O zamítnutí dvojnásobku bodů se týmy ani nepokusily, hovořily o rozpočtech

Petr Hlawiczka, 23. ledna 2014, 06:35 Google+

Včera se v Ženevě uskutečnilo jednání Strategické skupiny Formule 1. Kritizované dvojnásobné množství bodů, které se mají udělovat v posledním závodě, však v pravidlech zůstávají.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 23.01. 15:58) Napište svůj názor
Chilton, Max

Chilton, Max | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

S udělováním dvojnásobku bodů v závěru sezóny přišel loni Bernie Ecclestone, aby se protáhl případný boj o titul a udržel sledovanost Formule 1. Týmy se o tom včera při jednání s FOM a s FIA krátce zmínily, nepokusily se však o zrušení této novinky.

Jeden z nejmenovaných šéfů týmů pro BBC uvedl, že "většina účastníků by souhlasila s jejím zrušením," protože Ecclestone a FIA podle něj "zcela podcenili očekávanou negativní reakci veřejnosti." Nikdo se však nepokusil o výraznější odpor, protože se nechtějí dostat do sporu s Ecclestonem.

Hlavním účelem bylo nicméně prodiskutovat zavedení rozpočtových stropů od roku 2015, v čemž dosáhli určitých pokroků, s FIA a Ecclestonem se však dohodli, že o podrobnostech média informovat nebudou.

K určitým závěrům ale dospěly a rozpočtové stropy nyní zamíří k hlasování Světové rady motosportu FIA, která se sejde dnes, aby jejich dohodu stvrdila. Týmy však nesouhlasili s horním limitem pro utrácení - to se bude řešit na dalším zasedání jejich finančních šéfů.

red bull
K hlasování o dvojnásobných bodech na zasedání Strategické skupiny F1 nedošlo, hovořilo se o důležitějších věcech (ilustrační foto: Red Bull Racing)

Rozpočtové stropy jsou podle vedení F1 nutné zavést ze tří důvodů:
1) Vstupní bariéry jsou příliš vysoké - je nepravděpodobné, že by chtěl přijít nový tým s tím, že by věděl, že bude ztrácet čtyři či pět sekund na kolo bez šance na pokrok.

2) Vysoké náklady znamenají, že ve sportu chybí nezávislí výrobci motorů. F1 je tak nyní závislá na výrobcích motorů, kteří libovolně přicházejí a odcházejí.

3) Napříč polem je konkurence příliš malá, klesá i šance na překvapivé výsledky, kdy by se například některý z menších týmů dostal v kvalifikaci do první řady či v závodě na pódium.

Zavedení rozpočtového stropu ve výši například 150 milionů liber (přes 4,6 miliardy Kč) by nevedlo ke snížení nákladů menších týmů, protože mnoho z nich utrácí méně, ale skrouhlo by to náklady špičkových týmů (Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull) o přibližně 100 milionů liber a zmenšilo by to propast mezi týmy z obou konců startovního roštu.

Vytisknout

Diskuze: O zamítnutí dvojnásobku bodů se týmy ani nepokusily, hovořily o rozpočtech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 23.01.2014 15:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pérez, Sergio

McLaren sází na mládí, Vandoorne se stává jeho rezervním pilotem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud