Jak by se dle Whitinga rozdělovaly body, pokud by do cíle nedojel nikdo?

Pavel Raus, 12. března 2014, 21:33 Google+

Formule 1 už tento víkend vstoupí do své nové éry. I optimisté však připouštějí, že může jít o velmi bolavé začátky. Podle výsledků testů můžeme dokonce očekávat, že by do cíle nemusela dojet ani polovina pole. Co by se však dělo, kdyby cíl nespatřil vůbec nikdo?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 13.03. 15:32) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Dosavadní smutný rekord v nejmenším počtu závodníků v cíli drží VC Monaka z roku 1966, v tom roce viděli cíl jen čtyři závodníci. Stejný počet jezdců dojel monacký závod také v roce 1996, ale v tomto roce bodovalo 7 závodníků, protože k nehodám došlo až v posledních kolech. Pro případné získání bodů musí pilot odkroužit alespoň 90 % závodu, v případ Melbourne by to bylo 53 kol. Co by se však dělo v případě, že by do cíle kvůli novým motorům nedojel vůbec nikdo?

Podle Charlieho Whitinga by pak byl za vítěze závodu považován ten, kdo by z něj vypadl jako poslední. Je zde však jedna komplikace. Závod by prý musel být formálně zrušen kvůli nedostatku vozů. Podle pravidel by se tak počítalo pořadí, které bylo dvě kola předtím než ze závodu vypadl poslední vůz. Díky tomu by nemusel vyhrát poslední vůz v závodě. Hodnota 90% by se pak vypočítala podle kola, ve kterém ze závodu vypadl jeho vítěz.

Pokud by vítěz neodkroužil alespoň 75 % plánované vzdálenosti závodu (v Austrálii 44 kol) započítali by jezdci jen polovinu bodů.

Vytisknout

Diskuze: Jak by se dle Whitinga rozdělovaly body, pokud by do cíle nedojel nikdo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 13.03.2014 15:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lauda, Niki

Lauda: Mercedes neutrácí více peněz než ostatní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud