Stáj z Enstone vynechala první ze tří předsezónních testů, protože vůz neměla připravený. Přijela až do Bahrajnu, kde se jí první týden celkem dařilo, ale ten druhý končila každý den předčasně a ujela nejméně kol ze všech týmů.
Do Austrálie proto přijela nepřipravená, Romain Grosjean a Pastor Maldonado zmeškali kvůli problémům s motory většinu volných tréninků. Venezuelan poté v sobotu v kvalifikaci nedokázal zajet ani jedno měřené kolo, a v průběhu závodu museli oba jezdci odstoupit kvůli identickým selháním jejich motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K).
Za problémy si však podle Renaultu může samotný tým. "Schází nám s Lotusem ujetá vzdálenost, takže nemáme zkušenosti. Chybí nám poznání auta, je to takhle jednoduché," uvádí pro Autosport šéf traťových operací Renaultu - Rémi Taffin.
"Zkušenosti ohledně toho, jak nakládat s pohonnou jednotkou, scházejí i nám, a je fér říct, že jsme měli mnoho po sobě následujících problémů. Auto bylo postaveno pozdě, měli jsme problémy s naší pohonnou jednotkou, s mapováním, s ovladatelnosti a čas utíkal," pokračuje Taffin.
V Austrálii nechtěli nic riskovat: "Volili jsme [s Lotusem] ve všem opatrný přístup, protože jsme chtěli najezdit kilometry, ale žel nás postihlo toto selhání. Nic jiného by vozům nezabránilo skončit velmi blízko první desítky."
Pastor Maldonado v kvalifikaci nezvládl jediné měřené kolo, podle Renaultu
by Lotusy byly velmi blízko první desítky (foto: Lotus F1 Team)
Lotus podle něj bude v nadcházejících závodech dělat velké pokroky: "Řešení je velmi jednoduché: dorazíme do Sepangu, pojedeme se stejným nastavením, jaké jsme měli v závodě [v Austrálii], protože víme, že funguje - a zkrátka budeme chtít jezdit.
Nebudeme chtít z ničeho ždímat poslední desetinky, zkrátka chceme zkrátka jezdit. Pokud najezdíme kilometry, časy na kolo půjdou dolů. Jde jen o to dát věci dohromady," domnívá se Taffin.