Grosjean: Před startem vnímám vyšší hladinu adrenalinu, tlak i nadšení

BŽ, 7. března 2014, 10:48 Google+

Před odletem na první závod nové sezony F1 v Austrálii poskytli francouzští jezdci Romain Grosjean (Lotus) a Jules Bianchi (Marussia) interview v rámci programu Le Grand Journal ve francouzské televizi Canal Plus.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 07.03. 14:07) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Romaine a Julesi, 16. března budete stát na startovním roštu Velké ceny Austrálie. Jaké pocity máte s blížícím se startem?
Romain Grosjean (RG): „Neumím to popsat jednoduchým způsobem. Pociťuju zvýšení hladiny adrenalinu, cítím tlak a spolu s tím nadšení. Před startem se také významně zvyšuje pulz.

Ve chvíli startu musíte pracovat přesně, musíte rychle reagovat na situaci a co nejrychleji opustit zhuštěné startovní pole. Musíte tlačit plynový pedál k zemi, řadit rychlosti za současného snažení o co nejlepší pozici. V tom lepším případě se to podaří nejpozději v první zatáčce.“

Jules Bianchi (JB): „Romain už řekl všechno, těžko něco doplním…“

Dokážete se od všeho odpoutat?  Přemýšlíte o něčem v té chvíli?
JB: „Snažím se na nic nemyslet, dokud nezhasnou startovní světla, pak se soustředím na rychlost.“

Romaine, loni jste v Japonsku odstartoval velmi dobře, po první zatáčce jste vedl. Jaké máte na ten závod vzpomínky?
RG: „Ještě teď mi běhá mráz po zádech, když se dívám na záznam z toho závodu! Poprvé jsem vedl v závodě, ve kterém jeli všichni se stejnou strategií. V Japonsku jsem si před startem řekl: Vše je v pohodě, vpřed! Po první zatáčce jsem se ocitl na prvním místě. Nakonec to nebylo tak složité…“

Řekněte nám něco o novém dizajnu přední části vozu.
RG: „Její vzhled je výsledkem požadavků nových pravidel. „Nos“ musí být položený níž, než loni. Inženýři se vždy snaží, aby velká část obtékajícího vzduchu proudila pod vozem, proto se rozhodli vyřešit problém tak, že nos rozdělili na dvě části.“

Je to jediná změna ve voze?
RG: „Co se týče vzhledu, ano. Kromě toho se změnily motory. Vloni jsme používali osmiválce o objemu 2,4 litru, teď máme ve vozech šestiválcové turbomotory o objemu 1,6 litru. Navíc máme omezenou spotřebu paliva, v jednom závodě budeme mít k dispozici 100 kg paliva, možná to ke konci závodů bude způsobovat problémy.“

Vloni jste byl na pódiu šestkrát, byla to Vaše nejlepší sezona v F1. Jaké máte cíle pro tu letošní?
RG: „Chci v závodech vítězit. Když začínáte kariéru v F1, chcete být mistrem světa a získat maximum vítězství. Nezáleží to jenom na mně, ale i na mém voze, takže uvidíme, co se dá dělat.“

V posledních letech se v F1 objevilo několik francouzských jezdců. Nebojíte se konkurence ze strany Julesa Bianchiho?
RG:
„Ne. Ale je dobré, že jsou v šampionátu tři Francouzi, kromě Julese ještě Jean-Eric Vergne. Francie je jednou ze zemí, které jsou dobře zastoupeny v F1. V autosportu má bohatou tradici, chybí nám jenom Velká cena Francie.“

Julesi, magazín Autosport Vás vyhlásil vloni za nejlepšího nováčka F1. Předtím ten titul získali i Lewis Hamilton a Sebastian Vettel…
JB:
„První sezona se mi povedla. Bylo to celkem neočekávané. Na začátku roku jsem dostal špatnou zprávu, propustili mě z jednoho týmu, ale hned poté jsem podepsal smlouvu s týmem Marussia.

Byla to dobrá sezona a jsem rád, že jsem získal ocenění pro nejlepšího nováčka. Obecně nemá velký význam, ale pro jezdce je to důležité ocenění. Podařilo se mi ho získat a chci v podobném duchu pokračovat.“

Romaine, máte agresivní styl jízdy. Máte nějaké škraloupy mimo F1 v běžném životě?
RG: (smích) „Ve Formuli 1 nepotřebuju běžný řidičák, přesto nemám trestné body – ve Švýcarsku. Ve Francii je to obráceně, tam jich mám dvanáct.“

Letos bude platit nový systém trestů pro jezdce.
RG: „Ano, je to jedna z novinek. Když nasbíráte dvanáct bodů, budete chybět v jednom závodě.“

Jednou z legend F1 je Michael Schumacher. Jak jste se dozvěděl o jeho nehodě v Alpách?
RG: „Dozvěděl jsem se to z tisku. Zpočátku se to nezdálo být tolik vážné, pak jsem pochopil, že se stalo něco špatného. Vývoj situace nás všechny šokoval. Michaelova rodina se snaží o klid kolem něj, informací je tedy méně. Michael získal sedm titulů a zůstane pro nás legendou. Velmi lituji, že se mu to stalo. Jediné, co můžeme dělat, je držet mu palce.“

Vytisknout

Diskuze: Grosjean: Před startem vnímám vyšší hladinu adrenalinu, tlak i nadšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 07.03.2014 14:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen slaví dalsí vítězství po závodě v Abú Zabí

FOTO: Rozloučení F1 se sezónou v Abú Zabí - Ferrari těsně prohrálo boj o 2. místo s Mercedesem

Fernando Alonso na pódiu v Brazílii

"Smazaná kola, provoz, zdržování." Alonso kritizuje zastaralý formát kvalifikace

Max Verstappen s Red Bullem RB19

Nejrychlejší kola závodu: Red Bully vládly, Albon třetí + STRATEGIE

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

PROHLÁŠENÍ po závěrečném závodu roku

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v Las Vegas

GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

Start závodu na okruhu Jas Marina

GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí - Verstappen s Leclercem z 1. řady, Sainz hodně vzadu

Charles Leclerc v závodě v Kataru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

Max Verstappen v závodě v Las Vegas

Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

George Russell před závodem v ulicích Monaka

Poslední trénink sezony 2023 ovládl Russell. Red Bull se trápí

Charles Leclerc před závodem v Mexiku

Ve druhém tréninku se víc bouralo než jezdilo. Na čele Leclerc

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. H... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Stav zraněného Schumachera se nemění: stále je ve fázi probouzení z umělého…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Je to překvapení, říká Leclerc

  2. Ocon vysvětluje, proč neuposlechl příkaz: "Drž pozici"

  3. Ve druhém tréninku se víc bouralo než jezdilo. Na čele Leclerc

  4. GP Abú Zabí: Verstappen zakončil sezonu stylově. V závěsu Leclerc a Russell

  5. Poslední trénink sezony 2023 ovládl Russell. Red Bull se trápí

  6. Závěrečná kvalifikace sezóny a vítězství Maxe Verstappena

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud