Byť Ferrari si teoretickou šanci na titul uchovávalo až do minulého víkendu, kdy se jela Velká cena Indie, v Maranellu již před letní přestávkou začínalo být zřejmé, že letošní útok na nejvyšší příčky znovu nevyjde.
"Upřímně si myslím, že byly dva okamžiky, kdy jsem si uvědomil, že situace se stává být vcelku složitou. První přišla v červenci, kdy jsme viděli, že jsme ve výkonnosti neučinili takový pokrok, v jaký jsme u vylepšení vozu doufali. To byl pro mě velmi jasný budíček," říká Domenicali pro Autosport.
"Druhý okamžik přišel ve druhé polovině sezóny. Když přemýšlíte o Spa a Monze, situace nebyla tak špatná, pokud zapomeneme na Sebastiana a Red Bull, my jsme akorát po změně specifikací pneumatik nebyli schopni získat, zatímco ostatní získali hodně," popisuje šéf Scuderie druhý varovný příznak.
"V sezóně byly tedy dva budíčky, které jsem pozoroval. Byly to okamžiky, kdy jsem si uvědomil, že se věci nevyvíjejí správným směrem.
Loni jsme mohli získat titul, aniž bychom měli nejlepší auto. Byli jsme však dobří v dalších oblastech, které jako vítězný tým potřebujete. Letos si myslím, že jsme nebyli dobři ve vývoji vozu a ve zvládání pneumatik. To byla pro naši výkonnost bezpochyby velká věc," dodává Domenicali.
Fernando Alonso minulý víkend v Indii na body kvůli úvodní kolizi nedosáhl, výkonnost Ferrari však byla mnohem lepší než v Koreji či v Suzuce (foto: Scuderia Ferrari)