Cenu za nováčka roku při předávání cen Autosportu sice vyhrál Francouz Jules Bianchi z Marussie, přesto i Valtteri Bottas ukázal, že mu talent nechybí a zajistil si sedačku pro příští sezonu.
"Své místo v F1 si musíte zasloužit. Na vaše místo čekají tisíce závodníků, kteří si přejí dostat se do formule 1 - musíte si to vybojovat. Jsem tudíž opravdu moc rád, že se mi to podařilo. Příští rok budu opět závodit za Williams. Dokazuje to, že mi tým opravdu věří - a jakmile to bylo oznámeno, získal jsem své první body. Možná to vypadá jako náhoda, ale pravdou je, že jsme konečně trošku zlepšili naše auto a to mi umožnilo získat body," uvedl pro oficiální stránky Formule 1.
Bylo prý pro něj určitě lepší vědět, co bude dělat příští sezonu a zmírnilo to napětí a nervy. "Vždy jedu na závod s cílem odvést co nejlepší práci, ale ano, byl jsem klidnější, když jsem věděl, že budu závodit i příští sezonu. I když pravdou je, že jsem to věděl už o pár závodů dřiv. Tým mě o tom soukromě informoval a proto to pro mě při oznamování nebyla žhavá novinka," prozradil.
Přiznal také, že o změně týmu vůbec neuvažoval. "Zůstat ve Williamsu pro mě byla jediná možnost, nikdy jsem se nerozhlížel jinde. Tušil jsem, že to pro mě nebude poslední sezona. Byl jsem přesvědčen, že když odvedu co nejlepší práci, bude to stačit. Je fantastické, jak mi Williams důvěřuje už řadu let - nejprve jako testovací pilot, poté zisk závodní sedačky a nyní prodloužení smlouvy. Jsem za to vděčný, protože bez Williamsu bych nebyl v F1," upozornil Bottas.
Díky jeho osmému místu z USA Williams získal čtyři body do poháru konstruktérů - v celkovém počtu tak Bottas o tři body překonal svého zkušenějšího týmového kolegu Pastora Maldonada.
"Samozřejmě bylo pěkné, že bez zkušeností a se stejnou technikou jsem byl schopen jej (Maldonada) překonat v kvalifikaci i v tabulce jezdců. Když se to stane nováčkovi tak víte, že něco děláte správně," popisuje Bottas, který se však nyní těší na spolupráci s novým kolegou - Felipem Massou.
Vrcholem sezony byl pro Bottase závod v Austinu (foto: Williams F1 Team)
A který okruh si užil nejvíc? "Rozhodně Suzuka. Je to tak rychlý okruh, zvlášť první sektor. Vozy formule 1 jsou vyrobeny právě pro to - aby závodili na takových okruzích," a dodal, že nejobtížnější na naučení pro něj byla trať v Monaku a v Koreji.
Nejraději vzpomíná na závod v Austinu, kde podle něj předvedli skvělou týmovou práci. "Byl to pro mě velmi pěkný a uspokojivý pocit, že jakmile bylo auto konkurenceschopné, dokázal jsem získat body." Nejtěžší pro něj naopak bylo nepostoupení z první části kvalifikace nebo zkoušení řady novinek na autě, které však nefungovaly. Teď jej čeká dvoutýdenní dovolená a poté už začne příprava na další sezonu a práce v továrně v Grove.