsme rozhodně neměli dostatečnou rychlost. Jakmile se zajelo do boxů, zlepšilo se to. Celkově to byl pro něj však osamocený závod. Ale fantastické dojet na pódiu v pro něj téměř domácím závodě. Daniel měl hroznou smůlu a dostal se do cizí nehody. Vypadá to, že Hülkenberg to neodhadl s brzdami a to vedlo k řetězové reakci a incidentům. A k poškození Danielova auta. Mechanici odvedl skvělou práci, ale bohužel hodně ztratil a museli jsme na konci rozhodnout šetřit motor.


FORCE INDIA

Sergio Pérez, 5. místo
Je to skvělý výkon a myslím, že jsme měli téměř perfektní víkend. Jediné zklamání je kvalifikace, protože si myslím, že pole position byla na dosah. Ale musíme být rozhodně spokojení díky bodům, které jsme získali. Jen jsme za sebou nemohli udržet top týmy, takže jsme nejlepší ze zbytku a Esteban je hned za mnou, což je nejvíc, čeho jsme mohli dosáhnout. Start byl dobrý a udržel jsem si dobrou pozici a potom jsem měl slušnou a konzistentní rychlost. Získal jsem si náskok a potom už jsem si jen hlídal závod. Nemohl jsem udělat nic, abych za sebou udržel Valtteriho, někdy to prostě musíte přijmout. Jsem spokojen a získali jsme důležité body a je to dobrý začátek nové éry pro tým.

Esteban Ocon, 6. místo
Jsem spokojen a myslím, že za naši rychlost jsme si tento výsledek zasloužili. Měl jsem dobrý start a byl na vnitřku od Sebastiana, měl lepší trakci, ale já byl rychlejší na rovince, snažil jsem se dostat do čela na rovince Kemmel a dostal se na dosah Lewise a Vettela, zkusil jsem to vnitřkem, ale nakonec mě málem dostal Sergio. Bylo to dobré závodění a dobrý start pro nový tým. Získali jsme dost bodů a to je dost důležité a ukázali jsme po celý víkend dobrou rychlost, snad to tak bude pokračovat i nadále. 

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Získat tu 18 bodů je skvělé. Byli jsme tu rychlí celý víkend a je důležité, že se dostavil i výsledek. V prvním kole se toho hodně dělo, ale vyhnuli jsme se potížím a Esteban navíc dorážel na vedení. Jakmile se závod ustálil, oba jezdci předvedli čisté a pěkné jízdy, ale celkově jsme neměli rychlost na to získat dnes pódium. Ale páté a šesté místo je to, co jsme potřebovali a děkuji všem 405 zaměstnancům týmu, gratuluji jim a těším se na další body v dalších závodech.


HAAS

Romain Grosjean, 7. místo
Závod podle očekávání. Věděli jsme, že Force India má stejnou rychlost jako my, ne-li větší a tak bylo těžké se jich držet. Byli rychlí na rovinkách. Jsem spokojen a jsem moc rád, že i Kevinovi se dařilo. Udělali jsme, co se dalo. Oba vozy na bodech a to sedmé a osmé místo, dobrý výsledek pro tabulku konstruktérů. Hodně bodů pro nás a nula pro některé soupeře, takže pozitivní závod.

Kevin Magnussen, 8. místo
Získali jsme body a to obě auta, což bylo cílem. Udělali jsme maximum. Ztratil jsem hodně času v boxech, což je smůla, ale i tak, nemyslím, že jsme mohli dojet Force Indii. Možná bychom se jen prohodili s Romainem. Stíháme Renault a to je cílem. Jsme moc rád za tým. Můžeme být opravdu spokojeni. Máme deset bodů a Renault žádný, což je důležité.

Günther Steiner, šéf týmu
Dobrý závěr solidního víkendu. V pátek jsme nebyli tam, kde bychom měli a chtěli být, ale vypracovali jsme se. Získali jsme body a to s oběma auty a udělali důležitý krok v tabulce konstruktérů, musíme podobné věci opakovat a budeme v pohodě.


TORO ROSSO

Pierre Gasly, 9. místo
Jsem spokojen, že jsem získal body. Měl to být náročný víkend a 2 body jsou pozitivní výsledek. Závod sám byl klidný, začal jsem desátý a předjel Daniela a Kimiho a dostal se na osmé místo. Po chvíli mě předjel Valtteri, ale věděli jsme, že tam toho moc nenadělám. Nakonec jsem dojel devátý, takže je to uspokojivé, snažil jsem se jak to šlo. Auto bylo dobré a Honda odvedla dobrou práci, vytěžili jsme z toho, co máme, maximum. Pokusíme se o to samé na Monze, což je okruh, který nám také nesedí. Ale je to domácí závod pro tým, takže se budeme hodně snažit. 

Brendon Hartley, 14. místo
Nejsem spokojen. Měl jsem pár dobrých soubojů, ale nebylo to lehké. Byl jsem za Danielem, což by bylo ok, ale potom tam byl incident s Kimim a já se za ním zasekl. Bojoval jsem potom se Saubery a Williamsy a předjeli mě, takže jsem kvůli mele v prvním kole ztratil a nevypadalo to dobře. Jeli jsme dlouhý stint, abychom zkusili body, ale bylo to mimo dosah. \Jel jsem jinou strategii než Pierre a věděl jsem, že to v první zatáčce bude náročné. Nicméně rozdělení strategií dávalo smysl. Jsem rád, že Monza je už za týden.

Franz Tost, šéf týmu
Věděli jsme, že nám Spa nesedí. Jsme tudíž rádi za body. I kvalifikace byla slušná, na startu se nám naštěstí vyhnuly problémy kvůli té nehodě (naštěstí bez zranění). Pierre měl dobrý start a vlastně celý závod. Kontroloval si rychlost a pneumatiky a deváté místo si zasloužil. Brendon měl smůlu, kdy ztratil v dalších zatáčkách po té nehodě. Body jsou nyní důležité a nyní už nás čeká domácí závod v Itálii.


SAUBER

Marcus Ericsson, 10. místo
Pozitivní závod. Solidní start a vyhnul jsem se trablům a udělal pár dobrých rozhodnutí. Během závodu jsem měl pár zajímavých soubojů, auto se chovalo dobře a je dobré dojet na bodech. Tým odvedl skvělou práci, je to povzbuzení pro další závod v Monze a bude skvělé tam vidět všechny ty fanoušky (jelikož je to domácí závod Alfy Romeo), těším se.

Charles Leclerc, nedokončil
Je to zklamání. Hned po startu jsem se dostal do nehody mezi dalšíma dvěma závodníky a musel odstoupit. Těším se na další závod v Itálii, důležitý pro nás kvůli našemu hlavnímu sponzorovi Alfa Romeo, která je tamější ikonickou značkou. Uděláme maximum, abychom tam získali body.

Fréderic Vasseur, šéf týmu
Máme smíšené pocity. Charles musel v prvním kole do garáže kvůli nehodě dvou jiných jezdců. Na druhou stranu Marcus měl dobrý závod a získal další bod. Podal konzistentní výkon a odvedl dobrou práci. Další zastávkou je Monza, což je pro náš tým důležitý závod. Cílem je další pokrok a silná kvalifikace a výsledek pro oba jezdce.


WILLIAMS

Sergej Sirotkin, 12. místo
Bylo to slušné. Byli jsme blíž soupeřům a bojoval jsem se Saubery o body a opravdu jsme bojovali, nebylo to o štěstí. Vidina získat body byl velmi dobrý pocit, ale nepodařilo se to. Ale užil jsem si to. Z dnešního dne si musíme vzít pozitiva a je jich celá řada.

Lance Stroll, 13. místo
Cítil jsem se dobře a byli jsme na tom lépe, což je pozitivní. Renault byl rychlejší, ale ne o moc. Myslím, že na tom byli jen o něco málo lépe a dostali se před nás v boxech. Carlos byl na střední sadě a my na měkké, on si držel rychlost, ale na super-měkkých se celkem lehce dostal před nás.

Paddy Lowe, technický ředitel
Dobrý den a bez deště, takže závod nekomplikovalo počasí, ale byl tam velký incident. Byl tam ťukanec mezi Sergejem a Bottasem, takže jsme měli štěstí a vyvázli bez následků. Ale oba vozy byly na dobrých pozicích a jeli jsme jednu zastávkovou strategii, která pro nás fungovala. Porazili jsme Hartleyho a Vandoorna, téměř udrželi za námi i Sainze, ale i tak, je to dobrý výsledek solidní výkon našich jezdců. Budeme na tom stavět v následujících závodech.


MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 15. místo
Byl to nudný závod, abych byl upřímný. Jel jsem osamotě celou dobu. Byla to smolná nehoda v té první zatáčce, ale naštěstí se nikomu nic nestalo. To je nejdůležitější. Zkusili jsme něco jiného se strategií, ale bohužel se to nevyplatilo. Myslím, že závod byl celkově nudný pro všechny. Moc se nepředjíždělo a pro nás se tam neděl žádný zázrak. Cokoliv jsme udělali, nemohli jsme z toho nic vytěžit. Jestli bylo zajetí do boxů podruhé správné rozhodnutí se těžko hodnotí, ale moc to asi nezměnilo. Potvrdili jsme víceméně naši rychlost a nebyli jsme prostě vůbec rychlí. Jedinou šancí bylo zkusit něco jiného a to nevyšlo, ale nemyslím si, že jsme tím něco ztratili.

Fernando Alonso, nedokončil
Na startu to bylo špatné, viděl jsem jen ve zpětném zrcátku, jak Hülkenberg zablokoval všechna kola, to pak není šance se tomu vyhnout. Narazil do mého vozu, podle mě šel na brzdy pozdě, což mělo velké následky.

Pozitivní je to, že jsme všichni v pořádku. Halo je dobrá věc. Na startu bude muset příště dvakrát přemýšlet. Do první zatáčky po startu nemůžete brzdit tak pozdě, je to velká chyba.

Gill De Ferran, sportovní ředitel
Celkově je to zklamání, byl to náročný víkend. Ulevilo se nám, že nikdo nebyl zraněn v té nehodě po startu, které semlel Fernando, ačkoliv za to vůbec nemohl. Stoffel to zkoušel jak nejlépe uměl, ale nemohli jsme překonat fakt, že nemáme rychlost. Musíme v krátké době hodně zamakat, opravit vozy a zanalyzovat data ze Spa, potom už se zaměříme na maximalizování výkonu v Monze.


RENAULT

Carlos Sainz, 11. místo
Zariskovali jsme s pneumatikami a start byl dobrý a pár vozů jsem předjel. Čekal jsem ale víc. Neměli jsme dnes rychlost, podobně jako včera. Ale jsme blízko bodům a pár aut jsme předjeli. Museli jsme jet na nízký přítlak a to pokazilo fungování pneumatik. Z toho se musíme poučit. Na podobných okruzích se trápíme, ale využijeme zkušenosti a pokusíme se v Monze zlepšit.

Nico Hülkenberg, nedokončil
S autem nebyl problém. Je jen neuvěřitelné v prvním kole znovu zjistit, jak moc jsou tyto auto citlivé co se aerodynamiky týče. Když je před vámi pár aut, kolik ztratíte na přítlaku a když jsem šlápl na brzdy, zablokoval jsem kola a už jsem najížděl do Fernanda. Neodhadl jsem to správně a šel na brzdy asi pozdě. Je to frustrující pro všechny tři zainteresované. Musím jít ke komisařům a vysvětlit to, tak uvidíme.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Návrat po pauze to nebyl dobrý. Věděli jsme, že to bude náročné kvůli plánované penalizaci (kvůli výměně motoru u Nica), potom jsme se rozhodli udělat to samé s Carlosem po potížích v kvalifikaci. A startovali jsme z chvostu. Zkusili jsme několik věcí, jak to otočit a to agresivní aerodynamiku, nastavení, volbu pneumatik, ale prostě to nevyšlo. Nico neodhadl start a taková chyba mu není podobná a jsem si jistý, že se z toho poučí. Carlos dojel jen těsně mimo body. Neodráží to náš skutečný potenciál, takže nyní před Monzou resetujeme a budeme se soustředit na vývoj strategie.



Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: "Ferrari má něco zvláštního," obává se Hamilton. Alonso kritizuje Hülkenberga

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu

Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Valtteri Bottas nadále na Hamiltona ztrácí

Trocha statistiky a historie nemůže škodit

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Po startu závodu v Belgii

GRAFIKA: Startovní rošt ve Spa - dozadu putují také Sainz a Vandoorne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

  3. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  4. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  5. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  6. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud