DISKUZE K ČLÁNKU Domenicali: Varovný budíček pro Ferrari zazvonil v sezóně dvakrát

Podle šéfa závodní stáje Ferrari Stefana Domenicaliho začal budíček ohledně jejich šancí na zisk titulu zvonit už v létě.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Domenicali: Varovný budíček pro Ferrari zazvonil v sezóně dvakrát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 30.10.2013 19:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001385 (Hlasovalo 8 lidí) 29.10.2013 23:26
Naprostý souhlas. Krásně napsáno. »
» uzivatel001385 (Hlasovalo 6 lidí) 30.10.2013 08:08
K diskuzi níže. Zdá se mi, že u velké části z… »
» uzivatel001385 (Hlasovalo 6 lidí) 30.10.2013 17:41
Pro tvou demagogii jen těžko hledám odpověď.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001385

    uzivatel001385

    89.103.251.XXX
    K diskuzi níže. Zdá se mi, že u velké části z vás převládá názor, že změna specifikace pneumatik v polovině sezóny byla účelově zaměřena pro pomoc Red Bullu, a tudíž k ostatním týmům "nefér". A tuto domněnku prostě nemohu ponechat bez svého komentáře.

    Za prvé se zeptejme, proč k té změně vůbec došlo. To je zcela jistě první otázka, která každého v této souvislosti napadne, a podle mě je tato otázka, respektive odpověď na ni zcela zásadní. Začněme vzpomínkou na GP Bahrajnu, kde o defekty pneumatik, a z toho plynoucí velice nebezpečné incidenty ohrožující bezpečnost jak lidí přihlížejících u trati, tak i jezdců samotných nebyla nouze. Například takový Massa musel během závodu kvůli defektu pneumatiky do boxů hned dvakrát. Dále vzpomeňme na GP Velké británie, což byl v této kauze evidentně zlomový bod. Hamilton, Massa, Jean - Eric Vergne, Pérez, (a podle určitých pozorovatelů i Alonso jenž byl ale už prakticky v boxech na cestě k plánované výměně pneumatik, a tak to nemělo vážnější důsledky). Všichni tito byly v tomto závodě postihnuti defektem.

    Je více, než evidentní, že za onou změnou nestojí snaha Pirelli, a ani nikoho jiného účelově pomoci Red Bull (Který tou dobou výrazněji pomoc ani nepotřeboval, neboť se nacházel na první pozici s nejvíce vyhranými závody). Nýbrž snaha zamezit opakovaným, a velice závažným problémům, které přímo ohrožovaly na životech lidí přihlížejících u trati, ale i samotné piloty.

    Je nepopiratelné, že z té změny specifikace pneumatik Red Bull těžil, a těží doposud. Nepochybně ty změněné pneumatiky přispěly svou troškou do mlýna, (Ač to nejsou přesně ty z loňské sezóny, jak se stále mnoho fanoušků domnívá). ale.... Pokud si všimneme, tak jaký tým neměl s defekty závažnější problémy? Ferrari, Mercedes, McLaren, Toro Rosso tyto všechny týmy postihovaly, nebo alespoň jednou postihly defekty pneumatik. Ovšem Red Bull s tímto závažnější problémy neměl, nebo si alespoň na žádný takový nevzpomínám. Už z logiky věci tedy vyplývá, že Red Bull z této nastalé situace těžil. Jeho soupeři odpadali ze závodů, a on si celkem bez problémů dojížděl pro snadná vítězství. Zajisté, ani Red Bull nepracoval se svými pneumatikami dokonale, a určité problémy měl také, ale jeho forma měla v té době vzestupnou tendenci, a já osobně vůbec nepochybuji, že by postupem času tuto problematiku zcela zvládl.

    Jednoduše řečeno. Změna nastala kvůli bezpečnosti, po které volala v té době většina týmů. Bezpečnost je jediným podloženým důvodem nastalých změn. Konec konců FIA by Pirelli žádné změny ani nemohla povolit, pokud by byl důvod domnívat se, že ta změna neproběhne kvůli čistě bezpečností situaci. Dovolím si tvrdit, že přílišné zveličování prospěchu Red Bullu z této změny...

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001385

      uzivatel001385

      89.103.251.XXX
      ... specifikace pramení ze snahy zdiskreditovat úspěchy Red Bullu více, než z čehokoliv jiného.

      + 4 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Nefér je princip změnit pravidla uprostřed hry. Protože podle těchto pravidel se týmy připravovaly a pneu měli všichni stejné už na začátku. Proč by ti, kteří byli lepší a postavili lepší auto podle pravidel (pneu) měli být trestáni změnou jen proto, že ti horší si stěžovali, nebo nasazovali pneu v rozporu s doporučením Pirelli? To je absurdní nesmysl. Někdo dobrovolně riskuje defekt a pak si stěžuje, že je to vina Pirelli a měli by změnit konstrukci pneu všem? Dokážeš to pochopit a vyjádřit se k tomu, nebo budeš raději nafukovat bublinu nebezpečnosti?

      Že změna byla "účelově zaměřena pro pomoc Red Bullu" jsi především napsal ty sám. Kritiků bylo více a do zákulisí nevidíme. Nicméně velká kritika byla i loni a měnily se tam pneu? Využilo toho snad Ferrari a McL k prosazení změny pneu v souboji s RB? Nevyužili. Proč se to stalo letos, když samo Pirelli jasně řeklo, že samotné týmy nedodržují jejich pokyny a riskují na vlastní triko? Myslíš, že politikaření v F1 není? Nebuď naivní.

      Kdyby šlo pouze o bezpečnost, tak by se postupovalo jinak. V prvé řadě by FIA nařídila povinně, aby týmy nasazovaly pneu správně podle pokynů Pirelli. To je automatický krok, když pátráš po tom, jak snížit riziko a neuškodit rozběhnuté soutěži. Tím jsem si naprosto jistý. Zadruhé vedení závodu může nařídit důkladnější prohlídku trati kvůli ostřejším obrubníkům (viz jedna z verzí problému v Silverstone). Teprve když selže prevence, můžeme se bavit o tom, že pneu je třeba změnit. Ale nelze to dělat účelově proto, že týmy samy jdou za hranu rizika a pak ještě medializují svou kritiku, aby dosáhli změny. A je jedno, kdo z nich (ne)vyvíjel politický tlak. Tohle byla ukázková špinavost ve stylu "medializace - záminka - souběžně s oficiálním zájmem uskutečníme i náš zájem". Zamlčel se spoluviník problému (jednání týmů) a ti vlivnější toho využili, aby pneu změnili blíže tomu, co jim vyhovuje. Tak se také "soutěží a vyhrává" v F1.

      + 4 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Ještě dodatek k poslednímu odstavci - tím, že se nepostupovalo postupně, aby se snížilo riziko, ale prosadila se hned změna pneu je důkazem, že hlavní motivací byla změna pravidel hry. Protože ten, kdo na to tlačil a komu to prospělo (nejspíš RB, Mercedes?, ještě někdo vlivný?), neměl zájem na tom, aby se otázka bezpečnosti vyřešila mírnějšími metodami. Protože tím by ztratil svou záminku. Některým fandům se to nehodí do krámu, ale je to evidentní.

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001385

        uzivatel001385

        89.103.251.XXX
        Pro tvou demagogii jen těžko hledám odpověď. Píšeš, a ptáš se, "Proč by ti, kteří byli lepší a postavili lepší auto podle pravidel (pneu) měli být trestáni změnou jen proto, že ti horší si stěžovali" To je naprostý nesmysl! Kdo vedl šampionát do změny pneumatik? Kdo měl na kontě nejvíce výher? Odpověď je Red Bull. ...Kdo vede šampionát po změně pneumatik, a kdo má v současnosti nejvíce výher? Opět je odpověď Red Bull.

        Nechápu tvou snahu ve tvé anotaci popřít jasný fakt, že změna proběhla kvůli nebezpečnosti dřívější směsi. FIA má oprávnění povolit dodavateli pneumatik změnu jím dodávaných produktů pouze na základě víry, že tak činí zejména kvůli zvýšení bezpečnosti. Myslíš, že celá FIA je tak zkorumpovaná, a jde na ruku Red Bullu? Proč by to dělali? Myslíš, že ta dominance jednoho týmu soutěži prospívá? NE! Klesá tím sledovanost, a z toho i plynoucí výdělek. a o ten jde v F1 především.

        Je více než zřejmé, že po té změně tehdy volala většina týmů, a to z jediného důvodu. Nebezpečnost dřívější specifikace.

        Že změna byla "účelově zaměřena pro pomoc Red Bullu" jsem nenapsal především já, chlapče. Nadpis mého příspěvku je: "K diskuzi níže." čili si to nejdřív radši přečti, než tady zase začneš mudrovat.

        Tvé výplody o účelové medializaci, a o jakémsi "jednání týmů", kterého měli ty silnější využít pro prosazení svých zájmů je směšné. Myslíš si, že všechny ostatní týmy, které po tom tenkrát volaly nevěděly, jaké to může mít následky, Dobře to věděli. V F1 nejsou žádní hlupáci, kteří by se nechali takto snadno využít. Nemáš pro toto tvrzení žádné důkazy. Jsou to pouze tvé osobní domněnky, které já nemohu uznat, jako pádné argumenty. Pochybuji, že se pohybuješ v tamním prostředí, a vidíš do těch věcí víc, než média, která nám přímo z tamního dění přinášejí informace. Ubohá snaha zdiskreditovat stáj Red Bull ti zastínila mozek, drahý chlapče!

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Naprostý nesmysl je tvoje demagogie. V práci s pneu byli lepší ti, co na změnu více či méně doplatili, tedy Lotus, FI a Ferrari. Stěžovali si ti, kteří v tom byli horší. To je fakt a tvoje slovíčkaření o tom, kdo měl víc bodů, je směšné hned ze dvou důvodů. Zaprvé pokud někdo např. havaruje, neznamená to, že má hned horší auto, nebo hůře pracuje s pneu. Ale dobře, klidně se opravím a vyjádřím se přesněji - "Proč by ti, kteří byli lepší a postavili lepší auto v práci s odsouhlasenými pneu (v rámci pravidel) měli být trestáni změnou jen proto, že ti horší si stěžovali"?
          Zadruhé pokud změna pneu uškodí soupeřům, pak je výhodná i pro toho, kdo VEDE, ale nemá nic jistého. Takže tvrzení o tom, kdo tehdy vedl, je argument, který nemá žádnou váhu.

          Nechápu tvou snahu vyhnout se oběma hlavním faktům, které jsem uvedl - tedy že je nefér měnit pravidla takto uprostřed hry, a zadruhé že kdyby šlo o bezpečnost, probíhalo by to jinak. Před tím jsi zbaběle utekl a místo toho mi demagogicky vkládáš do úst svůj výmysl, že FIA jde na ruku RB. To tady netvrdil vůbec nikdo! Viz moje věta "Kritiků bylo více a do zákulisí nevidíme. " Čemu jsi na této větě prosím tě nerozuměl? Umíš česky?

          FIA samozřejmě řešila bezpečnost, ale faktem je, že konečně prosazené řešení bylo ušité na míru těm, kterým šlo hlavně o to, aby se pneu změnily blíž k jejich obrazu. Jak jsem řekl - jinak by to probíhalo jinak. Na to jsi nebyl schopen reagovat, chlapče.

          Tvé tvrzení, že se všechny týmy v F1 se nechaly zneužít. je směšné a prostoduché. Ty máš plnou hubu řečí o znevažování výsledku RB a přitom jsi to ty sám, kdo znevažuje týmy. Nejenže nechápeš, jaký nátlak vyvíjejí, ale dokonce ani netušíš, že ostatní malé týmy mají také své zájmy. Většině z nich vyhovuje návrat ke specifikaci, kterou už (zčásti) znají a která je méně náchylná k defektu. Neplatí to jen pro ty, kteří odvedli práci s pneu lépe, jak jsem řekl na začátku. Tak co to tu plácáš za voloviny, že se všichni nechali korumpovat jediným RB? Víš vůbec něco o těch ostatních týmech mimo špičku, nebo jsi posedlý jen svým RB? Pokud to je jediný závěr, který jsi schopen vypotit z celé debaty, tak je mi tě líto. Ubohá snaha bránit svůj idol, stáj Red Bull, ti zastínila mozek, drahý chlapče (opět parafráze).

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001385

            uzivatel001385

            89.103.251.XXX
            S tebou je to těžké, chlapče.

            Pokud před tou změnou specifikace bylo rozložení sil takřka naprosto totožné, jako po změně, tak nechápu, komu to mělo účelově pomoci? Red Bullu?! Red Bull vedl předtím, Red Bull vede i poté. Opravdu změna, jako vrata od stodoly.

            Opravdu absolutně nechápu z čeho usuzuješ, že byly týmy Lotusu, Ferrari, a Force Indie nejlepší v práci s pneumatikami? Snad proto, že si tenkrát tolik nestěžovali? Nemyslíš, že to mohlo být odůvodněné především tím, že jim tenkrát velice vyhovovalo, že se i Red Bull dosti trápí?

            Argumentačně se odvolávat na případné nehody je bláhové. Na jakém procentu výsledků závodů mají podíl nehody? Asi na moc velkém ne, viď? A za druhé. ..Pokud přijde změna takto v polovině sezóny (změna po které volala většina týmů včetně těch tebou jmenovaných), tak to je změna pro všechny týmy absolutně stejná. Je snad vinou Red Bullu, že ostatní týmy přepracovali své vozy na novou sezónu více, než oni? Ne! Je snad vinou Red Bullu, že Pirelli vyrobilo zmetky, které prakticky nic nevydrží, Ne! Je snad vinou Red Bullu, že se ostatní týmy trápily s defekty? Ne! Je snad vinou Red Bullu, že FIA povolila Pirelli změnit specifikace na ty staronové z důvodů bezpečnosti? Ne!

            Ty za vším vidíš politikaření. Myslíš, že by si toho například Ferrari nevšimlo, a už dávno si nestěžovalo minimálně do médií? Já osobně jsem ale nic takového nezaregistroval. Párkrát prohlásili, že změna pneu pomohla Red Bullu, ale to je všechno. Já nepopírám, že jim nepomohla. Ano, pomohla. Ale rozhodně to nebylo účelně zařízené pro tento výsledek. Podle tebe je to jeden velký podvod, kdy se Red Bull domlouvá s Pirelli, FIA, a já nevím kým vším ještě, a společně pečou největší podvod tisíciletí. Tak to samozřejmě není. Nemáš pro toto tvrzení absolutně žádné důkazy. uvědom si jednu věc, ...některé věci, které se v F1 dějí mohou být pro tvé oblíbence nepříjemné. Mohou se ti dokonce zdát až nespravedlivé. Ale to ještě není důvod ohánět se tady takovými demagogickými žvásty, jako že za vším stojí politikaření, a změna gum zcela určitě NEproběhla kvůli bezpečnosti, ale za účelem pomoci určitému týmu. Já se prám pro pána Boha, jak toto můžeš tvrdit?!!! Máš proto snad nějaký důkaz, nebo jenom hádáš? Vysvětlení Pirreli, i FIA tvou tezi rezolutně vyvracejí. Podle jejich tvrzení proběhlo vše podle pravidel, a tudíž FÉROVĚ. Tak mi prosím prozraď koho se to tady vlastně snažíš přesvědčit, Mě, nebo celý svět?

            + 3 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.190.61.XXX
    Dva budíky a stejně se neprobral03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Jednoducho,.. ...monopost Ferrari bol postavený okolo pneumatík, ktoré sa mali používať celú sezónu v r. 2013. To, že sa nepoužívali celú sezónu, lebo nevyhovovali bezpečnostným podmienkam a praskali, čím FIA musela urobiť zmenu a návrat k minuloročným, nie je chyba tímu Ferrari, ale súhra nepriaznivých okolností, ktoré boli proti nim. Fanúšikovia by to mali tak pochopiť, že to nie je neschopnosťou vývojárov vo Ferrari, ale súhra okolností a toho, že ak ja raz postavým auto okolo tohtoročných pneumatík a zavedú sa zas minuloročné, nemusí sa podariť auto uviesť do stavu, kedy môže konkurovať RB9, ktoré naopak sa trápilo s tohotoročnými pneumatikami a po zmene im to prinieslo veľké úspechy, lebo na aute neboli prílišné zmeny proti predošlej sezóne oproti RB8, v čom mali zase šťastie a tak isto aj Sauber a naopak Force Indii minuloročné pneumatiky tiež nevyhovovali. Pirelli v F1 ako vidieť robí cirkus a niektoré tímy jasajú a druhé hromžia. Som zvedaví s čím Pirelli príde na budúci rok a ako to bude hrať do kariet jednotlivým tímom. Nechám sa prekvapiť. 14

    + 16 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      37.48.35.XXX
      Máš naprostou pravdu a tvé shrnutí na 100% podpisuju.(proč ti pořád pálí ty mínusy fakt nechápu.asi za technické články?04 )

      Změna pneumatik byla tím co RB vystřelilo tam kde je.Zpočátku sezony bylo jasné,že Lotus a Ferrari (+India) jezdí s jiným přítlakem než RB a Mercedes, kteří měli s pneumatikama obrovské problémy.Přítlak a startovní hmotnost jim je prostě likvidovaly.

      Považuju dodnes tohle rozhodnutí za nesportovní a hrubé ovlivnění celé sezony a facku Fair Play.I přes to, že jsem fanouškem Lotusu,který se nějakým zázrakem dokázal přizpůsobit a dnes se přítlakem a charakteristikou jízdy RB moc podobá a je schopen jako jediný s ním trochu i závodit.

      Z čistě sportovního pohledu by asi beze změn pneu Ferrari titul získalo, ale na to se nadá hrát.Tým jako je Ferrari nemůže zlomit takové rozhodnutí.Chápu to u F. Indie, ale když se podíváme jak šel nahoru Sauber, není pro Ferrari omluva.Za půl sezony nepřijít na řešení je dost tragedie.

      Jinak Kapře za příspěvek 01

      + 9 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        109.80.112.XXX
        Akorat ze RB vyhravalo s jednou i druhou specifikaci gum... Je vina Ferrari, ze se neumi prizpusobit... Ze zmena gum - nikoli na lonske ale na hybrid - sedla mene tymum, ktere nasazovaly pred tim gumy jinak, nez bylo dano, je sice pravda, ale ta zmena byla pro vsechny stejna

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • M3DTM

      88.102.8.XXX
      Dovolím se tě na něco zeptat.

      Kdo byl na čele šampionátu před změnou pneumatik?

      Kdo vyhrál nejvíce velkých cen před změnou pneumatik a kdo dojel nejhůře na čtvrtém místě?

      Red Bull sice měl problémy s pneumatikami, ale postupem času se s nimi naučil pracovat a při tempu jejich vývoje by neměl problém vyhrát oba šampionáty. Změna pneumatik jim mírně pomohla, ale pomohla i jiným, např. Lotusu, Sauberu a dalším, jenom Force India na změnu doplatila, Ferrari se sice o proti začátku sezóny propadlo, ale při pohledu na předešlé sezóny to není neobvyklý jev. Hlavním viníkem neúspěchu Ferrari je samo Ferrari, když měli na začátku sezóny nejrychlejší vůz, tak toho nedokázali patřičně využít, zřejmě je uchlácholil pocit, že jsou na špici a nějak zapomněli dostatečně rychle vyvíjet svůj vůz, svou vinu na této situaci měl i Alonso, který měl místo svých chválo zpěvů do médií a přání smůly soupeři, radši pořádně makat a soustředit se sám na sebe a vývoj auta. Tohle Alonsovo chování je vlastně jeden z důvodů, proč je Vettel lepším a úspěšnějším závodníkem, Vettel se soustředí sám na sebe a je plně koncentrován na svou práci, takže dokáže odvádět maximum možného při všech činnostech spojených s jeho prací pilota Formule 1. S tímto přístupem má Vettel nakročeno k dalším titulům mistra světa, na rozdíl od Alonsa, který letos dokázal, že ani nejrychlejší auto v poli, které měl, mu nestačí k tomu, aby dokázal být v čele šampionátu.

      Co se týká Pirelli, tak sice připravili špatné pneumatiky, ale ne z vlastní vůle, pouze se řídili tím co jim nařídila FIA. Podle mého názoru, by pneumatiky neměly být rozhodujícím či omezujícím faktorem ve Formuli 1. Jsou i jiné varianty, jak donutit jezdce a týmy k zastávkám v boxech. Stačí, aby byly zastávky povinné, např. minimálně dvě, jako tomu je v DTM.

      + 11 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001385

        uzivatel001385

        89.103.251.XXX
        Naprostý souhlas. Krásně napsáno.

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Na čele na začátku sezony byl sice redbull, ale ferrari mělo rychlejší auto, akorát Alfons si to posral na sepangu- uražený křídlo a v bahrajnu mu odešel aktuator DRS , jinak by vedl. Ale to by mu stejně dál nepomohlo.

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.176.XXX
        Odporuješ si. Tak na čele šampionátu byl RB, nejvíc VC vyhrál RB a zároveň tvrdíš, že nejrychlejší vůz mělo Ferrari? To nedává smysl. A že by se Vettel víc soustředil na práci a na vývoj, zatímco soupeři ne, to je výmysl prostoduchých lidí. To se za 4 roky nikdo jiný nesoustředil? Vtipné je, že prakticky pouze fanboyové mají vždy přesně jasno, který pilot co dělá a jak to pomáhá týmu. Nebuď směšný, ta Vettelovská modla z tvého textu září jak maják.
        Co se Ferrari týče - určitě udělalo chyby ve vývoji, to nikdo nepopírá, ale to nijak nepopírá fakt, že změna pneu byla neférovým zásahem do sezony. Tvůj text je účelová okecávačka, která se to pokouší zamlžit.

        Abych tě parafrázoval - místo svých "chválo zpěvů" na Vettela a plácání o "lepší práci" radši pořádně sleduj, jak týmy fungují a kdo všechno tam pracuje. Možná si pak místo uctívání idolů budeš víc vážit nejen práce dalších členů týmu, ale i soupeřů.

        + 7 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • FF

        37.221.245.XXX
        Uvědom si:
        1) Red Bull v první polovině sezony vedl pouze díky problémům Ferrari.
        2) Ferrari (stejně jako Force India) postavilo vozy na původní letošní specifikaci pneumatik, po změně pneumatik byla jejich koncepce najednou špatně a aby jim vůz fungoval na změněných pneumatikách stejně dobře jako na původních, byl by zřejmě zapotřebí razantní zásah do celé koncepce vozu s nejistým výsledkem, to si nemohlo dovolit, takže jim nezbývalo nic jiného, než hledat řešení po drobných krůčcích, které navíc ne vždy fungovalo. Kdežto na druhé straně Red Bull si celou první polovinu sezony stěžoval jak jsou pneumatiky špatné a po změně si s jejich autem sedli a nemuseli řešit problém jak přestavět auto aby s novými gumami fungovalo a vývoj byl tím pádem rychlejší.
        Tahle změna navíc přišla v sezoně, kdy je kvůli změnám v příští sezoně potřeba poměrně brzo potřeba převést zdroje na vývoj nového vozu.
        Změna pneumatik v průběhu sezony byla prostě NEFÉR. A že změna byla pro všechny stejná? Gumy na začátku sezony byly taky pro všechny stejné, ale někdo si stěžovat musel.
        A to vynášení Vettela do nebes už opravdu přeháníte, nechcete rovnou napsat, že na tom autě maká jenom on a ostatní tam jsou zbyteční?

        + 4 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • plačkobijec

        193.25.183.XXX
        100 % souhlas, kdy největší problém u Ferrari je mezi sedačkou a volantem!!! 01 01 01 03

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŽÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama