Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Robert RoBertino Pavelka, 1. září 2024, 20:35 Google+

Dánský pilot je často označován za kontroverzního a především jeho jízdní styl bývá zhusta terčem kritiky. Po závodě v Monze jeden pohár přetekl a na scénu nastoupilo nemilosrdné pravidlo trestných bodů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Italská Grand Prix se pro tým Haas od začátku nevyvíjela příznivě. Hülkenberga trefil před Variante Ascari Ricciardo a Němec se tak propadl z devátého na šestnácté místo, ve čtvrtém kole to byl on, kdo způsobil kolizi s Juki Cunodou, za níž dostal deset trestných vteřin. Když k tomu přičteme velké zdržení kvůli výměně předního spoileru, závod byl pro něj už pouhou formalitou.

Kevin Magnussen si vedl podstatně lépe a ze své startovní pozice se posouval výš. Stejně jako Ferrari a Albon zvolil strategii jedné zastávky, což ho vyneslo až na devátou příčku, tedy nejlepší post »zbytku světa«. Jenže to už věděl, že výborné umístění neudrží. Ve 21. kole zaútočil před šikanou Variante della Roggia na Pierra Gaslyho po vnitřní straně, ale nestačil dobrzdit a do Francouze lehce strčil. Vozy bez jakékoli újmy projely přes obrubník druhé zatáčky a pokračovaly v závodě. Už po sedmi kolech se na obrazovkách objevila zpráva, že Kevin byl potrestán deseti trestnými vteřinami za způsobení kolize. "Pilot vozu #20 nese za kolizi plnou vinu, protože manévr neprovedl bezpečným a kontrolovaným způsobem," uvedli komisaři v odůvodnění penalizace.

"Netuším, co se to děje, tyhle penalizace. Tedy ptám se, jaký to má smysl? Ano, byl tam lehký kontakt v zatáčce 4, ale nedošlo ani na jednom voze k nějakému poškození, žádné následky, nikdo nepřišel o pozici. Oba jsme si zkrátili zatáčku, ale snad máme závodit, ne?" hodnotil Magnussen svůj prohřešek. "Upřímně řečenu vůbec nerozumím pointě. Viděl jsem, že Nico jel v prvním kole téměř 300 km/h, když do něj narazil Ricciardo, málem skončil v bariéře. A dostal jen pět vteřin, já deset. Opravdu to nechápu," vrátil se Magnussen ještě ke kolizi svého stájového kolegy.

img-responsive

Karambol v Belgii 2012 znamenal pro Grosjeana distanc na jeden závod | foto: Scuderia Ferrari

To ještě netušil, že k deseti vteřinám přibyly dva trestné body. Tím se dostal do dalšího problému, protože nasbíral během 12 uplynulých měsíců dvanáct bodů a to znamená suspendaci na následující závod. "Superlicence pilota vozu #20 je pro příští závod mistrovství světa FIA F1 2024 pozastavena. Po jeho uplynutí bude z konta zmíněného pilota odebráno 12 trestných bodů," sdělili komisaři s odvoláním na článek 4.2 sportovních předpisů FIA. Když byl Magnussen seznámen s dalším trestem a dotázán, zda se hodlá o tomto rozhodnutí nějak se sportovními komisaři bavit, pouze odvětil: "Udělat to musím, i když to nemá a nedává žádný smysl."

Ačkoliv jsou trestné body strašákem, museli bychom za podobným potrestáním zacouvat hodně hluboko do historie. Onu nepříjemnou »dvanáctku« dovršil v roce 2012 Romain Grosjean v barvách Lotusu, když způsobil hromadnou kolizi na startu Grand Prix Belgie. Událost je zatím příliš čerstvá, než aby se Haas zabýval otázkou náhradního pilota.

Vytisknout

Diskuze: Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

GP ITÁLIE: Prohlášení po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

GP ITÁLIE: Prohlášení po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

GP ITÁLIE: V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

GP ITÁLIE: Red Bull dál tápe, poslední trénink ovládl Mercedes

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu

Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

Max Verstappen slaví své 60. vítězství po zádově v Kanadě

První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

Logan Sargeant v F1 končí

Williamsu došla se Sargeantem trpělivost, už v Monze jej nahradí nováček Colapinto

Dominance Red Bullu se vytrácí

Přijde Red Bull o vedení? Marko označil výsledek GP Holandska za alarmující, reaguje na to i Max

Charles Leclerc byl svým umístěním příjemně překvapen

PROHLÁŠENÍ po závodě: Nadšení, zpytování a odhodlání se zlepšit

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP ITÁLIE: Prohlášení po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

  2. GP ITÁLIE: V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

  3. Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

  4. Williamsu došla se Sargeantem trpělivost, už v Monze jej nahradí nováček Colapinto

  5. První trénink pro Verstappena. Antonelli tvrdě boural + VIDEO

  6. GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud