Naznačil, že jeho trpělivost má své meze a že Red Bull v F1 nehodlá působit do nekonečna. K jeho frustraci přispěla zejména diskvalifikace jeho mladého jezdce v Melbourne kvůli údajnému překračování limitu maximálního průtoku paliva (100 kg/h).
"Faktem je, že čidlo [Mezinárodní automobilové] federace poskytovalo nepřesné údaje od prvních testů. Můžeme dokázat, že jsme se pohybovali v rámci omezení," stěžuje si rakouský miliardář. FIA bude odvolání Red Bullu projednávat 14. dubna 2014.
Mateschitzovi se nelíbí ani směr, kterým se Formule 1 ubírá, a varuje, že by tuto sérii mohl opustit: "Nejde ani tak o ekonomický smysl, ale spíše o sportovní hodnotu, politický vliv a podobné věci. Měli jsme to všechno, ale u těchto věcí existuje jasný limit toho, co můžeme akceptovat."
Nové menší a ekologičtější pohonné jednotky se mu také nezamlouvají: "Formule 1 by znovu měla být to, co vždy bývala: vrcholným odvětvím. Není tady pro to, aby stanovovala nové rekordy ve spotřebě nebo abyste si mohli šeptat během závodu a největším vzrušením by bylo kvílení pneumatik."
"Za absurdní považuji zároveň to, že jezdíme o sekundu pomaleji než v minulém roce a že juniorská série GP2 je téměř stejně rychlá jako F1 se zlomkem jejího rozpočtu," pokračuje majitel Red Bullu.
Red Bull s Renaultem usilovně pracuje, podle Mateschitze předvedou brzy další velký pokrok
(foto: Red Bull Racing)
Se svým týmem však nehodlá vzdát boj o stažení náskoku Mercedesu. "S naším partnerem Renaultem neustále pracujeme a v příštích dvou či třech týdnech učiníme další velký krok. Zbývá 18 závodů, vrátíme se do hry," varuje Mateschitz.